Alaska/Yukon camperreis ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Johnie

Alaska/Yukon camperreis ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 17:30

Hi allemaal,

Dit jaar willen mijn vriendin en ik een reis gaan maken door Alaska en Yukon.
Nu hebben we een aantal offertes opgevraagd en er werd door 1 organisatie aangeraden om met een truck camper te gaan reizen.
Nu gaan we zelf het liefste met een motorhome aangezien we dat vaker hebben gedaan, maar als een truck camper veel handiger is dan zullen we dat uiteraard doen.

Is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Met één of beide campers
En wat zouden jullie aanraden?

DubbelFun

Re: Alaska/Yukon camperreis ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:23

Een truck camper is meer geschikt op de wat minder goed bijgehouden wegen of zelfs offroad. Een motorhome trekt dat niet.
Een motorhome kan wel een stuk luxer/groter zijn, een truck camper is misschien wat meer afzien/avontuurlijker.

parador

Re: Alaska/Yukon camperreis ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:35

Ik zou zeker de truck camper aanraden . Sterke auto met 4 wd. En een fijne opbouw die voorzien is van alle gemakken en een fijn bed heeft . Wij zijn in mei/juni met canadream geweest . Hadden de tca truck . Fantastische auto , splinternieuw . Zijn nu aan het plannen voor 2026 14 dagen Vancouver island en dan de Alaska cruise . Heerlijk nu al de voorpret

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 15:11

Excuses, helemaal vergeten te reageren |o
Maar bedankt voor jullie reacties!

De ruimte en het gemak van een motorhome vinden we heel fijn, maar qua wegen daar zou een truck dus beter zijn.
Misschien moeten we dat maar gewoon uitproberen dan. We willen voor het eerst vier weken gaan dus hopelijk bevalt dat haha

Bedankt voor de tip van Canadream!
We zijn eind 2023 ook op Vancouver island geweest en ik kan het alleen maar aanraden, wat een mooie plek is dat <3
En heel tof ook dat jullie een cruise naar Alaska gaan doen!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-25 14:13

Zijn er toevallig ook mensen die een beetje een inschatting kunnen geven wat betreft de hoeveelheid dagen in Alaska “genoeg” is?

We huren een camper voor zo’n 24 dagen en ik twijfel een beetje over hoe we de reis gaan indelen.
Over het algemeen rijden we vaak wel elke dag naar een nieuwe plek.

Iemand die zijn of haar reisverhaal wilt delen? En misschien ook de dingen die we zeker niet mogen missen