Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 12:05

Ik heb pas 1x in m'n leven een vakantie geboekt. Het werd altijd voor me gedaan. Mijn laatste vliegvakantie was lang geleden. En die werd toen allemaal betaald en geregeld. Dus geen flauw idee wat dat kost.

De laatste jaren ben ik op vakantie gegaan via Natuurhuisje.nl en dan met de auto naar Frankrijk of België. Dit jaar wil ik eigenlijk met het vliegtuig want ik haat autorijden :=

Waar moet ik ongeveer aan denken bij:
- Juli of augustus (helaas)
- Een appartement met 2 losse bedden
- Zwembad
- Vlucht en transfer naar appartement (Mag ook vanaf Weeze zijn bijv)
- Hoeft niet luxe, schoon is het belangrijkste
- Canarische of Griekse eilanden (Ergens ter hoogte van daar)

En waar boek je tegenwoordig zoiets? Wat zijn handige sites?

Mijn vriendin studeert nog dus die heeft geen heel hoog budget dus ik wil gewoon kijken wat haalbaar is.

laura1987

Re: Wat kost tegenwoordig een zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:06

Zelf boek ik vaak via tui.nl

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:30

Reken op in de zomervakantie op een 700-800 euro per persoon. Die zijn de prijzen die ik vond in de zomervakantie voor Egypte vorig jaar. Uiteindelijk niet geboekt, want echt te duur vonden wij.

Ik kijk dan op tui.nl, maar ook tui.de
En verder prijsvrij en vakantiediscounter. En losse tickets en een losse accommodatie.

Voor een zonvakantie in de zomer zou ik ook kijken naar bijvoorbeeld vliegen op Girona en dan met de bus naar de zee. Daar dan weer iets huren. Dat is dan volgens mij ook goedkoper.

Turkije is vaak goedkoper dan Griekenland of de Canarische eilanden. Maar daar is natuurlijk buiten een zwembad of zee ook niet zo veel te doen vaak.

Heb je ook wel eens gedacht aan bijvoorbeeld Albanie? Ook daar kun je een zonvakantie houden, maar is vaak ook net wat goedkoper.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:34

Als je goed zoekt lukt dat voor rond de 1000 euro pp voor een week, vlucht, transfer en appartement/hotel. Misschien kan het nog iets goedkoper als je bijv voor een airbnb gaat of een leuke aanbieding hebt. Maar goed, de zomermaanden zijn altijd prijzig natuurlijk. Je zult daar dan nog wel een en ander kwijt zijn aan kosten voor excursies en eten/drinken. Nu kun je dat zo gek maken als je wilt, maar je bent zo 500 euro kwijt in een week per persoon zonder dat je heel gek doet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:51

Op Elizawashere kun je ook hele mooie plekken boeken met vlucht en huurauto. Prijzen vielen mij erg mee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:59

Ik ben regelmatig via Sunweb op vakantie gegaan naar de Griekse eilanden. Aantal keer alleen, laatste keer met partner. Soms heb je de 1e week van juli of de laatste week van augustus nog geluk met de prijs. Houd er wel rekening mee dat het eind augustus echt bloedheet kan zijn.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:06

Gnome schreef:
Op Elizawashere kun je ook hele mooie plekken boeken met vlucht en huurauto. Prijzen vielen mij erg mee.

Byjune heeft hetzelfde concept vlucht accomodatie en huurauto in een prijs

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:17

Wij boeken ook via Tui, betrouwbaar en altijd goed geregeld.

Naar de door jou genoemde bestemmingen waren wij toch wel rond de 1500 pp kwijt, zonder avondeten, huurauto etc.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:36

Je kan het zo goedkoop en duur maken als je ze wilt, want alleen binnen de landen en accomodaties zijn al gigantische prijsverschillen.

Kijk inderdaad gewoon eens via een site naar verschillende landen, dan zie je al wat het kost. Mijn vriend en ik zijn een week naar Corfu, Griekenland geweest voor nog geen € 500,- per persoon. Heb je het dan luxe? Nee. Als je het ultra luxe wilt ben je voor hetzelfde zo maar € 1500,-/ € 2000,- per persoon kwijt.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:37

kimberly1995 schreef:
Je kan het zo goedkoop en duur maken als je ze wilt, want alleen binnen de landen en accomodaties zijn al gigantische prijsverschillen.

Kijk inderdaad gewoon eens via een site naar verschillende landen, dan zie je al wat het kost. Mijn vriend en ik zijn een week naar Corfu, Griekenland geweest voor nog geen € 500,- per persoon. Heb je het dan luxe? Nee. Als je het ultra luxe wilt ben je voor hetzelfde zo maar € 1500,-/ € 2000,- per persoon kwijt.

Het hangt er ook vanaf wanneer je gaat he.
Was het €500 in het hoogseizoen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:39

Toevallig laatst met de hele familie een vakantie geboekt. Voor het eerst zijn we ook gebonden aan schoolvakanties en het is de Algarve geworden in de meivakantie. Schrik niet, we zijn €3000 per gezin kwijt. In ons geval is dat 2 ouders en 1 kind (2 jaar).

Nu sparen we hier al een jaar of 8 met zijn allen voor, maar ik vind het persoonlijk een astronomisch bedrag voor een weekje vakantie. Dit is alleen voor het appartement en de vlucht. Dus zakgeld, huurauto, eten etc is nog niet eens meegerekend.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 10-02-25 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:40

Daihyo schreef:
Ik ben regelmatig via Sunweb op vakantie gegaan naar de Griekse eilanden. Aantal keer alleen, laatste keer met partner. Soms heb je de 1e week van juli of de laatste week van augustus nog geluk met de prijs. Houd er wel rekening mee dat het eind augustus echt bloedheet kan zijn.

De 1e week van juli heb je echt nog wel genoeg keuze onder de 1000 euro pp. Hier bijvoorbeeld 1e week juli naar Zakynthos: https://www.sunweb.nl/vakantie/zoeken?T ... sort=Price

Wij zijn een aantal keer hier geweest (Janno Beach Zakynthos, via Sunweb): https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... rticipants[0][0]=1995-02-10&Participants[0][1]=1995-02-10&DepartureDate[0]=2025-07-02&Mealplan[0]=LG&Duration[0]=8&TransportType[0]=Flight&originList=search-result.
Nette kamers, goed eten, maar geen top luxe. Maar dat hoefde voor ons niet, want wij gingen toch de hort op met een huurauto of lekker naar het strand of bij het zwembad.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 14:44

Wat zijn je wensen?
All inclusive? Of alleen logies?
Afstanden Centrum? Strand? Zwembad? :)

Welke luchthavens zijn te doen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:02

Daihyo schreef:
Daihyo schreef:

De 1e week van juli heb je echt nog wel genoeg keuze onder de 1000 euro pp. Hier bijvoorbeeld 1e week juli naar Zakynthos: https://www.sunweb.nl/vakantie/zoeken?T ... sort=Price

Wij zijn een aantal keer hier geweest (Janno Beach Zakynthos, via Sunweb): https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... rticipants[0][0]=1995-02-10&Participants[0][1]=1995-02-10&DepartureDate[0]=2025-07-02&Mealplan[0]=LG&Duration[0]=8&TransportType[0]=Flight&originList=search-result.
Nette kamers, goed eten, maar geen top luxe. Maar dat hoefde voor ons niet, want wij gingen toch de hort op met een huurauto of lekker naar het strand of bij het zwembad.

Die gaan helaas vanaf Düsseldorf. En mijn vader wil ons dan naar het vliegveld brengen, maar 2 uur rijden gaat hij niet doen :=

Ik denk dat het nog lastig gaat worden helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:07

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:10

Selina schreef:
Daihyo schreef:

Die gaan helaas vanaf Düsseldorf. En mijn vader wil ons dan naar het vliegveld brengen, maar 2 uur rijden gaat hij niet doen :=

Vanuit Duitsland vliegen is vaak wel een stuk goedkoper van uit Nederland.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:22

Kan iemand me vertellen wat logies inhoudt? Geen eten alleen accommodatie?
Wil gewoon een appartement met keukentje, dan kook ik zelf wel elke avond.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:26

Selina schreef:
Kan iemand me vertellen wat logies inhoudt? Geen eten alleen accommodatie?
Wil gewoon een appartement met keukentje, dan kook ik zelf wel elke avond.

Logies is alleen accommodatie.

Zelf koken kan waarschijnlijk amper uit in de landen die jij noemt. Daar is het uit eten vaak echt wel goedkoop. En zelf voorraden kopen is dan relatief aardig duur vooral omdat je met het vliegtuig 0 basics bij je hebt zelf.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:37

Ik vond koken in het buitenland duurder dan uit eten gaan idd. En om eerlijk te zijn, kun je beter niet gaan dan dat je daar van 150 of 200 euro rond moet komen. Ik vond een appartement wel fijner dan een hotel over het algemeen. Maar dan vooral om de koelkast. Dan kun je wel drinken kwijt en bijv broodbeleg, ijsjes etc.
Mocht je een hotel kiezen, zou ik een hotel doen met ontbijt erbij. Dan zit je vaak wel vol tot het avondeten.

Logies is alleen de accomodatie, logies+ ontbijt is met ontbijt erbij, HP is halfpension, heb je ontbijt en avondeten en all inclusive is met drinken, al het eten, vaak ook ijsjes etc erbij. Soms zelfs met drank :+.
Laatst bijgewerkt door Diddykong op 10-02-25 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 15:44

Ik wil niet koken vanwege de kosten hoor. Ik ben een lastige eter, dus bij all-inclusives is er niet altijd wat te eten voor mij. Met appartement heb ik altijd iets om op terug te vallen. Maar wil wel gewoon uit eten of een keer snackbar ofzo.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 15:49

Selina schreef:
Ik wil niet koken vanwege de kosten hoor. Ik ben een lastige eter, dus bij all-inclusives is er niet altijd wat te eten voor mij. Met appartement heb ik altijd iets om op terug te vallen. Maar wil wel gewoon uit eten of een keer snackbar ofzo.

Klopt, alhoewel koken in het buitenland net zo goed een uitdaging is :+. In Frankrijk vond ik het vlees bijv echt niet lekker vaak. Om een eetbaar gerecht te krijgen is weer een eigen uitdaging :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:07

Selina schreef:

Nee hoor. Als je verder klikt dan kun je je luchthaven selecteren. Er vliegt ook genoeg vanuit Nederland.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:22

Ik heb regelmatig corendon, Sunweb, tui geboekt.
Ik kijk nu ook bij vakantie discounter en prijsvrij(=Dreizen).

Ik zie ook dat de prijzen best wel gestegen zijn.

Anders eens kijken naar bv Benidorm (spanje)dan heb je zon, uitgaansgelegenheden, supermarkten en friet van Piet.

Het is wat je zelf prefereer.

Ik weiger te koken op vakantie en vind all inclusive ideaal.
Ligt voor de moeilijke eters ook altijd wel patat of kip of salade en anders de kidsbar.

Veel bestemmingen zijn ingericht op algemeen eten zoals stokbrood, patat, pasta, kip, salades, yochurt, Nutella.

Gewoon eens gaan zoeken op de reisbureau sites je kan je voorkeuren, periode en maximale prijs invoeren en de beoordelingen lezen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:31

Of je stelt je reis een jaartje uit als je budget niet heel hoog is. Mijn dochter heeft voor drie personen een vakantie Turkije geboekt in september voor juni dit jaar.
Dezelfde vakantie is nu 700 euro duurder.
Vroegboeken loont blijkbaar wel

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:39

Ga zelf al 30 jaar naar Griekenland en als je goed zoekt kun je ook in die periode echt wel onder de €1000,- p.p. heen. Turkije hoor ik van collega's duur geworden voor eten en drinken. Veel vakantiegangers gaan van daar uit naar oa Kos. Ik boek bij diverse bedrijven.oa Beach Check,tui, sunweb, vakantiediscounter.