Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucifertje schreef:Dorine92 schreef:Ik ben nog steeds helemaal enthousiast van het idee om naar de Dolomieten te gaan, maar geen idee of dat in deze tijd een goed idee is
Dolomieten in de winter zijn altijd een goed idee
Dorine92 schreef:Dorine92 schreef:Ik ben nog steeds helemaal enthousiast van het idee om naar de Dolomieten te gaan, maar geen idee of dat in deze tijd een goed idee is
Dolomieten in de winter zijn altijd een goed idee
karuna schreef:Wij zijn net door de eiffel gereden met een best pakje sneeuw
Vogezen en Duitsland zijn echte winterbanden verplicht of all weather met een speciaal berg teken
knollentuin schreef:Parkeren hebben wij op meerdere skivakanties geen last mee gehad- haal en breng service van t hotel/appartement of gratis parkeerterrein bij skilift . Accomodaties via bv booking.com gevonden , maar dat moet je wel een beetje weten waar je heen wil om gericht te zoeken
Dorine92 schreef:knollentuin schreef:Parkeren hebben wij op meerdere skivakanties geen last mee gehad- haal en breng service van t hotel/appartement of gratis parkeerterrein bij skilift . Accomodaties via bv booking.com gevonden , maar dat moet je wel een beetje weten waar je heen wil om gericht te zoeken
Ja ik wil dus niet om te skieën maar om te wandelen
Ladyson schreef:We lopen er tegenaan dat ongeveer overal waar ik kijk het over een week boven 0 is en de sneeuw dus wegsmelt vrees ik
knollentuin schreef:Dorine92 schreef:Ja ik wil dus niet om te skieën maar om te wandelen
Maar dan kan je parkeren bij je accomodatie en gebruik maken van de skibussen - mits je in een gebied met liften gaat zitten
verootjoo schreef:Ladyson schreef:We lopen er tegenaan dat ongeveer overal waar ik kijk het over een week boven 0 is en de sneeuw dus wegsmelt vrees ik
Waar kijk je dan?
In de bergen ligt nog wel genoeg sneeuw als ik kijk.
In de dalen moet je echt geluk hebben of er veel sneeuw is gevallen, maar dat dooit ook snel weer weg. Je kan daar dan wel prima vakantie vieren, en voor de sneeuw moet je dan met een lift omhoog![]()
De temperaturen gelden meestal voor in het dal. Of je moet een dorp vinden dat heel hoog ligt. Hochsölden ofzo, daar ligt altijd wel sneeuw.
Op de hintertux ook. Dat zijn de gletsjers en die dooien niet zo gauw weg.
Zweden/noorwegen/ Finland kan ook een optie zijn