Zonvakantie februari hulp nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Zonvakantie februari hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 14:19

Wij kan ons helpen, wij (mijn man en ik 40-ers) willen voor het eerst op zon/vliegvakantie zonder de kinderen.
Maar nu....
Wat wij zoeken:

Reisduur goeie week
Ca.28-30 graden
Lekker zwemmen
Lekker eten
Niet/weinig kinderen
Relaxen
Beetje romantisch
Budget ca €1000 pp

Wie heeft de gouden tip, wij zijn zo bang voor een teleurstelling :o

Janine1990

Re: Zonvakantie februari hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:24

Twee jaar geleden eind februari/begin maart naar Lanzarote geweest, kwam op 26/27 graden, nog niet geschikt om in de zee te zwemmen.

Dus ik zou kiezen voor de Cariben, Bonaire, Curacao...
Bonaire is heel erg Nederlands, hoef ik niet nog een keer heen. Curacao kan ik wel honderd keer naartoe.

Wishlist is Tanzania/Zanzibar. Ben ik alleen nog niet geweest en is volgens mij wat duurder dan de antillen...

Neem aan dat je budget ex uitgaven daar is?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:34

Egypte!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:39

Gambia!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:39

Voor een week is dat nu wel kort, dan is eigenlijk Egypte een beetje het enige wat past, in combinatie met reistijd. Ga je 2 weken, dan heb je al veel meer speling maar ik snap dat dat met kinderen lastig is.
Dan zou ik idd Egypte, Zanzibar of Kaapverdië kiezen.
Als je verder hulp nodig hebt bij je zoektocht, stuur me dan even een pb, ik kan het een en ander voor jullie uitzoeken :)

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:21

Ik zou even langs het reisbureau gaan...

De Nederlandse Antillen? Al weet ik niet of je dat red met het budget.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:04

Voor een weekje zou ik niet zo ver vliegen en red je het ook niet met het budget.

Zelf ben ik begin november naar Kaapverdie geweest. Niet romantantisch. Maar wel veel zon, weinig tijdsverschil, niet al te lang vliegen. Wij zaten op Boa Vista, maar er is weinig te beleven buiten je resort. Voor ons was dat voor een weekje prima :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:13

Ik zou kijken naar de canarische eilanden. Qua afstand goed te doen en als je niet in de súper toeristische plekken gaat zitten zal je ook niet veel kinderen treffen
Vorig jaar februari (voorjaarsvakantie) zaten wij op Fuerteventura met 25 graden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:13

Canarische Eilanden? Wel de juiste plekken uitkiezen voor de zon :P qua locatie op een eiland kan het weer veel verschillen. Maar zelfs in december is het soms 26 graden op Tenerife. Je kunt via bijvoorbeeld airbnb fijne meer afgelegen plekjes vinden. Of kijken dat je buiten schoolvakanties boekt(kijk dan ook naar vakanties van Duitsland en Engeland).
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 30-12-24 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:15

Het ligt er aan hoe ver je wilt vliegen en of je budget inclusief alles is.
Met 1000 pp kom je niet ver op bijvoorbeeld Curacao of Bonaire. Qua watertemperatuur is dit voor mij wel echt de meest ideale bestemming. Op andere plekken zwem ik niet graag in de zee omdat ik dat nog steeds koud vind.
Wij zijn al een keer of 5 op curacao geweest en laatst 3,5 maand op Bonaire.
Wij vinden Bonaire het fijnst. Heerlijk rustig.

Wij zijn een keer een week naar Egypte geweest. Het belangrijkste voor ons was dat het eten echt goed was.
Wij zijn toen hier een week geweest

Hotel SUNRISE Select Royal Makadi Aqua Resort

Er zijn wel kinderen. Maar als je buiten de schoolvakanties gaat zal het wel meevallen.

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:29

Wij hebben in februari een nijlcruise gedaan. Is ons echt goed bevallen. Prachtig weer en veel gezien. Wij zijn echter geen strand lig mensen, wel voor een keertje, maar niet een hele week.
Afbeelding

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:30

Met de canarische-eilanden moet je het treffen qua weer, we zijn er afgelopen november geweest was top weer. Maar 2 jaar geleden hadden we de tweede week pech met het weer.. dus helemaal zo'n zekere garantie heb je niet.

Dubai? Al is dat ook redelijk prijzig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:44

Love_myhorse schreef:
Met de canarische-eilanden moet je het treffen qua weer, we zijn er afgelopen november geweest was top weer. Maar 2 jaar geleden hadden we de tweede week pech met het weer.. dus helemaal zo'n zekere garantie heb je niet.

Dubai? Al is dat ook redelijk prijzig.

Misschien geen garantie op goed weer op de Canarische Eilanden, maar in de vier keer dat ik er in de winter ben geweest heb ik altijd prachtig weer gehad en lekker in de zee gezwommen. En ik ben echt een koukleum :P maar ja zou wel heel jammer zijn als je er inderdaad bent als het net een keer minder weer is

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 21:45

Budget is richtprijs, hoopte op recente ervaringen, tips voor een goed hotel etc?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:00

Ja er is zoveel, het ligt er maar net aan wat je zoekt en waar je heen wilt.
Je kun dus kiezen voor Egypte https://www.booking.com/Share-1opEhU met een adults only resort.
En het is €250.- pp voor een vliegticket, dus het is €1000.- totaal :P
Laatst bijgewerkt door Earth op 30-12-24 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:01

Kijk eens op de site travelhunter. Die hebben leuke aanbiedingen. Curaçao binaire Aruba kaapverdie enz

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:11

Die prijzen naar Egypte zijn trouwens zo goedkoop dat ik er zelf ook heen wil _O- Beetje chillen, lezen, zwemmen en snorkelen de hele week. Beetje eten. Verder heb je niet zoveel te doen daar :P

_irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:14

Senegambia Beach in Gambia is een mooi hotel/resort. Aan het strand en dichtbij de ‘strip’ met allemaal restaurantjes. Het is een stukje vliegen, maar voordeel is wel dat het tijdsverschil maar een uur is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:27

Alleen is Eqypte in februari geen 28-30 graden. Dan moet je echt verder vliegen als je dat wilt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:53

Oh fek, dan ben ik helemaal in de war. Daarom is het ook zo goedkoop :')
Ik dacht echt in mijn hoofd dat Egypte standaard 28+ was.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:06

Fitzroy schreef:
Alleen is Eqypte in februari geen 28-30 graden. Dan moet je echt verder vliegen als je dat wilt.

Wij zaten eind januari 2023 in Egypte, gewoon met 30 graden. Afgelopen jaar Sal, Kaap Verdie, 25-28 graden. Februari 2025 gaan we naar Boa Vista, Kaap Verdie, hopelijk weer dezelfde temperaturen, want met een weekje zon in februari, kom ik verder de winter wel door ;)
Persoonlijk vond ik Egypte geen fijn land, geen vrouw te bekennen daar, zelfs in het hotel in de huishouding werkten alleen mannen. De enige vrouwelijke serveersters in het restaurant waren ingevlogen vanuit de Filipijnen...... ik zou daar in de avond echt niet alleen over straat durven.
Op Kaap Verdie zou ik dat zonder problemen wel doen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:57

Ik ben dus begin november naar Kaapverdie geweest. Adult only , all in. Voor een weekje zon en niks doen was dit prima. Het eten was prima, uitgebreid maar niet mega bijzonder. Leuke was dat het hotel ook andere restaurants had waar je wel voor moest reserveren en deze zaten wel snel vol, maar voor de afwisseling leuk

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:13

Noppert schreef:
Fitzroy schreef:

Wij zaten eind januari 2023 in Egypte, gewoon met 30 graden. Afgelopen jaar Sal, Kaap Verdie, 25-28 graden. Februari 2025 gaan we naar Boa Vista, Kaap Verdie, hopelijk weer dezelfde temperaturen, want met een weekje zon in februari, kom ik verder de winter wel door ;)
Persoonlijk vond ik Egypte geen fijn land, geen vrouw te bekennen daar, zelfs in het hotel in de huishouding werkten alleen mannen. De enige vrouwelijke serveersters in het restaurant waren ingevlogen vanuit de Filipijnen...... ik zou daar in de avond echt niet alleen over straat durven.
Op Kaap Verdie zou ik dat zonder problemen wel doen
.

Ik ben ook in beide landen geweest maar vond het allebei niet fijn om alleen daar over straat te gaan.
Op de resorts was er niks aan de hand en overdag is het ook minder dan in het donker. We zaten op het eiland Sal en een Riu resort.
En in Egypte in het plaatsje El gouna in het Rihana three corners.

Heb je al een bestemming op het oog TS?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:39

Saskiafjord schreef:
Wij hebben in februari een nijlcruise gedaan. Is ons echt goed bevallen. Prachtig weer en veel gezien. Wij zijn echter geen strand lig mensen, wel voor een keertje, maar niet een hele week.
[ Afbeelding ]

mijn dochtertje wil dit heel graag. Piramides kijken enzo. HOe gaat zo een nijlcruise ? ik bedoel qua dag in deling ; hoeveel vrije tijd heb je om zelf in te delen op zo een dag ? en vaar je dan avonds/nachts ? ik heb geen idee; ben nog nooit op een cruise geweest bovendien schijnt de nijlcruise heel anders te zijn?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:40

Earth schreef:
Die prijzen naar Egypte zijn trouwens zo goedkoop dat ik er zelf ook heen wil _O- Beetje chillen, lezen, zwemmen en snorkelen de hele week. Beetje eten. Verder heb je niet zoveel te doen daar :P

je kunt toch ook wel veel zien qua dagtripjes ?