All inclusive resort - aanraders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemlo

All inclusive resort - aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 11:25

Hi!

Dit jaar wil ik een weekje weg naar een all inclusive resort en ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik ben op zoek naar tips en aanraders.

Ik zoek:
Budget maximaal 1500-2000 pp. Maar hoeft natuurlijk niet volledig uitgenut te worden;
25-30 graden;
Bestemming maakt niet veel uit, maar +- maximaal 7 uur vliegen;
All inclusive;
Luxe;
Niet in juli of augustus;

Ik ben geen cultuursnuiver per se en een keer een activiteit buiten het resort vind ik wel leuk, maar niet iedere dag dus moet er ook genoeg op het resort te doen zijn. Het is echt voor een weekje even opladen en niks moeten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:28

Dat is een riant budget. :))

Ik zou zeggen Egypte. Goed weer, mooi snorkelen, relaxen. Dat is ook waar ik voor ga.

Resorts waar ik goede ervaringen mee heb zijn Three Corners Fayrouz, Brayka Bay, Jaz dar el Madina (allemaal in Marsa Alam) en Arabia Azur (Hurghada). Op alle resorts ga je je wel amuseren. :j en zeker voor jouw budget.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:29

Mitsis Laguna Spa&Resort op Kreta :j Wij zijn er twee jaar geleden geweest en het was zálig. Ontzettend goed verzorgd, vriendelijk personeel en echt een prachtig resort.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:36

Daarvoor is er vast iets op Curaçao te vinden, ietsje langer vliegen maar ik vond het daar heerlijk relaxen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:40

Zo, wat een budget. Je kunt dan echt alles wel kiezen. Zelf kies ik liever voor de pareltjes die ruim onder de 1000 euro zijn. Net zo goed, maar je houdt geldt over.
Maar als je jezelf wat luxe gunt, dan ging ik naar een resort met een echt waterpark :D
Ik zou verder wel kijken naar wat er naast een zwembad aangeboden wordt waar je eventueel gebruik van wilt maken. Wil je bijvoorbeeld naar aangeboden shows? Wil je meedoen met aquarobics? Wil je surfen, enz.

Ik kan je in ieder geval aanraden om voor het eten NIET naar Cuba te gaan (en is verder weg dan 7 uur vliegen). Zelfs in ultra all inclusive is dat maar matig. Je verhongert niet, je hebt echt 100 keer meer keuze dan het lokale volk, maar het is ook weer niet super. Niet alles is er ook verkrijgbaar. Zo kan het ineens gebeuren dat de cola op is bijvoorbeeld. Lightdranken hebben ze er niet. Mayonaise vind je er ook niet. De activiteiten bij ultra all inclusive in Cuba variëren van dansles tot surfen tot kayakken, maar ik zal heel eerlijk zeggen dat ik van niets gebruik gemaakt heb omdat het gewoon niet leuk er uit zag. Ik ging liever van het resort weg.

Ik zou dus kijken naar wat er naast het eten echt wordt aangeboden. Want van alleen maar zonnen en eten word je ook simpel is mijn ervaring (ik heb dat binnen 20 minuten gezien en ga me dan echt stierlijk vervelen).

Verder maakt het in Egypte niet zo veel uit wat je boekt. Alles van 4* of 5* is gewoon luxe en de vloek van de farao kun je overal tegenkomen.

Ik zou persoonlijk naar een 10 uur vliegen gaan, dan heb je de Dominicaanse Republiek, Mexico, Bonaire, Curacao ook er bij en die landen zijn buiten een resort een stuk mooier om te zien dan alleen maar een hete zandbak. Maar je kunt bijvoorbeeld dan ook naar Zanzibar of Kenia.

Sintara

Re: All inclusive resort - aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:44

Ik ben vorig jaar bij steinberger geweest in Hurghada Egypte, dat is een aanrader :)) ik zou wel wat vroeger in het jaar gaan of in het najaar, ivm prijs en temperatuur. Ik was er in februari :P

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:20

Hier echt hele goede ervaring met:

Kaapverdië, RIU Funana, echt een top vakantie. Super in de watten gelegd, mooi en schoon resort.
Egypte, Hurghada, Pickalbatros Jungle Aquapark Neverland, groot en over de top, maar wel een geweldige vakantie. Heerlijk eten, 13 restaurants waar je keuze uit hebt. Tig zwembaden, mooie kamers. Ook een aanrader!

Gemlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 12:26

germie schreef:
Zo, wat een budget. Je kunt dan echt alles wel kiezen. Zelf kies ik liever voor de pareltjes die ruim onder de 1000 euro zijn. Net zo goed, maar je houdt geldt over.
Maar als je jezelf wat luxe gunt, dan ging ik naar een resort met een echt waterpark :D
Ik zou verder wel kijken naar wat er naast een zwembad aangeboden wordt waar je eventueel gebruik van wilt maken. Wil je bijvoorbeeld naar aangeboden shows? Wil je meedoen met aquarobics? Wil je surfen, enz.

Shows etc lijkt mij dan wel weer leuk en als er een optie is voor aquarobics zou ik vast ook wel een keer mee doen voor de leuk. Als het goedkoper kan, dan graag natuurlijk, die pareltjes ben ik precies naar op zoek!

We zijn de afgelopen twee jaar niet op vakantie geweest, dus het mag allemaal iets luxer dit keer. 10 uur vliegen voor een weekje vind ik dan misschien net wat lang, maar ik neem de optie van dominicaanse republiek en de a/b/c mee!

Dank voor alle reacties tot nu toe in ieder geval, ik ga de genoemde resorts bekijken!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:29

Roosch schreef:
Dat is een riant budget. :))

Ik zou zeggen Egypte. Goed weer, mooi snorkelen, relaxen. Dat is ook waar ik voor ga.

Resorts waar ik goede ervaringen mee heb zijn Three Corners Fayrouz, Brayka Bay, Jaz dar el Madina (allemaal in Marsa Alam) en Arabia Azur (Hurghada). Op alle resorts ga je je wel amuseren. :j en zeker voor jouw budget.

Met je eens, en vergeet TTC Rhianna in El Gouna niet. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:30

Eh, geldt zonder t natuurlijk, haha. ;)

Ik moet dan denken aan Jungle Aquapark in Hurghada.

Is het een idee om gewoon eens op tui.nl te kiezen voor all inclusive, en dan te kijken welke landen over blijven? En dan te kijken wat de landen te bieden hebben? Want je komt dan vast ook wat tegen waar je nu nog niet aan gedacht hebt.
En je hoeft niet direct te boeken natuurlijk. Corendon heeft ook hotels in Turkije die er wel mooi uitzien als ik eerlijk ben. Maar niet geweest ben.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:30

Leuk die voorpret! Ik zou zeker lekker rondkijken op websites zoals Tui met filters die je belangrijk vind. Zo boeken wij bijvoorbeeld altijd 16+.

Steigenberger in Egypte ben ik ook geweest, zeker wel een aanrader maar wij waren er in september en toen was het wel vrij warm. Maar misschien in andere periodes beter! Je moet wel even opletten welke je kiest want er zijn er meerdere soms naast elkaar. Wij mochten bijvoorbeeld wel naar de andere hotels/zwembaden etc. maar zij niet naar ons. Was echt de kleinere/luxe versie zeg maar. Qua eten en service was het echt top!

Op Zakynthos zijn we ook in een kleinschalig maar héérlijke luxe accommodatie geweest. Mega betrokken personeel en echt een hele relaxte en fijne sfeer. Cavo Vezal heette dit. 'Nadeel' kan zijn dat het alleen Nederlanders is :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:51

Zakynthos of bijvoorbeeld Madeira zijn inderdaad plaatsen waar je niet direct denkt aan all inclusive, maar die volgens mij wel heel mooi zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:52

Kos, Oceanis Beach Resort & Spa

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 13:04

Genoeg plekjes te vinden maar je moet dan wel je voorkeuren aangeven bij bv een Tui, Sunweb, Corendon en de review lezen dan kom je ook een eind.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:05

Voor dat geld kun je ook geweldig mooi 2 weken naar Bali, maar dat is volgens mij niet wat je zoekt :P

Voor dit budget kun je ook kijken voor de Malediven :)

Afbeelding

https://www.booking.com/Share-U8K8SD

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:58

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:40

Vrijwel alle hotels in Lara, Turkije. Denk aan Miracle resort, Titanic, Saturn Palace, Fame residence, Delphin hotels. Je zit meteen in de grote straat waar je volop kunt winkelen. Deze hotels zijn allemaal 5*, er de gehele dag wel wat te beleven.
Ik ben in veel landen geweest, maar ben nog geen land tegen gekomen wat kan tippen aan Turkije (mits je daar een goed hotel pakt) met de all inclusive formule.

Tip; heb je TikTok? Zoek daar eens een aantal hotels op en je ziet vaak in korte filmpjes zoveel! Vind dat altijd fijner als die langdradige YouTube filmpjes.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:32

Wij zijn voor dit type vakanties helemaal blij met Kaapverdië. In een van de RIU resorts via TUI zit je sowieso goed. We hebben er verschillende geprobeerd. Ik zou het eiland Sal aanraden. Echt waanzinnig mooie zachte witte stranden met helder blauw water. Wel een wat ruigere zee.
Ook is het niveau aan insecten heel laag. Mensen zijn heel chill. We zijn een keer in januari geweest, dat was overdag wel lekker met 25 graden maar water en wind wel fris. In oktober was het echt warm maar lekker. En een keer in september en dat was te heet. Dus een perfecte bestemming voor februari-mei en dan van oktober tot november
Oh ja en enige bestemming tot nu toe waar wij geen last van onze buik hebben gehad. Egypte, Turkije, Dominicaanse republiek was allemaal raak haha.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:55

Met jou budget zou ik gaan kijken wat er mogelijk is in Griekenland of Egypte :)

Ben nu 2x in Griekenland geweest en 2x in Egypte.

Griekenland, Kos en dan Blue Lagoon Resort of Village. Beide zijn super goed, waar Village een dorp opzich is en wat meer afgelegen maar super mooie swim up kamers en fantastisch lekker eten.

Egypte, Hurghada, ben ik geweest in Albatros Palace Resort heerlijk hotel met goede shows en goed eten. Mijn zusje is er ook geweest en die vond het erg fijn.
Of Steigenberger Pure Lifestyle, hier ben ik in september geweest en ga ik nu in Mei weer heen, Adults only hotel, echt luxe, heb 15 dagen geen handdoek aangeraakt, bedje opgemaakt aan het zwembad, geen stoel aangeschoven. Maar je mag wel gebruik maken van de faciliteiten van Al Dau en Aqua Magic, deze ligt er naast en 1 er achter door een klein eigen straatje over te steken. https://www.tiktok.com/@jeaninevdkuilen/video/7456527420254866710is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7411552063865718305 hier een filmpje van Aqua Magic.

Ohja Kaapverdie, RIU touareg was ook erf fijn, maar dan vind ik persoonlijk Griekenland of Egypte leuker. Omdat ik dat hotel wat te groot/massaal vind aanvoelen en toen wij er waren waren er veel russen en engelsen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:06

Leuk topic!
Ik zit met een vergelijkbare zoekvraag voor komende vakantieperiode. Waarbij ik dan ook wel graag in een ADULT ONLY hotel verblijf... want een AYCE-buffet met gillende Russische baby's, dat wil ik nooooooooiiiiiit weer.

Blue Waters Club te Side, Turkije was een fantastisch hotel verder...als het Adult Only was geworden, gingen wij daar weer naar toe.
Vorig jaar in Egypte geweest en daar zijn we heerlijk verwend door Steinberger Coraya Beach te Marsa Alam. Wat een superhotel! Het park was mooi, maar buiten het park was er gewoon niets. Dat, en Egypte is best lang vliegen, maakt dat we dit jaar niet teruggaan.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:37

Marigo schreef:
Wij zijn voor dit type vakanties helemaal blij met Kaapverdië. In een van de RIU resorts via TUI zit je sowieso goed. We hebben er verschillende geprobeerd. Ik zou het eiland Sal aanraden. Echt waanzinnig mooie zachte witte stranden met helder blauw water. Wel een wat ruigere zee.
Ook is het niveau aan insecten heel laag. Mensen zijn heel chill. We zijn een keer in januari geweest, dat was overdag wel lekker met 25 graden maar water en wind wel fris. In oktober was het echt warm maar lekker. En een keer in september en dat was te heet. Dus een perfecte bestemming voor februari-mei en dan van oktober tot november
Oh ja en enige bestemming tot nu toe waar wij geen last van onze buik hebben gehad. Egypte, Turkije, Dominicaanse republiek was allemaal raak haha.

Hier ben ik het helemaal mee eens, vorig jaar naar Sal geweest in het Riu Palace Santa Maria en dit jaar naar Boa Vista, ook een Riu Palace hotel. Allebei super goed bevallen, mooi, schoon hotel, lekker eten, volop aktiviteiten op het terrein, super vriendelijke mensen, echt een aanrader!
Ik ben net een week terug en zou zo weer het 1e beste vliegtuig naar Kaapverdie nemen ;-)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:39

H10 conquistador
Royal wings

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:08

Ik heb zelf echt een heerlijke vakantie gehad in Blue Marine resort op Kreta. Dat zit in de buurt van Agios Nikolaos, leuk vissersdorpje, we zijn ook naar Vai Beach gegaan en Heraklion. Wij hadden een kamer met privézwembad maar die lag eigenlijk de hele dag in de schaduw, water was ijskoud dus daar hoef je niet voor bij te betalen :)) het normale zwembad was top en nog beter: er waren geen kinderen *\o/*

Zakynthos zijn we vorig jaar geweest maar ik vond daar zelf echt geen hol te beleven dus zou dat niet aanraden als je nog wat van de omgeving wilt zien, buiten de mega toeristische sightseeing waar je echt mee dood gegooid wordt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:42

Dees schreef:
Vorig jaar in Egypte geweest en daar zijn we heerlijk verwend door Steinberger Coraya Beach te Marsa Alam. Wat een superhotel! Het park was mooi, maar buiten het park was er gewoon niets. Dat, en Egypte is best lang vliegen, maakt dat we dit jaar niet teruggaan.

Naar deze gaan wij dit jaar in april, ook een weekje en juist omdat we een hele week helemaal niets willen vinden wij dit een prima optie :D normaal zijn wij helemaal niet van dit soort vakanties, maar nu voor een weekje eens heerlijk wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:03

Lopesan Costa Meloneras op Gran Canaria!
Echt prachtig en ze hebben ook een fantastische spa! <3