Wie is bekend in Arnhem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikysa90

Wie is bekend in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 10:33

Ik ga zaterdag naar een concert in Gelredome met mijn dochter. Wij overnachten in Nijmegen.
Er waren geen parkeerkaartjes meer te bestellen bij Ticketmaster/Ticketswap, ook geen park & shuttle naar verder weg gelegen terreinen.

En nu? Op de site staat dat zelfs de kaartjes bij winkelcentrum Kronenburg op reservering zijn en volgeboekt.

Zal ik het erop gokken en toch smiddags (als winkelaar) parkeren bij het winkelcentrum en gaan lopen? Het is dan nog wel een half uur. Is op de heenweg geen probleem, maar na afloop als het vriest... Ik weet niet of ik kan gokken dat er taxi's staan. Auto bij hotel laten staan, dacht ik ook nog over, maar ze rekenen 80 euro voor een retour.
Is er misschien een bedrijf in de buurt waar ik mag parkeren? Ik zag een McDonalds ernaast, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling

Zijn hier nog Arnhemmers met tips? *\o/*...of een parkeerplaats;-)

Keebish

Re: Wie is bekend in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:41

Pb

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:44

Een half uurtje wandelen met wat vrieskou is geen ramp, toch? Ik vind dat vaak juist lekker na lang op de benen staan bij een concert, zeker in zo’n warme ruimte. En met een warme jas aan is dat half uur zo voorbij :D

Bedrijven & de Mc Donalds lijkt me niet helemaal de bedoeling.. als iedereen dat idee heeft houden ze zelf geen plek meer over natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:48

Gaan er dan geen bussen meer?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:49

Ik wilde ook zeggen, rijdt er geen OV meer rond die tijd?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 10:53

Meestal gaan er voor dit soort dingen wel pendel bussen naar centraal station Arnhem, laatste keren dat ik bij Gelredome werkte in ieder geval wel. Weet niet hoe laat de laatste trein gaat en tot hoe laat het concert duurt, maar trein van Arnhem naar treinstation Nijmegen is heel makkelijk en snel. Dan kan je nog (op tijd) parkeren bij Arnhem centraal en als er een pendel bus rijd de pendelbus nemen, anders taxi. Die staan altijd in rijen voor GelreDome, al zou ik gewoon van te voren reserveren.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 11:25

Dropveter101 schreef:
Een half uurtje wandelen met wat vrieskou is geen ramp, toch? Ik vind dat vaak juist lekker na lang op de benen staan bij een concert, zeker in zo’n warme ruimte. En met een warme jas aan is dat half uur zo voorbij :D

Bedrijven & de Mc Donalds lijkt me niet helemaal de bedoeling.. als iedereen dat idee heeft houden ze zelf geen plek meer over natuurlijk.

Eens hoor, maar dochter is niet helemaal fit, vandaar dat ik nog naar een alternatief zocht. Bij Mc Donalds was ik ook niet van plan en bij bedrijven dacht ik dat het eventueel wel kon, aangezien het zaterdagavond is.

Maar bedankt allemaal voor het meedenken!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 12:10

Gelredome heeft een bushalte, je stapt voor de deur uit. Is dat een optie?
Vanaf Arnhem Centraal is dat zo'n 10 minuten/kwartier.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 12:58

Temeraire schreef:
Gelredome heeft een bushalte, je stapt voor de deur uit. Is dat een optie?
Vanaf Arnhem Centraal is dat zo'n 10 minuten/kwartier.

Bedankt!!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:01

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 13:39

In het centrum van Arnhem zelf zijn tal van parkeergarages, waaronder bij centraal station. Afhankelijk van de dag waarop je daar bent is dat na 18.00u maar €0,50 per uur. Vanaf het centraal station kun je met verschillende lijndiensten de bus naar het Gelredome pakken.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:10

Omdat dit topic op Bokt erop uit hoort verplaats ik hem daarheen.
ENT->BEU

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:12

oh chips goed dat je hierover een topic begint , wij gaan naar hetzelfde concert en was van plan om bij het winkelcentrum te parkeren....

Ik lees dus even mee.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:22

Parkeren bij het Gelredome is bijna onmogelijk, bij de meeste evenementen wordt je ook gerust 20-30 minuten bij het Gelredome vandaan geparkeerd met een parkeerkaart (a la 20 euro). Mocht je met het OV kunnen gaan raad ik dat aan. :j

Wij parkeren zelf gewoon ergens in een wijk verderop, maar dat is vaak best wel een eindje lopen...

Mocht je toch deels met de auto komen zou ik bij Arnhem Centraal parkeren, dat is letterlijk naast het busstation.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:59

De laatste keer hebben we onze auto ergens in Arnhem gezet en vanaf daar een taxi geregeld naar het Gelredome, Die zetten ons af in de wijk(aan de kronenburgsingel) er tegen over, dan hoefde we alleen onder de weg door te lopen.
Keer daarvoor zelf heen geweest en toen moesten we ongv. 3 kwartier lopen( tot aan het terrein, dan nog naar binnen.....)

Als je dochter niet helemaal fit is, zou ik zelf toch voor de taxi optie gaan

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:28

Je kunt park & shuttle kopen, dan parkeer je bij Burgers Zoo en brengen ze je naar het Gelredome en terug. Kost geloof ik iets van een tientje ofzo :j

Moet je wel vooraf online kopen :)

Edit: volgens mij is dit 'm
https://www.mojo.nl/travel/toto-gelredome/park-shuttle

Oeps zie nu dat ze idd uitverkocht zijn. Stom dat je ze dan nog wel kunt selecteren!

Decathlon/rijnhal een optie?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:43

Is parkeren bij de decatlon er tegenover geen mogelijkheid? Ik weet niet hoe je er komt te voet hoor maar lijkt me dichterbij. Meestal zetten mensen de auto bij het sportcentrum of de kvk in die straat neer. En lopen dan.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 16:51

Hier nog een concertganger. Wij waren van plan om de auto bij Arnhem Centraal te parkeren. Wij willen er een dag stad aan vooraf laten gaan, maar mijn vriend is bang dat het weleens snel vol zou kunnen staan op zaterdag. Heeft iemand een idee of er rond het middaguur (12.00u) nog kans is op een plekje of dat we dan toch echt eerder moeten komen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:01

Ik woon bijna naast GelreDome/kronenburg. Genoeg parkeerplekken in de buurt hoor. GelreDome zelf dus niet doen, net als de Mac ernaast. Maar op een kwartier lopen zit decathlon of kronenburg. En in de wijk heb je ook parkeerplaatsen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:20

Hou er rekening mee dat de parkeerplaats bij de Decathlon vaak ook afgesloten is bij evenementen van het Gelredome (a.k.a. je moet een parkeerticket kopen).