Activiteit rondom Maaseik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonimma

Activiteit rondom Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 18:07

Hallo bokkers,
Ik ga in april een midweek met mijn moeder naar Maaseik. We roepen al jaren dat we een keer samen weg willen, maar nu komt het er eindelijk van! Nu zoek ik een leuke activiteit om te doen. Mijn moeder is in de 60 en haar conditie is niet de allerbeste. (Ver) wandelen is lastig. We hebben elektrische fietsen mee dus daar kunnen we ook wel wat mee. We zijn dol op wijn, en kon een leuke high wine vinden, alleen in het weekend open. En dan zijn we er niet. Wijnsafari hetzelfde. Nu dacht ik, bokt zit overal en weet van alles. Weten jullie in de omgeving van zuid Limburg en Belgisch Limburg een uitje wat uniek is in zijn soort maar leuk voor alle leeftijden. We gaan met de auto die kant op dus een stukje rijden is ook geen enkel probleem.

Luna2006

Re: Activiteit rondom Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 18:09

in kaulille heb je de alpacaboerderij en Beeldentuin vaesen. de beeldentuin zijn handgemaakte koperen beelden. De alpacaboerderij spreekt voor zich :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:12

https://wijndomein-thilesna.be/bezoek/

Dit is een mooi wijndomein in de buurt. Verder is in Maaseik zelf nog de oudste apotheek op de markt. Deze ligt naast de toeristische dienst dus daar kan je ook altijd binnen springen.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 12:44

dat wijndomein was ik nog niet tegen gekomen! heel leuk! wel vanaf 10 personen of anders €150 zag ik, moet er nog even over nadenken of ik dat wil, we moeten de hele week nog leuke dingen doen natuurlijk ;)

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:20

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:28

Ontbijten/koffie nabij MM village & Terland = Two oh five coffeebar (www.panerex.com)
Fantastische fietstochten kan je samenstellen via het routenetwerk: www.fietsnet.be
Hasselt: Japanse Tuin (www.visithasselt.be/nl/japanse-tuin) maar de stad is zeker ook een bezoek waard (winkels, musea)
Genk: C-mine: bezoek mijngebouwen (www.c-mine.be) en vlakbij is er de Vennestraat waar je allerlei lekkere restaurants kan ontdekken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 16:59

Japanse tuin is kak parkeren en valt eigenlijk behoorlijk tegen. En dan waren wij er met het luminate festival (alles verlicht).
Je hebt maasmechelen village inderdaad maar bataviastad vind ik leuker. De omgeving is echt prachtig. Hebben jullie al een slaapplaats oid? Want warredal heeft echt toffe hutjes enzo. En echt heerlijk direct aan het bos.