Gezin met jonge kinderen, camping gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Gezin met jonge kinderen, camping gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 08:39

Het nieuwe jaar begint bijna en voor ons betekent dat: Vakantie boeken!
Ik ben benieuwd of er nog bokkers zijn met goede vakantie tips.

We zijn een jong gezin met 3 meiden van 3,5 & 7 jaar en hebben een caravan. We gaan samen met een bevriend gezin op vakantie die ook een caravan hebben. Vorig jaar zijn we naar Goolderheide geweest in Bocholt. Enorm goed bevallen, dus een aanrader voor wie ook op zoek is! We stonden op een familieveld met hele grote speeltuin voor onze caravan (Doe even een PB dan vertel ik je welke staplaatsen precies tegenover de speeltuin staan). Dit jaar willen we iets verder van huis, bijvoorbeeld Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk. Het hoeft van mij niet helemaal Zuid Frankrijk te zijn, maar mocht de perfecte plek daar te vinden zijn dan is het te overwegen.

Dit is een beetje waar we op zoek zijn, maar de eisen zijn wel flexibel:
* Verder dan een uur over de grens
* Veel zwemgelegenheid. Bijvoorbeeld zwembad en daarnaast een meer/strand. Lagune zouden we ook heel fijn vinden.
* Veel te doen en te beleven op de camping, het mag best een grote camping zijn.
* Kampeerveld ipv straten of terrassen. Met speeltoestel zou helemaal top zijn (Ik ben mij er van bewust dat kampeervelden verder weg van NL niet heel veel te vinden is)
* Nette camping, niet verouderd en vies.

Ik ben benieuwd *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 08:57

Daar is een heel topic over, vraag ze het hemd van hun lijf: [BEU] Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?
:D

Verder heb ik niet zoveel tips voor je want wat jij zoekt is precies wat wij niet zoeken :D maar dat maakt het niet beter of slechter, maar anders.

Algemeen: neem zeker Denemarken mee in je overwegingen! Wij waren meer dan aangenaam verrast door dat land, de vriendelijkheid van de mensen en vooral: Relaxed.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:03

Les marsouins en la sirene in Argeles sur mer , zuid Frankrijk. We zijn inmiddels 10 keer geweest. Geweldig daar . Er rijden treintjes vanaf alle campings en die rijden overal heen . Strand , activiteiten punten maar ook winkels en boulevard met restaurants.
Alleen in Frankrijk is het over het algemeen overal het zelfde punt in de animatie….. nogal Frans gericht .

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:08

Ik kan je wat campings geven in Oostenrijk en Duitsland waar wij geweest zijn met de kinderen.

Nenzing;
https://www.alpencamping.at/nl/leadingcamping/
Fantastische camping waar van alles te doen is. Is snel volgeboekt altijd

Natterersee; https://www.natterersee.com/?lang=en-GB
Dichtbij Innsbruck (met treintje heen), met grote zwemvijver met toestellen erin, veel activiteiten.

Hermagor: bij een meer
https://www.indebergen.nl/weblog/51157- ... -hermagor/
https://www.anwbcamping.nl/campings/cam ... r-nassfeld

https://camping-muenstertal.de/
In het Zwarte Woud. Prachtig sanitair, zwembad, er wordt erg veel georganiseerd, gratis OV, dicht bij Europark (superleuk).

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:38

Gombal schreef:
Les marsouins en la sirene in Argeles sur mer , zuid Frankrijk. We zijn inmiddels 10 keer geweest. Geweldig daar . Er rijden treintjes vanaf alle campings en die rijden overal heen . Strand , activiteiten punten maar ook winkels en boulevard met restaurants.
Alleen in Frankrijk is het over het algemeen overal het zelfde punt in de animatie….. nogal Frans gericht .

Het is wel Zuid-Frankrijk wat van TS niet hoeft.
Maar les Marsouins is idd top! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:54

Ook in Oostenrijk, Alpencamping Mark. Superleuke activiteiten voor de kinderen, zwembad, Haflingers <3 en leuke dingen te doen in de omgeving. Ook voor kleinere kinderen. Wij zijn er vorig jaar geweest en vonden het zo leuk dat we nog een keer gaan. Het ligt behoorlijk centraal waardoor je veel kanten op kan. Je kan zelfs nog een dagje naar Italië als je zou willen, via de Brennerpas.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 10:15

Dank allemaal, ik ga het eens bekijken. Ook bedankt voor de link voor het kampeerderstopic, direct gestipt :D
Petpa schreef:
Gombal schreef:

Het is wel Zuid-Frankrijk wat van TS niet hoeft.
Maar les Marsouins is idd top! :j

Echt precies wat wij zoeken, alleen Zuid Frankrijk hoeft dan niet perse. Ook al vol voor de datum dat wij willen, maar heb hem wel opgeslagen voor volgend jaar.

Gombal

Re: Gezin met jonge kinderen, camping gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:28

Misschien dat de jura een andere optie is . Veel meren , genoeg te doen.
Camping fayolan bijvoorbeeld

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 11:34

Niet perse met kampeervelden, maar wel aanraders:
- camping Birkelt, Luxemburg
- camping Le p’tit Bois, Frankrijk
- camping Nymindegab, Denemarken

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 13:07

Dank allemaal voor de tips! We zijn er wel achter dat we eigenlijk laat waren met boeken, veel was al vol. Daarnaast ook best een uitdaging om ergens te boeken waar we 2 plekken naast elkaar konden krijgen.

Uiteindelijk is het Le Ranch van Yelloh geworden :D Wel wat verder rijden dan dat ik in gedachten had, maar dan maar met overnachting.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:19

Met kids is Yelloh echt geweldig :D wij zijn ook dol op Yelloh en Sandaya als ketens :j heel veel plezier!