Vorige week naar de Horecava geweest en toen moest ik mijn NS Flex basis omzetten in een ander abonnement. Omdat ik afgelopen weekend naar een musical zou gaan met de trein heb ik hem omgezet in weekend vrij + dal voordeel. Helaas de dag na de horecava bleek ik net als half Nederland griep te hebben en de musicalkaarten zijn verkocht.
Inmiddels staat dus wel mijn weekend vrij aan terwijl ik daar nog niks mee heb kunnen doen. Nu ik langzaamaan weer opknap hoop ik binnenkort (dit weekend gaat echt nog te vroeg zijn, wellicht volgend weekend) een keer wat leuks te kunnen gaan doen nu dit abo toch al aan staat en betaald is.
Ik heb een VIP kaart van de Vriendenloterij, dit ter info voor wie er bekend mee is, ivm toegang tot musea enzo. Ik ben alleen niet van de schilderijen en andere kunst om naar te kijken musea haha.
Heeft iemand tips voor dagjes uit die extreem gemakkelijk met de trein bereikbaar zijn? Ik zoek eigenlijk niet een dagje winkelen, maar iets leuks wat ik kan bezoeken en ook geschikt is in deze tijd van het jaar. Ik loop niet graag, dus zoek dingen die echt op korte afstand van het station zijn, of eventueel nog met een korte busrit voor de deur bereikbaar zijn.
Ik kom zelf uit Zwolle, dus die valt af haha, maar verder mag het elke uithoek wel zijn geloof ik!
Alvast bedankt voor wie zin heeft om mee te denken!
Het Spoorwegmuseum vind ik persoonlijk leuk, daar kan je ook veel doen en is goed te bereiken met de trein door de pendeltrein tussen Utrecht Centraal en Station Maliebaan/Spoorwegmuseum. In het Kunstmuseum in Den Haag zijn nu ook 2 leuke tentoonstellingen met Dior voor als je van mode houdt en de geschiedenis van het toetje. Daar stoppen diverse bussen en trams bij halte Kunstmuseum voor het museum vanaf Den Haag Centraal
Ik vond Speelklok in Utrecht leuk, pas geleden eindelijk eens geweest. 700m lopen, je kunt door Hoog Catharijne maar voor iets meer rust kun je ook via de Mariaplaats. Je kunt ook naar de bus gaan (bushalte Centrumzijde) en dan uitstappen bij het Domplein - dan is het nog 200m lopen.
De hele andere kant op is het Eise Eisinga-planetarium in Franeker ook leuk. Dat zal ongetwijfeld ook niet ver lopen zijn.
Verder vind ik het een leuk uitje om naar de bios te gaan. De eerste keer ben ik naar Tuschinski gegaan, want dat is wel echt een hele mooie en bijzondere bioscoop. Dan heb je toch het idee van een reisdoel, maar het is ook niet al te inspannend. Daar zou ik wel de tram voor pakken trouwens. Filmmuseum Eye wil ik ook nog een keer bekijken (en mocht iemand nog suggesties hebben voor bijzondere bioscopen elders, graag.)
Ik heb trouwens wel ontdekt dat ik mijn verwachtingen van musea een beetje bij moet stellen. Het zijn geen daguitjes voor mij, maar leuk voor een uurtje, misschien 2. Maar als je gratis toegang hebt is dat wel makkelijker.
@Daffie, Spoorwegmuseum is inderdaad een goede optie, die staat al langer op mijn lijstje ook!
@Shadow, grappige optie Speelklok, ik ben daar als kind geweest en kort erna nog een keer omdat ik mijn spreekbeurt erover ging houden, maar dat is echt wayyyyyy back natuurlijk, ik zie dat hij wel in de VIP kaart valt, dus op zich wel een leuk idee! Bioscopen is leuk bedacht, maar niet mijn ding, dan ga ik wel gewoon hier als ik iets wil zien.
@Kairos, die klinkt ook interessant, alleen helaas niet geldig met de vipkaart en ik vind de entreeprijs een beetje te hoog voor dit doel. Bedankt voor de suggestie, wie weet later ooit.
Ik dacht ook gelijk aan het spoorwegmuseum of Nijmegen. Maar bijv. een daagje met de trein naar Zandvoort is ook super leuk! Eventueel te combineren met Haarlem of Amsterdam.