Budgetvriendelijke vakantie naar Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Budgetvriendelijke vakantie naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 11:48

Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal keer in Duitsland geweest en ga daar graag heen om te wandelen. Nu wil ik in april een weekje weg, om even tot rust te komen voordat ik aan mijn nieuwe baan begin.

Ik weet even niet meer goed waar ik het beste heen kan :')
Ik heb geen heel breed budget, dus het moet wat goedkoop. Ik dacht, daar weet Bokt vast raad mee dus ik vraag het hier gewoon eens :D

Het plan is om tussen 12 en 30 april te gaan, en dan zo'n 5-7 dagen. Ik reis alleen met de auto, dus ik rijd liever niet meer dan 6u per dag.
Ik wil graag de natuur in, het bos vind ik heerlijk en ik ben gek op bergen.

Vorig jaar ben ik in de Eiffel geweest en een paar jaar terug in de Harz. Beide mooie plekken, maar iets nieuws zou wel mijn voorkeur hebben.

Ik ga niet graag naar steden, een halve dag een stadje bezoeken is wel leuk maar dat moet niet de hoofdmoot van de vakantie zijn. Ik wil lekker lezen, wandelen en fotograferen. Een gebied met kans op wilde dieren is dan ook wel een pré.

Budget van verblijf houd ik het liefst zo laag mogelijk zodat ik daarnaast de ruimte heb om hier en daar wat te ondernemen, zoals een kasteel bezoeken of een interessant museum.

Wie heeft voor mij wat tips waar ik kan zoeken? Of weet je een betaalbaar pension waar ik terecht kan, en van daaruit het e.e.a. kan ondernemen?

Amalarab

Re: Budgetvriendelijke vakantie naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:01

Ik lees even mee, ik dacht mss de Elzas(mooier weer dan de Vogezen) en van daaruit tochtjes in de Vogezen?

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:04

Wij gaan dit jaar met de hond naar het Zwarte Woud! Mooie natuur en ook wat leuke stadjes er omheen voor de afwisseling. Vanaf midden NL is het 6 uur rijden en wij zitten in drie verschillende airbnb's zodat we de hele omgeving kunnen zien.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:05

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:06

Ik ben vorig jaar naar Luxemburg/Duitsland geweest. In Irrel, omgeving van Trier. Vanaf daar heb je meerdere bosgebieden, routes van de Mullerthaltrail en eventueel dagje Trier. Voordeel van Luxemburg: ov is gratis.

Eerder ben ik eens een weekend bij de Dörenther Klippen geweest, in de buurt van Osnabrück. Me 3 dagen goed vermaakt met wandelen.

Toekomstig idee is nog de omgeving van Dülmen/Halfern am See, boven Essen en Dortmund. Ziet er ook erg groen uit met verschillende grote meren. Maar daar ben ik nog niet geweest.

Qua accommodaties kan ik je niet helpen, ik ga altijd met de tent.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 12:07

Geen Duitsland (alhoewel je tijdens een wandeling grote kans hebt Duitsland binnen te wandelen) maar als ik jouw wensen lees, moet ik direct aan Luxemburg denken! Alleen de wilde dieren zijn daar waarschijnlijk wat minder spectacular dan dieper in Duitsland.

Via booking.com heb ik al accomodatie gevonden in april van €250 voor 5 nachten. In een pod op een camping. Simpel maar denk genoeg voor wat je zoekt.

Luxemburg en dan vooral omgeving Mullerthal is een wandel paradijs! Ik ben er afgelopen augustus nog een week geweest en echt prachtige wandelingen gemaakt. In april zal het nog rustig genoeg zijn op de mooiste hotspots en Luxemburg kent leuke dorpjes/ stadjes als je eens een terrasje wil pakken (Echternach, Vianen enz) en voor cultuur is er ook genoeg te doen/ zien.

Het land is klein genoeg om in een aantal dagen behoorlijk wat verschillende stukken van het land te zien. Je rijdt binnen 1 a 1,5 uur het hele land door.

Een bezoek aan Saarburg in Duitsland is ook altijd een aanrader.

Vanaf omgeving Den Haag is zuid Luxemburg in 5,5 uur aan te rijden, al zijn dit rijtijden met een oud campertje welke een max snelheid van 90km/u heeft, met een moderne auto en lekker doorrijden in België ben je er binnen z'n 4 a 5 uur.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 13:01

Ik lees even mee, wij denken ook na over Duitsland in die periode (of iets later).
Heb goede verhalen gehoord over de sächsische schweiz, maar dat zal voor jou net te ver rijden zijn.

Wij zijn wel paar jaar geleden naar Lünenburg geweest, ook heel mooi kunnen wandelen daar, evenals verder naar het noorden (oostzee kust, bij Lübeck). Beide goed aan te rijden vanaf Nederland.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 13:09

Sachsische Schweiz staat heel hoog op mijn lijstje ja, die natuur ziet er zo ruw uit! Ik wil dat met mijn moeder gaan doen, zodat we samen kunnen rijden :j

Oostzeekust is ook prachtig, met name het eiland Rügen. Daar ben ik twee jaar terug geweest, en ik heb daar prachtig gewandeld <3
Wel wat ver om in 1x heen te rijden, anders had ik dat zeker overwogen :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:17

Ik zou ook op Airbnb kijken.

Daar heb je nog weleens hele leuke accommodaties voor weinig.

Tent zal altijd goedkoper zijn, maar je kunt altijd kijken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:31

Omgeving van trier duitsland. Kan je ook Luxemburg mee pakken.

Mullertall is erg mooi.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:32

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:37

Zwarte Woud red je qua reistijd, is niet het goedkoopste gebied qua accommodatie. Beierse Woud is goedkoper en prachtig, maar wel ca 8 uur rijden.

Nivon natuurhuis heb je ook in Duitsland, bijvoorbeeld in het teutoburgerwoud. Dat is relatief goedkoop.

Ik heb ook wel eens een goedkoop hotel gevonden in het zuiden van de vulkaan Eifel en vanuit daar het Mullerthal bezocht. Luxemburg zelf is wat duurder

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 14:46

Bedankt voor alle tips, jullie hebben mij aan het denken gezet :D

daantjuhhh schreef:
Ik zou ook op Airbnb kijken.

Daar heb je nog weleens hele leuke accommodaties voor weinig.

Tent zal altijd goedkoper zijn, maar je kunt altijd kijken.

AirBNB vind ik om een of andere reden een beetje spannend alleen. Ik zoek dan liever naar een pension of goedkoop hotel :j
Voordeel van Duitsland is dat ze vaak wel eenpersoonskamers hebben :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:48

Ik heb goede ervaringen met een airbnb alleen! Voordeel is ook vaak dat je zelf kan koken. Dat scheelt veel geld. :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 14:50

MarlindeRooz schreef:
Ik heb goede ervaringen met een airbnb alleen! Voordeel is ook vaak dat je zelf kan koken. Dat scheelt veel geld. :P

Ja dat is waar. Heb je tips waar je extra op kan letten als je alleen reist?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:51

Goed opletten en iemand bellen als jij je onveilig voelt. Zorg dat iemand ongeveer weet waar je bent.

Maar Duitsland vind ik niet zo gevaarlijk. Dus ik zou me vooral zo min mogelijk zorgen maken. En gewoon doen wat je thuis ook doet. In de avonden / nachten de deur op slot etc. :)

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 14:56

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met AirBNB. Wat vindt je van Saarland?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 14:57

Saarland ben ik geweest! Mooie omgeving, ik heb daar de Saarschleife bezocht en het boomtoppenpad gelopen :D

MarlindeRooz schreef:
Goed opletten en iemand bellen als jij je onveilig voelt. Zorg dat iemand ongeveer weet waar je bent.

Maar Duitsland vind ik niet zo gevaarlijk. Dus ik zou me vooral zo min mogelijk zorgen maken. En gewoon doen wat je thuis ook doet. In de avonden / nachten de deur op slot etc. :)

Thanks! Zal er nog eens verder in duiken :D

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:08

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 15:37

Ik kijk bij Airbnb altijd naar de recensies.

Daarin kun je goed zien hoe anderen het vonden.
Tot nu toe altijd super goed bevallen.

Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een superhost.
Die hebben vaak veel en goede recensies, beantwoorden berichten snel.

En inderdaad het kunnen koken is ideaal, soms heb je nog een wasmachine.