Spanje, welk gebied?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Spanje, welk gebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 12:45

Hallo allemaal,

Al jaren keer ik elk jaar terug naar Tenerife met mijn partner. We gaan dan voor de zon in de wintermaanden. :) Afgelopen januari zijn we weer op Tenerife geweest en hebben toen besloten dat het voorlopig even de laatste keer is. We zijn inmiddels samen 5 jaar op rij naar Tenerife geweest en hebben het voor nu wel even gezien. Van het zomer willen we graag naar Spanje vasteland, we zijn beide nog nooit in Spanje geweest en gezien het lekker kort vliegen is leek het ons leuk om gewoon een keer naar Spanje te gaan. Maar nu komt de vraag: welk deel van Spanje?

Wat vinden wij leuk:

* Zon, zee, strand en een mooie natuur.
* Lange wandel boulevard zoals je ook op Tenerife hebt.
* Genoeg te doen, dus een levendige omgeving.
* Voorzien van genoeg restaurants voor lunch en diner.

Wat vinden wij niet leuk:

* Zon, zuipen, ziekenhuis taferelen
* Stille plek waar niks te beleven valt.

Nou kom maar op met jullie tips en tricks! :D

BloemBloem

Re: Spanje, welk gebied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:03

Dan kan je natuurlijk alle kanten op :)

Marbella, Malaga, Costa Brava etc

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:17

Voor de winter: Je zou ook eens kunnen kijken naar Corralejo, Fuerteventura. Die voldoet aan je eisen (zeker als je in januari weer gaat) Is zelfs iets goedkoper dan tenerife.

Voor de zomer: vul ik Bloembloem even aan want zij geeft al fijne tips: Mallorca is ook echt een aanrader maar is weer een eiland.
Zelf was ik onder de indruk van Valencia maar Bilbao is ook de moeite waard!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 13:47

Fuerteventura vind ik zelf een vreselijk saai eiland, sorry voor de liefhebbers.

We kijken echt voor van het zomer. :)

BloemBloem, de plekken die jij noemt is geen walhalla voor uitgaande jeugd? Ik heb zelf ook naar deze plekken gekeken en die lijken mij super leuk maar ik twijfelde even hoe het zit met uitgaande jeugd. :)

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:06

Málaga is totaal niet voor de jeugd alleen hoor.. ik ga erheen met mijn moeder van 60 haha. Malaga is fantastisch. En Barcelona, Sevilla, Mallorca en Alicante/Javea ook. Ook op Mallorca heb ik echt nooit last van jongeren gehad, gewoon het juiste hotel/gebied kiezen! En ik ben overal ook in het hoogseizoen geweest.

Je hebt overal mooie natuur, genoeg te doen, strand (vanaf Sevilla moet je dan wel nog een stuk reizen), mooi weer als het goed is en prachtige boulevards.
Valencia wordt ook vaak aangeraden maar vond ik zelf tegenvallen, het voldoet volledig aan je lijstje maar ik vind de ander genoemde plekken leuker.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:56

L'estartit.
Gezellig dorp, lekker strand. Fijne restaurants, leuke accommodaties (ik heb nog wel een goede tip).
Genoeg dorpen in de omgeving om naartoe te gaan.

Geen bonkende discotheken en dronken jongeren op elk uur van de dag.
Berg ernaast waar je op kan klimmen naar een soort klooster, heb ik in al die jaren nog nooit gedaan :+ mij te warm in de zomer.

Vliegen kan, moet je vliegen op Girona. Auto is ook goed te doen als je wil, +- 14 uurtjes. wij hebben het met een overnachting gedaan, maar terug in 1x doorgereden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 15:30

Dan zou ik Benidorm doen. Mijn moeder is daar 3 maanden overwinteren.
Wij zijn er met kerst 2,5 week geweest en nu zijn we er ook een weekje.
Je kunt hier heerlijk wandelen over de boulevard. Mooie natuur in de omgeving voor meer uitdagende wandelingen. Veel restaurants, winkels. Echt veel te beleven.
Zon, zuipen, ziekenhuis taferelen hebben wij hier niet gezien. Maar wij gaan ook niet echt in de avond naar het uitgaansdeel. Dus zal hier vast zijn maar overdag en tot een uurtje of 22.00 zie je daar niks van.
Wij vinden het hier, geheel onverwacht, wel erg leuk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 17:10

Sure_lee schreef:
Je kunt hier heerlijk wandelen over de boulevard. Mooie natuur in de omgeving voor meer uitdagende wandelingen. Veel restaurants, winkels. Echt veel te beleven.
Zon, zuipen, ziekenhuis taferelen hebben wij hier niet gezien. Maar wij gaan ook niet echt in de avond naar het uitgaansdeel. Dus zal hier vast zijn maar overdag en tot een uurtje of 22.00 zie je daar niks van.

Mijn zusje zit er ook ieder jaar 3 maanden en die heeft het helemaal naar haar zin.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 17:33

Sure_lee schreef:

Altea en Jávea zou ik dan eerder aanraden, kan je drukte van Benidorm opzoeken als
je daar zin in hebt. In de winter is daar geen jeugd, maar oude hangjongeren :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 17:36

janderegelaa schreef:
Sure_lee schreef:

Mijn zusje zit er ook ieder jaar 3 maanden en die heeft het helemaal naar haar zin.

Wij zijn net weer een paar weken terug en we vinden het zalig daar!
Je kan de drukte/muziek opzoeken maar verder is het heerlijk relaxed en zalig weer :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 17:42

Valencia is natuurlijk ook erg mooi! En das maar 2 uurtjes vliegen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 21:54

Ik kan ook Málaga aanraden maar realiseer je wel dat het er echt warm is zomers. De Costa Brava associeer ik meer met het zon zuipen ziekenhuis zelf, waarschijnlijk (groten)deels onterecht.

Met jullie wensen denk ik overigens ook aan Italië. Maar goed daar vroeg je niet om :') .