Naar Spanje of Portugal in februari/maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picopico

Naar Spanje of Portugal in februari/maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 01:24

Ik wil ergens tussen 25 februari en 9 maart ongeveer een week op vakantie. Ik wil vooral ontspannen en wandelen in de natuur. Verder misschien wat cultuur snuiven of een excursie doen.
Qua weer graag wat warmer en zonniger dan Nederland, maar echt warm hoeft niet, 16-23 graden is wat mij betreft ideaal :)
Ik ben alleen en heb geen rijbewijs. Ik zoek daarom een plek die makkelijk met het ov te bereiken is of dat er een transfer geregeld kan worden. Ik heb geen zin om na een vlucht nog 3 uur te moeten reizen.
Zelf dacht ik aan het noorden van Spanje of Portugal, maar sta ook open voor andere suggesties. Ik vind het wat lastig om uit te vinden welke plaatsen de moeite waard zijn en waar je makkelijk met het ov kunt komen. Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt :)

Niqui

Re: Naar Spanje of Portugal in februari/maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 05:03

Ik vermoed dat het in het Noorden nog niet zo warm is in die periode. Als je zeker lekker weer wilt hebben, dan zou ik voor wat zuidelijker kiezen. De Algarve is verassend groen en daar is het vaak al lekker qua temperatuur. Maar als je ook voor de cultuur gaat, dan is Zuid-Spanje misschien interessanter. Bijvoorbeeld Sevilla of Moors-Spanje (Alhambra ed).
https://www.routeyou.com/nl-es/location ... ute-type=2
.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:56

Jaren geleden was ik de eerste week van maart in Alicante. Daar was het toen nog geen strandweer, maar wel prima weer om zonder jas buiten te lopen of op een terrasje te zitten.
Er reed een bus van het vliegveld naar de stad, voor mijn gevoel duurde dat niet vreselijk lang.
Binnen de stad was ook best goed ov, dus misschien is dat iets voor je.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:01

In Spanje was het gister -5
Ik denk dat Portugal warmer is

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:07

Wij waren vorig jaar in die periode een maand in Spanje. Ook nog een uitstapje gemaakt naar Portugal. Qua temperatuur was Spanje het fijnste maar wel in zuid Spanje. Noord was echt koud en veel regen.
Wij zijn laatst 2 weken in Benidorm geweest. Het heeft mij positief verrast. In de avond is alles open, mooi verlicht, leuke tentjes met live muziek. Verder hebben wij echt hele mooie wandelingen in de natuur gemaakt. Een aantal zijn wij met de auto naartoe gegaan maar dat kan ook prima met het ov of met een excursie. Ook in Benidorm zelf zijn mooie plekken waar je kunt wandelen. Het is eigenlijk altijd wel rond de 20 graden daar. En veel in is ingericht op mensen die geen auto hebben. Dus ov is goed geregeld en goedkoop.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 09:22

Wij zitten nu al twee weken in Benidorm en hebben heerlijk weer.
In de avond en vroege ochtend is het fris/koud maar als de zon opkomt kan je in je hemdje of badpak in de zon zitten! Het is zalig :))

Edit, ik hoor wel dat in februari meer kans op regen is.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:36

Wij waren vorig jaar eind februari ook een week in de omgeving van Benidorm. Geen regen gehad toen. Maar kan natuurlijk altijd. Mijn moeder is nu 3 maanden in Benidorm en heeft tot nu toe echt heel weinig regen gehad.
Eind februari ga ik ook nog 5 dagen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:08

Canarische eilanden? Ietsje verder vliegen, maar volgens mij prima weer in die periode.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:21

Ik zit momenteel in Fuengirola (15 min vanaf Malaga airport) in de buurt van Mijas. Het is hier heerlijk qua temperatuur en genoeg te doen. Hier is het tussen de 15 en 20 graden. Hiken kan hier, paardrijden ook - heerlijk! En maar drie uur vliegen. Plus trein vanaf airport is hier op loopafstand van ons huis

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 12:27

VinandoW schreef:
Ik zit momenteel in Fuengirola (15 min vanaf Malaga airport) in de buurt van Mijas. Het is hier heerlijk qua temperatuur en genoeg te doen. Hier is het tussen de 15 en 20 graden. Hiken kan hier, paardrijden ook - heerlijk! En maar drie uur vliegen. Plus trein vanaf airport is hier op loopafstand van ons huis

Dit wilde ik ook aanraden. Fuengirola. Ik was er in november en ga in april weer heen.
Je kunt met de trein naar allerlei plekken, waaronder Málaga. Paardrijden is inderdaad ook mogelijk

Afbeelding

En je kunt ook met de trein naar El Chorro om de Caminito del Rey te lopen bijvoorbeeld. En je kunt bij El Chorro ook fantastisch (maar dan ook echt fantastisch) paardrijden. Pb maar voor contactgegevens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 14:11

Bedankt voor de reacties!

Ik ben 2 jaar terug in Alicante geweest, ook in maart. Prima weer inderdaad, maar de natuur in die omgeving sprak mij niet helemaal aan. Te droog. Vandaar dat ik dacht aan het noorden, maar 10 graden is me te koud. Dat hierboven ziet er wel mooi uit. Hebben jullie tips voor accommodaties?

Paardrijden lijkt me heel leuk. Ik heb alleen al 10 jaar niet op een paard gezeten en buitenrit in Spanje lijkt mij niet het ideale moment om het weer op te pakken :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:00

Wij zijn naar Málaga geweest en hebben een dag een auto gehuurd. De omgeving rond Málaga is prachtig en dit jaar in ieder geval totaal niet droog. Zie ook de foto's hierboven. Het was ons alles meegevallen.

Edit:

En Spanje is heel groot. In Málaga is het geen -5.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 15:49