Ik ben al een aantal keer in Duitsland geweest en ga daar graag heen om te wandelen. Nu wil ik in april een weekje weg, om even tot rust te komen voordat ik aan mijn nieuwe baan begin.
Ik weet even niet meer goed waar ik het beste heen kan

Ik heb geen heel breed budget, dus het moet wat goedkoop. Ik dacht, daar weet Bokt vast raad mee dus ik vraag het hier gewoon eens

Het plan is om tussen 12 en 30 april te gaan, en dan zo'n 5-7 dagen. Ik reis alleen met de auto, dus ik rijd liever niet meer dan 6u per dag.
Ik wil graag de natuur in, het bos vind ik heerlijk en ik ben gek op bergen.
Vorig jaar ben ik in de Eiffel geweest en een paar jaar terug in de Harz. Beide mooie plekken, maar iets nieuws zou wel mijn voorkeur hebben.
Ik ga niet graag naar steden, een halve dag een stadje bezoeken is wel leuk maar dat moet niet de hoofdmoot van de vakantie zijn. Ik wil lekker lezen, wandelen en fotograferen. Een gebied met kans op wilde dieren is dan ook wel een pré.
Budget van verblijf houd ik het liefst zo laag mogelijk zodat ik daarnaast de ruimte heb om hier en daar wat te ondernemen, zoals een kasteel bezoeken of een interessant museum.
Wie heeft voor mij wat tips waar ik kan zoeken? Of weet je een betaalbaar pension waar ik terecht kan, en van daaruit het e.e.a. kan ondernemen?