Leuke korte vakantie met kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Leuke korte vakantie met kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 15:00

Ik ben op zoek naar een leuke korte vakantie met mijn zoontje. We wonen in België. Het mag gerust in Nederland, Duitsland, Frankrijk of België.

Momenteel vind ik het bos door de bomen niet :') Ik ben het ook niet gewoon om vakantie te boeken

Wie heeft er een leuke tip!

Groetjes

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 15:02

De Waddeneilanden? Even lekker zee en zand?

Wat vinden jullie leuk om te doen? En hoe oud is je kind?

Laibadji

Re: Leuke korte vakantie met kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 15:51

We houden heel erg van natuur maar bezoeken ook graag iets. Mijn zoon houdt enorm van musea. Hij is 10 jaar.

Moest de hond mee kunnen zou dat top zijn. We wonen in het centrum van België.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 15:59

Wij zijn in januari een nachtje naar Leiden geweest met zoon van 8. Voor ons 2 uur rijden, dus dat voelt ook als echt weg. 1e dag Rijksmuseum van oudheden, 2e dag Naturalis, maar Leiden kent legio opties (ook in de regio), ook voor meerdere dagen . Hotel geboekt met zwembad (naast het station), zodat we s ochtends konden zwemmen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:02

Op Texel heb je in Oudeschild museum Kaap Skil. Ik dacht dat ze daar ook die jurk hebben, en andere voorwerpen die zijn opgedoken uit dat gezonken schip.

Maar natuurlijk heb je op veel meer plekken natuur én musea/bezienswaardigheden. Je hond meebrengen naar Nederland lijkt me geen probleem, op de boot ook niet. Als je met de trein gaat dan kun je een hondenkaartje kopen (afhankelijk van de maat van de hond). En als je een huisje huurt zal het afhangen van wat de verhuurder vindt. Bij een b&b of pension net zo. Dat zou je beste even kunnen informeren van tevoren.

Leiden is inderdaad ook echt een leuke stad!
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-03-25 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:02

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 22:42

Kijk eens naar center parcs, veel te doen. Lekker zwemmen en bij slecht weer ook vertier. Honden mogen wel mee in het huisje alleen niet in het binnen gedeelte.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 23:04

In juni ga ik met mijn oudste en onze hond een nacht naar Middelburg. We willen graag het strand bezoeken en het chocolademuseum bekijken, waar de hond ook welkom is. Wat ik fijn vind aan Walcheren, is dat alles overzichtelijk en goed bereikbaar is. Daarnaast mogen honden ook mee naar Mini Mundi, daar zijn we vorig jaar al heen geweest maar kan ook een leuke toevoeging zijn voor als je wat langer gaat.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 01:47

Misschien is Landal Rabbit Hill leuk voor je zoontje en lekker in het bos, paleis het Loo genoeg museum, en Apeldoorn met Julianatoren en Apenheul of dagje Harderwijk kan prima. Hond kan mee ook op Landal parken.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 06:12

Weerterberg, leuke locatie, je zit bij/in de bossen. Vlak bij zit een manege waar je eventueel een buitenrit oid kunt boeken. Veel wandelmogelijkheden voor de hond. Op het park zelf is veel te doen. Het zwembad is wel eenvoudiger dan die van centre parcs.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:35

Onze kids vonden op vakantie met de blokhutboot helemaal geweldig, varen met je huisje, aanmeren bij haventjes of verlaten strandjes en kampvuurtjes maken.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 08:58

Is het voor de paas/mei vakantie of zomervakantie?
Je zou eens op capfun kunnen kijken.
Super leuk voor kinderen, en in alle landen die je noemt te vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:05

Ootmarsum? Daar zijn 2 leuke musea sowieso.

Ommen, veel natuur en voorzieningen. Dichtbij Zwolle maar het heeft zelf ook musea. En museum kamp Westerbork is maar 40 minuutjes.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:32

Wij zijn gek op Texel. Heeft musea, strand waar de hond welkom is. Bijv Roompot Kustpark heeft een prima zwembad.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:01

Ik moet gelijk denken aan de Belgische Ardennen. Voor jullie om de hoek, denk ik!

Dinant heeft een prachtige citadel, die je kan bereiken door de langste trappen van België te beklimmen. Ook de grotten van Dinant en Han zijn natuurlijk indrukwekkend voor kinderen. De wandeling langs Ninglinspo is ook erg leuk en de hond kan gewoon mee. Uiteraard verschillende bierabdijen om te bezoeken (óók leuk voor kinderen, kijken hoe bier gemaakt wordt).

Ik weet natuurlijk niet hoe exotisch je het wil maken, maar je hebt veel pareltjes in eigen land! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:32

Als Duitsland ook een optie is? De Geierlay hangbrug in de buurt van Beilstein.
Of de kust opzoeken. Lekker uitwaaien op het strand. Vlieger mee en je hebt uren plezier. Bij de Brouwerdam in Zeeland bijvoorbeeld. Huisje huren in Ouddorp bijvoorbeeld.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:44

Omgeving Leiden? Qua musea oa Naturalis, museum van der oudheden, Rijksmuseum boerhaave. Strand in de omgeving

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:58

Wanneer is het? En voor hoeveel dagen/nachten?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:45

Ik kan Walcheren ook aanraden :j Mooi bij het strand en ook veel te zien. En ook nog eens goed aan te rijden voor jullie

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:55

In Drenthe (provincie in Nederland) kun je met je zoon naar Wildlands, Dinoland, Orvelte (museumdorp), Hunebedcentrum (is ook erg leuk met kleine kinderen), Veenpark, Boomkroonpad in Drouwen, of het Gevangenis museum in Veenhuizen (hoewel dit misschien meer voor wat oudere kinderen is). En zo zijn er nog meer leuke dingen, maar dit komt er zo in mij op.
In Noord-Holland kun je naar de Zaanse Schans (molens), het Zuiderzee museum in Enkhuizen of Sprookjesland (volgens mij heet het zo en is ook in Enkhuizen); in Zuid-Holland naar Corpus (reis door de mens) of het Schildpaddencentrum (was erg leuk toen mijn zoon nog jong was en zelfs nu zou hij het nog fantastisch vinden); in Flevoland naar Aviodrome.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:28

Archeon in Alphen aan de Rijn is echt een bezoekje waard en geweldig voor kinderen. Je zou bijvoorbeeld in Delft kunnen verblijven (leuk stadje) of ergens aan zee. In die regio zijn veel musea.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:33

Wij hebben nu een paar nachtjes zeeland geboekt voor juni, gaan we een paar dagen haaientanden zoeken. Als het minder mooi weer is naar een stadje oid. Onze dochter is dan net 2 dus wel wat makkelijke te entertainen mogelijk.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:30

welkom in een van de 6 persoons bungalows.
voor je kindje een kinderspeelparadijs, dierenweide, klimtoestellen, zwembaden etc etc
In de buurt attractiepark slagharen, een vogelpark etc etc

zie www.vakantiebungalowsinoverijssel.nl

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:19

Laibadji schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke korte vakantie met mijn zoontje. We wonen in België. Het mag gerust in Nederland, Duitsland, Frankrijk of België.

Momenteel vind ik het bos door de bomen niet :') Ik ben het ook niet gewoon om vakantie te boeken

Wie heeft er een leuke tip!

Groetjes

Ben je al in Pairi Daiza geweest? Daar kun je ook overnachten. Oud-collega's van mij zijn daar geweest en raakten niet uitgesproken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 04:24

Met kinderen vind ik Boerenbed vakanties erg leuk. Nu 2 jaar op rij gedaan.