17 dreumessen en hun moeders; waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

17 dreumessen en hun moeders; waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 15:01

Onze bevallingsgroep wil graag weer afspreken. Ontzettend gezellig, maar de vorige keer was in de zomer en toen konden de meeste nog niet (weg)lopen :Y) . Inmiddels worden het kleine avonturiers, die alle kanten op vliegen. We zijn dus met ong 17 bijna 2-jarigen en 17 moeders, waarschijnlijk ook nog een enkele baby van max 6 maanden.
Nu zijn we op zoek naar een locatie. Kindproof, gezellig en liefst privé. Een ballorig is natuurlijk leuk, maar een beetje bijpraten lukt dan niet. Ook in het ene kind een stuk verder in de ontwikkeling dan de ander en zullen er dus ook een paar vooral in het ‘grote kinderen’-deel te vinden zijn. Sommige restaurants hebben ook een speelgedeelte, maar 17 kinderen is dan weer best veel.
Het liefst hebben we iets centraal in nl, ergens omgeving Hilversum/Amersfoort oid. Dan kunnen alle mamma’s, ook die uit Groningen, Limburg en Noord-Holland gewoon komen. Een zaaltje afhuren is geen probleem, maar een beetje aanwezig vermaak is wel fijn! En dan, Ivm het weer, binnen. Wie weet de verborgen parels? Ik zat zelf te denken aan een kinderopvang die je zou kunnen huren oid.

tienus63

Re: 17 dreumessen en hun moeders; waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:05

Drentse koe. Helaas niet centraal.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:13

Een mooi veld vinden, bijvoorbeeld een dagcamping liefst met zand uiteraard :D . Picknick kleden mee. Ballen, vliegers, 3-wieler stepjes, poppen, beren, eierkoeken, broodjes, appeltjes, siroop. En voor de moeders een lekkere pasta salade en soesjes, koffie/thee/water. Parasols voor de hele kleintjes.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:20

Flierefluiter Raalte, maar ook niet zo centraal als gewenst.

Kan je niet op zoek naar een kinderboerderij met speel gedeelte?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:24

Dan kom je inderdaad waarschijnlijk bij een speelboerderij uit. Als je gaat googlen op 'speelboerderij' kom je heel veel opties tegen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:32

Is Soesterberg centraal genoeg? Je zou eens bij indoorspeeltuin plezier kunnen informeren wat afhuren daarvan kost voor een paar uurtjes. Als die het gedeelte voor 4+ afsluiten is dat volledig veilig voor dreumessen dus dan heb je in elk geval een klein kansje om bij te kletsen. Goed eten, over het algemeen brandschoon en precies het juiste formaat voor dat kleine grut.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:55

Een indoorspeeltuin zoals Monkey Town? Die hebben voor alle leeftijden wel leuks.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:09

Goh wat doen jullie jezelf aan :').
2 is echt een vreselijk moeilijke leeftijd. Ze vliegen alle kanten op en je moet ze in de gaten houden, met 3-4 jaar gaat dat al een stuk beter, dan kunnen ze ook vaak zelf de weg terugvinden naar de tafel bijv. Ik weet niet of er wat terecht komt van dat rustig bijpraten :+.
In liempde (bij den bosch in de buurt) zit bijv het gouden woud. Kunnen de kinderen in het zand spelen en dit is vrij overzichtelijk. In Schaijk zit Charlies, daar kun je heerlijk eten én zit een binnenspeeltuin bij. Je hebt ook diverse pannenkoekenrestaurants met speelplek. Kun je ook naar kijken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:11

Dit is toch de nachtmerrie van de gemiddelde moeder, of niet dan? :')

Ik heb als hondenloeder geen enkele tips. _O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:18

KimD schreef:
Dit is toch de nachtmerrie van de gemiddelde moeder, of niet dan? :')

Ik heb als hondenloeder geen enkele tips. _O-

Haha je moet gewoon je verwachtingen bijstellen. Als je een diepgaander gesprek dan 'goh is jouwe ook de hele winter verkouden? slaapt ie een beetje? welke dierengeluiden kan ie?' wil voeren dan kan je je kinderen beter thuislaten en naar een goed restaurant gaan. Je moet het denk ik vooral zien als leuk op pad met je dreumes en daar zijn dan heel gezellig 16 anderen waar je mee kan kletsen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:22

Geertje’s Hoeve! Inmiddels twee keer geweest met mijn bevallingsgroepen. We hadden de laatste keer een apart zaaltje gereserveerd, dat was heel fijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:33

De boterbloem Amerongen.

Met oa binnenspeeltuin, en ik meen ook af te huren (prive) voor groepen.

Als je voor super chique en luxe gaat, wijn en galakleding moet je hier niet zijn.

Maar voor een groep met kinderen evt rondleiding tussen dieren,
En dan binnen in die speeltuin terwijl ouders kunnen bijpraten.

Ik weet niet in hoeverre daar uitgebreid horeca bijzit, ik vermoed weinig.
Maar wellicht kan in overleg zelf meenemen wel.

Is centraal in Nederland, provincie Utrecht.

https://boterbloem.com/

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:35

Je zou eens kunnen kijken bij corazon in Amersfoort. Die hebben (of hadden, weet ik nu niet zeker) een hele bovenverdieping voor kinderen. Kan afgesloten worden en kinderen kunnen heerlijk spelen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:00

Yourcoffee in Hilversum! Topcafé met speelzolder (met traphekje) en met fijne banken. Je kunt bestellen door een bal naar beneden te gooien :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:04

Zou voor mij echt een regelrechte hel zijn tussen 17 krijskoters maar goed. :') Ik vond alleen mijn eigen kind leuk maar heb een hekel aan andere kinderen. Maar ik ben ook geen geboren moeder.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 20:11

Bedankt voor de opties!

Er worden een heel aantal ideeën genoemd die met slechter weer of erg koud weer geen optie zijn. Maar... Er zijn ook een aantal goede opties die we gaan onderzoeken! -:)

Bedankt ook voor de heerlijke reacties van de bokkers/mama's die dit totaal niet zitten zitten, we hebben er goed om kunnen lachen! _O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 20:16

Leandra schreef:
Je zou eens kunnen kijken bij corazon in Amersfoort. Die hebben (of hadden, weet ik nu niet zeker) een hele bovenverdieping voor kinderen. Kan afgesloten worden en kinderen kunnen heerlijk spelen.

Deze kan ik online niet vinden. Heb je meer info?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 20:42

De Boterbloem in Amerongen. Zag dat die al genoemd is, dat is echt ideaal. Kleinschalig en kan je afhuren voor een groep.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:05

Yessy schreef:
Is Soesterberg centraal genoeg? Je zou eens bij indoorspeeltuin plezier kunnen informeren wat afhuren daarvan kost voor een paar uurtjes. Als die het gedeelte voor 4+ afsluiten is dat volledig veilig voor dreumessen dus dan heb je in elk geval een klein kansje om bij te kletsen. Goed eten, over het algemeen brandschoon en precies het juiste formaat voor dat kleine grut.

Ik dacht ook aan plezier. Vooral als je een keer doordeweeks onder school tijd gaat is het daar echt heel goed te doen. Laatst was ik er een keer rond 9 uur en waren er een tijd maar 5 kindjes.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:26

Sting schreef:
Leandra schreef:

Deze kan ik online niet vinden. Heb je meer info?

Op de site zie ik het ook niet staan maar bij kidsproof wel.

https://www.kidsproof.nl/Amersfoort/Uit ... Amersfoort

Het is al even geleden dat ik er ben geweest maar toen was het echt een groot succes.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:31

Wij zijn afgelopen zondag naar Blik en Burgers geweest in Zeist, vlakbij slot Zeist.
Heerlijk zitten voor volwassenen, lekker eten en drinken, alle kids rennen los rond. Er is een binnen speelplek waar een camera hangt die je vanuit het restaurant op het scherm kan zien. Daarbij een grote buiten speeltuin en een ‘verkeers’ baan voor stepjes. Wij waren met 20, waarvan 8 kinderen dus wel een wat kleinere groep maar ideaal!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:34

een gedeelte afhuren bij een pannenkoekenhuis?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:54

Omdat dit topic beter op Bokt erop uit past, verplaats ik hem daarheen.
LZP->BEU

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:08

De Happy Farm in Terschuur?
Is volgens mij ook voor hele kleintjes. In ieder geval centraal..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:16

Hans en Grietje in Zeewolde?