Rustige, groene camping gezocht Dolomieten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_22

Rustige, groene camping gezocht Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 13:03

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik zouden in de zomer graag met onze tent richting de Dolomieten gaan. Nu waren we aan het kijken naar campings, maar zagen vooral open campings met heel veel campers… we houden van kleine, rustige campings met veel groen, bomen en veel tenten (geeft net een andere sfeer). We hebben behalve een toiletgebouw geen andere faciliteiten nodig en vinden het niet erg als de camping op hoogte ligt.

Weten jullie nog leuke plekjes in dit gebied? :)

Earth

Re: Rustige, groene camping gezocht Dolomieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:41

Ik heb er geen kennis van specifiek maar zoek eens naar charmecampings. Dat zijn kleine rustige campings. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:45

Is in de Dolomieten inderdaad wel een uitdaging :o

Op camping seiser alm - die ligt echt prachtig op 1700 meter - is in ieder geval een aparte tentweide. Wellicht hebben meer campings zo iets?

Ik ga zelf in september naar val di fassa met mijn Volkswagen busje, maar dat zijn campings met een hoog camper gehalte.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:14

https://www.camping-al-lago.it/nl

Hier heb ik een paar keer een aantal nachten gestaan met een tentje maar de laatste keer is al wel een jaar of 6 geleden. Toen was het een hele fijne relatief kleine camping met best wel wat tenten. Direct aan een klein meer met hele lekkere pizzeria :D. Hoe het nu is geen idee maar ik vrees dat met de tent kamperen een beetje 'uit' begint te raken, afgelopen zomer werden we op campings heel raar aangekeken met ons tweepersoons tentje tussen alle campers, op 1 camping in Duitsland mochten we nieteens staan met tent :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:35

Ik zoek exact hetzelfde als TS en loop tegen exact hetzelfde probleem aan :D Wat mij toch doet neigen naar de Seiser Alm is dat ik daar 25 jaar geleden (!) al 's geweest ben en enorm onder de indruk was van de omgeving. Maar de camping zelf vond ik toen al niet enorm charmant. Dus ik twijfel nog steeds. TS als je wat vindt, hoor ik het graag :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:37

Ik wilde een soortgelijk topic openen. :') Wij zoeken hetzelfde. Ik kijk voor het eerst naar de Dolomieten, ook met een tent. Wat ik nu heb gevonden biedt alleen plaats voor kleine tenten, of idd alleen campers. Voor mij is de omgeving ook helemaal nieuw, dus hoor graag kampeertips daar :D
We gaan al jaren naar Oostenrijk maar daar is het ook steeds lastiger als tentkampeerder om niet tussen de campers te staan. Al zijn de plekjes er nog wel.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 14:57

Ik wil al heel lang naar de dolomieten, afgelopen jaren niet op zomervakantie gekund en hoop dit jaar toch wel weer een weekje weg te kunnen. Ik lees eventjes mee voor de tips!

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 15:00

Bedankt voor de reacties allemaal, het is dus niet makkelijk in de omgeving begrijp ik :')

Ik denk dat we dan inderdaad voor een iets grotere camping met iig een tentweide moeten gaan zodat we niet direct tussen de campers zitten.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:32

Hier een camping met heel dichtbij een vrij beroemde (en i.m.o. ook een vrij pittige) hike naar ‘Lago di Sorapis’. Wij hebben hier afgelopen september gestaan en het was super rustig. Aan een riviertje met brullende herten op de achtergrond snachts. Echt een mooie ervaring! Zon gaat wel snel onder omdat je echt ingeklemd tussen de hoge bergen zit.

Camping Olympia
https://maps.app.goo.gl/i6itrEPCS7KQ2nd ... eview.copy

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:34

Wij hebben onze tent maar geupdate naar formaat camper :') dan voel ik me niet zo klein tussen de campers.

Ik heb nog geen ervaring met kamperen in de Dolomieten, maar camping Seiser Alm klinkt wel echt als een aanrader :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:37

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:19

Desty schreef:
Hier een camping met heel dichtbij een vrij beroemde (en i.m.o. ook een vrij pittige) hike naar ‘Lago di Sorapis’. Wij hebben hier afgelopen september gestaan en het was super rustig. Aan een riviertje met brullende herten op de achtergrond snachts. Echt een mooie ervaring! Zon gaat wel snel onder omdat je echt ingeklemd tussen de hoge bergen zit.

Camping Olympia
https://maps.app.goo.gl/i6itrEPCS7KQ2nd ... eview.copy

Ziet er leuk uit, mooie locatie ook!