Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik had verwacht dat ik bij voorbeeld mijn paspoortnummer ergens zou moeten opgeven. En iets van een qr-code ofzo?
Paspoort heb ik al, ETA uiteraard nog niet. Die kun je nu nog niet aanvragen. Wat balen voor je collega foaly, het is inderdaad een fout die ik ook had kunnen maken. Omdat ik écht niet wist dat het VK niet bij Schengen hoort.
Veel plezier alvast!
Dorine92 schreef:Oh dat wist ik ook niet. Ik ben afgelopen jaar nog naar Engeland geweest en kan me niks herinneren van een eta

Koper schreef:Thanks Century
Dorine92 schreef:Oh dat wist ik ook niet. Ik ben afgelopen jaar nog naar Engeland geweest en kan me niks herinneren van een eta
Voor EU-landen gaat het vanaf 2 april aanstaande in, aanvragen kan vanaf 25 maart. Vind 't erg netjes dat klm een link stuurt met info hierover. Dit is 'm, voor wie er over wil lezen https://www.gov.uk/guidance/apply-for-a ... sation-eta
Het is in elk geval minder erg dan voor Britten die naar de EU willen komen. Die moeten aan de grens foto's en vingerafdrukken laten nemen. Als een soort criminelen
Met dit soort dingen merk je brexit wel. Moet ook nog even uitzoeken of mijn betaalpas wel werkt buiten de EER.
ik ben afgelopen oktober sinds lange tijd weer gaan vliegen en ik vroeg me destijds precies hetzelfde af en voelde me een enorm ei
je krijgt verder inderdaad weinig toegestuurd, met je ticketcode kun je bij de vliegmaatschappij inloggen (neuroot als ik ben heb ik dat regelmatig gedaan om te kijken of onze vluchten daar echt instonden en onze stoelen ook echt gereserveerd waren haha!) paspoorten waren inderdaad pas nodig bij inchecken.
Lay_D schreef:Koper schreef:Moet ook nog even uitzoeken of mijn betaalpas wel werkt buiten de EER.
*Breekt even in*
Mijn zoon is afgelopen kerst in London geweest. Hij moest via de bank app, 'buiten de EU aanzetten' zodat hij daar gebruik kon maken van zijn betaalpas.
Geen idee hoe dat verder werkt. Century schreef:Maar IJsland hoort bij Schengen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngenlanden -> iets naar beneden scrollen naar "Niet EU:")
Zou fijn zijn als VK zich daarbij zou aansluiten denk ikGeen idee hoe dat verder werkt.