Tips combi stad + wandelvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoorW

Tips combi stad + wandelvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-25 14:10

Omdat reisbureau Bokt altijd goede raad weet hierbij de vraag of iemand goede tips heeft!

We willen met een groep van 6 op een vakantie van +/- een week de eerste helft van juni. We zoeken:

- een aantal dagen wandelen in de bergen. Dit kan met een soort huttentocht die niet al te zwaar is en liefst met enig comfort, of vanuit een accommodatie vanwaar meerdere mooie rondwandelingen te maken zijn.
- combineren dit het liefst met ong 2 dagen in een stad die een beetje charmant is.
- te bereizen per (nacht)trein vanuit Nederland en ter plekke redelijk OV om dus van A naar B te komen.
- We zijn jonge vrouwen in prima fysieke conditie, maar geen hele ervaren wandelaars, dus het moet niet te zwaar zijn.

Zelf dachten we aan Oostenrijk (Innsbruck + omgeving), dolomieten in Noord Italië, of eventueel Groot Brittanie (dan niet wandelen in bergen, maar bijvoorbeeld en mooie kustroute). Zwitserland kan ook maar wordt denk ik al gauw een stuk duurder. Ik hoor heel graag aanraders voor wandelingen/gebieden als mensen die hebben en vooral als ze zelf de combi stad + natuur gemaakt hebben ergens!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:21

Geen ervaring met het trektocht concept, maar ik zeg Slovenië! Prachtige hoofdstad en je hoeft maar een klein stukje omhoog te reizen voor berggebied. Of omlaag, richting Kroatië voor bosgebied! En een stuk rustiger en betaalbaarder dan Zwitserland, Oostenrijk, Italië et cetera. Mijn ervaring is dat Slovenen over het algemeen ook beter Engels spreken dan bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk :D

Edit; wij verblijven zelf meestal eerst 1 of 2 nachten in de hoofdstad en verkassen daarna naar een airbnb verderop in het land. Daarmee mooie afwisseling van stad/natuur :j

Josien_

Re: Tips combi stad + wandelvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 14:29

Ik ben onwijs gek op wandelen in de Dolomieten, maar over het algemeen is Zwitserland of Oostenrijk met de trein wel beter te bereiken.
Zo gingen wij vroeger altijd met de trein naar Wengen in Zwitserland op vakantie. Al moet ik zeggen dat wij afgelopen jaar in Merano, Italië ook veel OV zagen in die omgeving!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 22:56

Merano, en dan een stuk van de meraner hohenweg :j
Ov ter plekke is goed en gratis.

Innsbruck is ook een goede optie denk.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 21:26

Dank voor de tips! Merano stond nog niet op de radar, dacht misschien treinen naar Bolzano en daar paar nachtjes en dan naar Val Gardena of die regio. Innsbruck ook een optie dus.

Slovenië is idd ook erg mooi maar daar ben ik al een paar keer geweest :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:41

Val Gardena is ook absoluut prachtig! Ben er zowel in de zomer als Winter geweest.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:57

Geen bergen, maar wel echt prachtig: Bretagne. Je kan een aantal etappes lopen van de GR34. Meerdere stukjes van gelopen en het is echt heel mooi. Genoeg charmante stadjes. Met de trein kom je redelijk snel en makkelijk in Bretagne. Genoeg leuke stadjes en dorpjes om uit te kiezen. https://www.bretagne-vakantie.com/

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:20

Edinburgh? Kan per trein (is wel een eind), is per vliegtuig wel makkelijker.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 12:49

Innsbruck inderdaad. Of als wat minder hoog maar wel heel mooi ook ok is Luxemburg.