Hotel appartement Tbilisi (Georgie), ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Hotel appartement Tbilisi (Georgie), ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 16:51

Er zijn natuurlijk allerlei sites waar we vanalles kunnen vinden, maar persoonlijke ervaringen in een land waar ik de taal niet van spreek vind ik erg waardevol...

Mijn ouders gaan binnenkort voor 2 of 3 weken naar Tbilisi.
Omdat ze er langer zitten willen ze graag een appartementje waar je net wat meer eigen vrijheid en planning hebt dan in een klassiek hotel.
Liefst op loopafstand van het centrum, al gaan ze waarschijnlijk een auto huren.

Heeft iemand hier tips en ervaringen?

tamary

Re: Hotel appartement Tbilisi (Georgie), ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:56

Staat mij wat bij van onrust daar recent, invloed van Rusland wat ongewenst is. Ik weet niet hoe dat nu is, niks over op het nieuws gezien al een tijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 18:14

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 19:44

Ja, en Booking.com heeft ook vanalles beschikbaar. Dus iets vinden is het niet echt een probleem.
Maar als er hier toevallig mensen zijn met ergens al goede ervaringen en tips, dan neem ik die graag mee.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:30

Ik weet niet of het nog relevant is, maar wij zijn een paar nachten in "Meidan apartment" geweest. Was een leuke studio/mini appartementje, op loopafstand van het oude centrum, met parkeergelegenheid en aan een leuk binnenplaatsje waar locals wonen. Ik heb toen via Booking geboekt, maar zie dat ze nu via die site geen boekingen aannemen. Misschien kun je ze op een andere manier vinden (als de foto's etc je ouders aanspreken ;)).

Alvast een fijne reis gewenst voor ze!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:43

Zou toch niet mijn keuze zijn gezien het huidige reisadvies…Ik snap dat het goedkoop is maar dat zou ook wel eens duurkoop kunnen worden.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 17:57

Ik ben er in februari nog geweest en heb echt een fantastische tijd gehad in Georgië. Wij verbleven ook in Tbilisi en hebben ons in heel Georgië geen enkel moment onveilig gevoelt. Wij verbleven in het hartje van de oude stad. Ook van de protesten hebben wij niks mee gekregen, behalve dat je overal de vlag van de Europese Unie zag hangen. Nu spelen de protesten zich voornamelijk 's avonds laat af rond de parlements gebouwen, maar toen wij 's avonds over straat liepen hadden we wederom niks ervan gemerkt. Vanuit Tbilisi hebben wij diverse dagtours gedaan, zelfs één naar Armenië. Ik vond het echt een ontzettend mooi & indrukwekkend land.

Stuur gerust een berichtje mocht je vragen hebben.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:02

Tblisi is gewoon geel qua reisadvies. Zelfde kleur als Frankrijk. Waarom zou je dan niet gaan? Zelf geen ervaring met appartementen maar voor tips in dit soort landen lees ik vaak blogs van mensen die recent daar zijn geweest en kam ik de reviews uit bij bijv. Booking.com. Hopelijk heeft iemand wel de gouden tip.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 19:08

Dank voor de adviezen. Mijn ouders gaan daar heen vanwege een medische behandeling die in Nederland niet mogelijk is en met de ziekte waar mijn moeder mee loopt, eigenlijk de laatste strohalm. Het is dus niet om goedkoop op vakantie te gaan.

Stinkmodder, die ga ik opzoeken. Klinkt heel geschikt, dankjewel.