Emigreren & wedstrijdsport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Emigreren & wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 13:10

Hoi Bokkers,

Ik ben al een aantal jaren aan het orienteren om te emigeren. In een heel aantal landen al rondgekeken, vakantie gevierd en soms zelf enige tijd verbleven. Inmiddels staan er nog een paar landen op het lijstje als mogelijke bestemming.

Een belangrijk onderdeel van mijn keuze is het houden van paarden (aanleggen bak enz.) en de mogelijkheden tot het beoefenen van de wedstrijdsport. Op dit moment rij ik redelijk fanatiek eventing met mijn paarden. Daarnaast in de wintermaanden natuurlijk ook spring- en dressuurwedstrijden. Dit is iets wat graag wil blijven doen.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die wonenen in de één van de landen op mijn lijstje en wat kunnen vertellen over de paardensport in dat land.

Denk bijvoorbeeld aan hoe gemakkelijk is het om een vergunning voor stallen/rijbaan te krijgen en hoe is de wedstrijdsport in het land geregeld? Hebben ze net als in Nederland een vereniging of werkt het anders?

De landen die nog op mijn lijstje staan zijn:
- Frankrijk
- Italie
- Zweden
- Duitsland
- Hongarije

Alvast super bedankt voor jullie input!

carika

Re: Emigreren & wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 14:26

Ik kan wel wat vertellen over duitsland. Daar heb je ook verenigingen, wedstrijden etc. Wel wat kleine verschillen ten opzichte van NL.
Vergunningen voor aanleggen van een bak aan huis of stallen kan wel heel lastig zijn. Zelfs als de stallen er al staan en je wilt slopen en nieuw bouwen.
Informeer je daar dus goed over voordat je iets koopt.

davinci2412

Re: Emigreren & wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 16:55

Super bedankt voor je reactie!

Is het qua grote vergelijkbaar met Nederland? of zijn wedstrijden wat verder rijden?