Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Ik heb germie een bericht gestuurd!
Madeira is ook flink heet toch? Vergelijkbaar met Griekenland/ Spanje?
Picopico schreef:troi schreef:Ik heb germie een bericht gestuurd!
Madeira is ook flink heet toch? Vergelijkbaar met Griekenland/ Spanje?
Volgens mij wordt het doorgaans niet (veel) warmer dan een graad of 30. Anders misschien de Azoren? Weet niet zeker of dat nog onder Europa valt, maar daar is het meestal 26-28 graden in de zomer.
Kmbrly schreef:Ik vind Egypte leuk![]()
Maar voldoet niet aan je eisen.
Dorine92 schreef:Kmbrly schreef:Ik vind Egypte leuk![]()
Maar voldoet niet aan je eisen.
Ja hier ook een Egypte fan. Ras Mohamed nationaal park. Je gaat het water in en na een mini stukje zwemmen heb je een afgrond van 200 meter diep zo uit mijn hoofd
Nou ben ik slechts een snorkelaar, maar dat moet qua duiken ook fantastisch zijn
Kmbrly schreef:Klopt, ik zou Egypte ook niet aanraden in juli/augustus.
Eind juni 2024 was het 42 graden overdag / 36 in de avond.
Voor ts zou ik dan kijken in maart/april.
Persoonlijk vind ik het een betaalbaar vakantieland , ideaal om te duiken.
Maar ligt gewoon niet in Europa.
germie schreef:Noorwegen wordt ook genoemd, ja, daar kun je ook mooi duiken. Maar toch is het daar wel wat frisser in de zomer dan hier. Maar het is zeker wel een optie. Maar ik zou niet een pure duikvakantie dan naar Noorwegen maken, maar ook het land bekijken, want het land is boven water ook zo enorm mooi.
Maar dat geldt ook voor Tallinn en Klaipeda, Oostenrijk, enz.
germie schreef:Dorine92 schreef:Ja hier ook een Egypte fan. Ras Mohamed nationaal park. Je gaat het water in en na een mini stukje zwemmen heb je een afgrond van 200 meter diep zo uit mijn hoofd
Nou ben ik slechts een snorkelaar, maar dat moet qua duiken ook fantastisch zijn
Ik was in augustus 2022 in Egypte, het was werkelijk 40 graden overdag. Dus niet bepaald koel te noemen.
germie schreef:Kmbrly schreef:Klopt, ik zou Egypte ook niet aanraden in juli/augustus.
Eind juni 2024 was het 42 graden overdag / 36 in de avond.
Voor ts zou ik dan kijken in maart/april.
Persoonlijk vind ik het een betaalbaar vakantieland , ideaal om te duiken.
Maar ligt gewoon niet in Europa.
Egypte is helaas enorm duur geworden het afgelopen jaar. 1500 euro voor een weekje inclusief duiken ben je snel kwijt. Kan dat dus niet meer betaalbaar noemen helaas.
En boven water vonden we het land enorm saai, alleen maar zand en nog meer zand. We zijn een dag de woestijn in geweest, maar dat was ook genoeg. Eigenlijk wil je als je niet alleen maar duikt in Egypte ook naar de culturele trekpleisters. Daar ben ik overigens nog niet geweest, maar als ik dus niet 100% kan duiken en dat de gehele dag door, dan vind ik Egypte aan de kust absoluut geen aanrader.
Dan zijn de Canarische eilanden of zelfs de Griekse eilanden veel aantrekkelijker. Daar is boven water ook nog wat te doen.
Dorine92 schreef:germie schreef:Egypte is helaas enorm duur geworden het afgelopen jaar. 1500 euro voor een weekje inclusief duiken ben je snel kwijt. Kan dat dus niet meer betaalbaar noemen helaas.
En boven water vonden we het land enorm saai, alleen maar zand en nog meer zand. We zijn een dag de woestijn in geweest, maar dat was ook genoeg. Eigenlijk wil je als je niet alleen maar duikt in Egypte ook naar de culturele trekpleisters. Daar ben ik overigens nog niet geweest, maar als ik dus niet 100% kan duiken en dat de gehele dag door, dan vind ik Egypte aan de kust absoluut geen aanrader.
Dan zijn de Canarische eilanden of zelfs de Griekse eilanden veel aantrekkelijker. Daar is boven water ook nog wat te doen.
Jij bent overduidelijk naar de omgeving van Hurghada geweest. Egypte is heel groot en ik herken dit totaal niet, afgezien van dat gedeelte van Egypte. Het is juist 1 van de interessantste en afwisselende landen waar ik geweest ben.
germie schreef:Dorine92 schreef:Jij bent overduidelijk naar de omgeving van Hurghada geweest. Egypte is heel groot en ik herken dit totaal niet, afgezien van dat gedeelte van Egypte. Het is juist 1 van de interessantste en afwisselende landen waar ik geweest ben.
Haha, en daar ben ik juist niet geweest. Het meest noordelijke was Marsa Alam. Het meest zuidelijke was Wadi Lahmi.