Voor de eerste keer sneeuwschoen wandelen in het Bregenzerwald.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Voor de eerste keer sneeuwschoen wandelen in het Bregenzerwald.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 20:05

Sneeuwschoen wandelen stond al heel lang op mijn bucketlist. Normaal regel ik alles qua reis zelf, voor de eerste keer sneeuwschoen wandelen zag ik dat niet zitten, het werd dus een georganiseerde groepsreis bij Bergwandelen.com, en van hun reizen sprak degene naar het Bregenzerwald mij het meeste aan als kennismaking.

Op de eerste dag kregen we een uitgebreide instructie over het gebruik van lawine piepers, mensen uitgraven en onze rugzak met lawine airbag. En toen was het tijd om ook echt te gaan lopen. Even onwennig, maar super tof.

Afbeelding

Na de eerste dag vertrokken we richting de eerste berghut waar we zouden overnachten. Eerst een stukje klimmen naar de Didamskopf op ruim 2000 meter.

Afbeelding

Afbeelding
Met prachtig uitzicht.

De dagen erna maakten we uit 2 verschillende hutten prachtige tochten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen donderdag kwam er een front met flink veel sneeuw, uiteindelijk gedurende de nacht ruim een halve meter sneeuw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag weer naar huis gereden.

Het was echt ontzettend tof en zeker voor herhaling vatbaar, volgend jaar wil ik weer.

Whizz

Re: Voor de eerste keer sneeuwschoen wandelen in het Bregenzerwald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:19

Gaucho wat een gave reis! Hoe was de zwaarte van de tocht? En hoe lang liepen jullie op een dag?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:19

Zo te zien heb je het goed naar je zin gehad. Is het niet ontzetten zwaar, dat lopen met sneeuwschoenen? Ik stel het me voor als lopen door mul zand, bijvoorbeeld door de duinen, maar misschien vergis ik me.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 20:26

Whizz schreef:
Gaucho wat een gave reis! Hoe was de zwaarte van de tocht? En hoe lang liepen jullie op een dag?

Dit is 1 van de minder zware reizen die bergwandelen aanbied, 2 uit 5, dagen van 4 - 6 uur wandelen met max 800 hoogtemeters. Ik moest de eerste dagen nog best wennen aan het wandelen met sneeuw schoenen, dus ik vond dat wel prima.

De laatste 2 dagen met een halve meter verse sneeuw werd het inderdaad een stuk zwaarder, maar nog steeds goed te doen als je niet te snel wilt. Ik ben redelijk wandel fit en zou volgende keer een niveau zwaarder prima aandurven.

miccamaaike

Re: Voor de eerste keer sneeuwschoen wandelen in het Bregenzerwald.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 14:16

Wat een gave wandeltocht zeg, nooit geweten dat dat daar kon en dat je dan ook in de winter daar in hutten kunt overnachten.
We skien al jaren in het Bregenzerwald en de afgelopen jaren op de Diedamskopf dus voor mij een bekende omgeving. We waren vorige week wel blij met de sneeuwdump die je daar gehad hebt, heerlijk verse sneeuw op de pistes.

Wat een mooi avontuur heb je gemaakt zo!