Aangezien er hier vast mensen zijn die wel eens op een ranch oid in Canada gewerkt hebben, dacht ik hier misschien wat hulp van jullie te kunnen krijgen.

Mijn vriend en ik hebben besloten om volgend jaar in april naar Canada te gaan voor 3 maanden.
Ons plan is om daar op een aantal plekken te verblijven via Workaway en daar dus te werken in ruil voor kost en inwoning.
Ik heb al wat rondgezocht op Workaway en zie dat er eventueel ook wat betaalde opties zijn.
Nu ben ik al wat dingen aan het uitzoeken, alleen het stukje visum blijft voor mij onduidelijk.
Onze situatie: Mijn vriend wordt dit jaar 32 en ik word aan het eind van dit jaar 31.
Nu kan ik als Nederlander twee opties vinden:
- Working holiday visa
- Young professionals
Het probleem bij de Working holiday visa, is dat mijn vriend hier te oud voor is..
Voor de Young professionals heb je een contract bij een bedrijf nodig om deze aan te vragen.
Het lastige is dat we onze reis willen starten bij een ver familielid (de broer van een aangetrouwde tante) en we niet weten hoe lang we daar blijven.
Verder verwacht ik dat we iedere keer 2/3 weken ergens blijven en daarna weer door trekken.
Het probleem is dus dat we te oud zijn voor de Working holiday, maar ook weer niet echt op zoek zijn naar een baan.
Hebben jullie misschien tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?