Reizen met een baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Reizen met een baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 19:36

Wij gaan in maart met z'n 4en naar Toronto. Dit zijn mijn broer. Mijn man en ik samen met onze baby van 8.5 maand. Ze is een erg rustige baby die snel tevreden is en zichzelf prima kan vermaken met speelgoed. Het is geen huilbaby, anders was ik zeker niet aan een vlucht begonnen van 8u.

Wie heeft de lifehacks? Wat neem je mee? Wat laat je thuis. Ik wou eigenlijk geen kinderwagen meeslepen maar de kleine meid in een draagzak op het vliegveld meenemen. In Canada zijn wij bij familie en die regelen een wieg, kinderwagen etc voor wat we daar nodig hebben. Het gaat dus puur om de reis. We willen daar een autohuren incl maxicosi. Dat bieden ze daar aan :j Op het vliegtuig hebben we een reiswieg erbij geboekt

Hoor het graag :D Zie er ergens tegenop maar ergens ook niet haha!
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 09-12-24 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Re: Reizen met een baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:46

Geen tips, maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaring achteraf.

Krijgt je kindje nog borstvoeding? Misschien kan je vantevoren kolf voeding regelen voor tijdens de vlucht dan.
Een warm dekentje is wel een must denk ik. En goede hydratatie, want op een vlucht is altijd droge lucht.

Heel veel plezier!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:53

Alles dubbel meenemen! Dus het dubbele aantal van wat je nodig denkt te hebben aan luiers, setjes kleding, hydrofielen etc

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:56

Als medewerkster van een luchtvaartmaatschappij (zelf geen kinderen), kan ik adviseren:

Draagzak is idd het beste om mee te nemen voor de vlucht.
Als je wel voor een kinderwagen besluit te gaan: neem dan een simpele goedkope. Je weet nooit of zo'n ding beschadigt of kwijtraakt in het bagage-proces.

Je weet ook nooit met baby's of ze last krijgen van de oren door de druk in de cabine, vooral tijdens stijgen en landen. En dan kan zo'n kind wel opeens van 'niet-huibaby' naar huilbaby gaan.

Je kan een speciale stoel aanvragen aan boord (met ruimte om een wiegje op te hangen, die hebben ze ook aan boord). Maar een aanvraag is een aanvraag en nooit een garantie, vooral niet als er meerdere baby's aan boord zijn (en dat is nogal eens het geval op Canada-vluchten). Je kan mss wel vantevoren een specifieke stoel reserveren, dan betaal je ook extra, maar dan heb je wel garantie op de stoel die jij hebt uitgekozen. Als je weet op welke rij de wiegjes geplaatst kunnen worden, dan is het mss mogelijk om die stoelen te selecteren...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:04

Jolliegirl schreef:
Geen tips, maar ik ben vooral benieuwd naar je ervaring achteraf.

Krijgt je kindje nog borstvoeding? Misschien kan je vantevoren kolf voeding regelen voor tijdens de vlucht dan.
Een warm dekentje is wel een must denk ik. En goede hydratatie, want op een vlucht is altijd droge lucht.

Heel veel plezier!

Zou het kind tijdens de vlucht juist borstvoeding geven. Daar gaan de meeste kindjes goed op in zulk soort situaties. En je hoeft het niet op te warmen.

En verder een stoel regelen met bedje erbij en een draagzak/doek meenemen.

Bij het opstijgen en landen wat te drinken geven, dat kalmeert en helpt voor de oortjes. Sommige kindjes worden daar wat onrustig van, ploppende oren.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:05

Mijn dochter is met vriend en baby (4 maanden) onlangs naar Egypte geweest. Het frame van de buggy is in de bagageruimte gegaan en beschadigd. Op zich gingen zowel heen- als terugvlucht perfect (terugvlucht was ik zelf bij). Mijn dochter geeft borstvoeding, en had voor de zekerheid een flesje mee. Verder gebruikte ze een draagdoek.
Baby vond alles leuk, er is geen enkel probleem geweest. Weet natuurlijk niet hoe dat voor andere baby's is.
Zowel mijn dochter als ik hadden heel veel last van onze oren (vliegtuig daalde in ca 20 minuten van ruim 12.000 meter naar de landingsbaan). Baby had wel gehoorbescherming voor baby's op, en geen last.

Succes met de vlucht!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 20:06

Jolliegirl ik geef flesvoeding dus dat is opzich makkelijk te regelen :) En een lekkere deken zal ik meememen. Ik zal mijn ervaring hier zeker even plaatsen naderhand!

_AB_ Dankje! Dat is wel een goede tip!

Mairead wat fijn een ervaring vanuit de vliegtuigmaatschappij. Ik vlieg met KLM en heb deze stoelen. Met opzet de dure stoelen gekozen voor meer ruimte bij de benen. Dan kan ze evt nog op de grond slapen/spelen.
Afbeelding
Heb je tips voor haar oren? Kan ik er iets tegen doen? Of helaas niks. Zelf heb ik er gelukkig weinig last van.
Wat fijn dat de draagzak bevestigd word. Dit lijkt mij ook de fijnste keuze en neemt weinig ruimte in.
Kan ik KLM bellen voor een wiegje zodat ik wel zekerheid heb?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:12

Laten drinken bij het opstijgen en landen helpt voor de oortjes :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 20:16

Verootje
Dankje voor je bericht! Borstvoeding geef ik niet maar ik kan wel een flesje klaarmaken voor het opstijgen. Wordt ook eerste keer vliegen voor m'n man dus moet 2 in de gaten houden _O- Ik zal zeker nog even research doen naar de wieg want nu twijfel ik of ik het wel goed heb aangegeven bij KLM. In de app staat als je 48u van te voren een reserveert dat ze gaan kijken of er wat beschikbaar is. Daar kan ik nu niks mee zeker?
Bedankt voor de tip! Dan zorg ik ervoor dat ze wat gaat drinken.

Weet iemand hoe die wiegjes eruit zien?
Edit..zijn dit ze? Kan dat wel met mijn stoelen?
Afbeelding

Hevonen wat een fijne ervaring! Dat klinkt goed. En wat een lieve dappere baby! Ik zal even naar die baby gehoorbeschermers kijken :j
Dankjewel!
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 09-12-24 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:17

Neem ook een neusspray of druppels voor babies mee, dat is gewoon zoutoplossing, maar als je voor het opstijgen druppelt, mits ze het toelaat (misschien thuis alvast aan laten wennen een beetje) kan dat ook helpen voor de oren.

Voor mezelf neem ik altijd zoutspray mee het vliegtuig in om mijn oren te ontzien.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:37

Wat een toffe reis in het vooruitzicht. Het luchtdrukverschil kan bij sommige baby’s de darmpjes stimuleren dus hoe rekening met extra poepluiers. Zelf vind ik het verschonen in zo een wc’tje echt een uitdaging dus kan als tip meegegeven om de spullen die je daarvoor nodig hebt goed te organiseren.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:41

Bij de stoelen die jij daar hebt, kunnen sws geen wiegjes worden geplaatst. Mss wel op DEG, maar dat weet ik niet zeker. Er moet zo'n muurtje voor zitten om de wieg aan te bevestigen; de zgn 'bulkhead'.
Ik weet sws zeker dat het bij de bulkhead stoelen kan in de Economy klasse, die zitten meestal ter hoogte van de nooduitgang rij, maar dan alleen in het middelste gedeelte (dus DEFG). Maar daar is minder beenruimte dan de stoelen die je nu hebt.
Verder kan je nooit garantie krijgen op een wiegje, ook niet als je belt, er is nl maar een beperkt aantal aan boord. Afhankelijk van het type toestel. Stel er zijn 2 wiegjes en 3 baby's, dan kan het zijn dat de andere passagiers met baby de wiegjes krijgen. Volgens mij wordt er dan vaak gekeken naar grootte/leeftijd en hebben de kleinste/jongste baby's er het meeste recht op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 21:00

Oh dat zou wel jammer zijn. Maar even zien hoe het komt

Stampeltje oh haha goede tip! Houden we daar rekening mee.

Annick dat is ook een goede tip, zal het in de tas doen.

Iemand ook tips voor een betrouwbare autoverhuurder? Heb al wat sites gevonden maar sommige lijken wel erg goedkoop :o

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:03

Kabayo schreef:
Verootje
Dankje voor je bericht! Borstvoeding geef ik niet maar ik kan wel een flesje klaarmaken voor het opstijgen. Wordt ook eerste keer vliegen voor m'n man dus moet 2 in de gaten houden _O- Ik zal zeker nog even research doen naar de wieg want nu twijfel ik of ik het wel goed heb aangegeven bij KLM. In de app staat als je 48u van te voren een reserveert dat ze gaan kijken of er wat beschikbaar is. Daar kan ik nu niks mee zeker?
Bedankt voor de tip! Dan zorg ik ervoor dat ze wat gaat drinken.

Weet iemand hoe die wiegjes eruit zien?
Edit..zijn dit ze? Kan dat wel met mijn stoelen?
[ Afbeelding ]

Hevonen wat een fijne ervaring! Dat klinkt goed. En wat een lieve dappere baby! Ik zal even naar die baby gehoorbeschermers kijken :j
Dankjewel!

Wij zijn in september toen onze jongste 10 maanden was naar Orlando gevlogen. Ik heb veel gevoed tijdens de vlucht, als afleiding en om te proberen haar in slaap te krijgen maar dat is lastiger met flesvoeding.

Mijn voornaamste tip is, ga er open in en hou er rekening mee dat het pittig kan worden dan kan het alleen maar meevallen. Bij mij wilde ze op de heenweg bijna niet slapen en ik was de enige die haar vast mocht houden dus ik heb echt geen seconde rust gehad de hele vlucht. Verder heeft ze het fantastisch gedaan.

Ik weet niet hoe groot je kindje is maar die wiegjes zijn voor kindjes tot 65 cm. Ik vermoed dat je dochter wel groter is? De stoelen in het midden op de rij waar je nu zit worden meestal gereserveerd voor mensen met kleintjes is mijn ervaring.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:16

Kabayo schreef:
Oh dat zou wel jammer zijn. Maar even zien hoe het komt

Stampeltje oh haha goede tip! Houden we daar rekening mee.

Annick dat is ook een goede tip, zal het in de tas doen.

Iemand ook tips voor een betrouwbare autoverhuurder? Heb al wat sites gevonden maar sommige lijken wel erg goedkoop :o

Sunny Cars of Hertz!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:24

Wij zijn afgelopen mei gegaan, mijn dochter was toen al wel 1,5 jaar, maar ik heb zeker wel wat tips!

Allerbelangrijkste: Neem genoeg schone kleding mee, voor jou, je partner en je dochter. Ander kindje op de vlucht heeft zichzelf 2x ondergespuugd en de ouders hadden maar 1 schone set kleding bij zich. Dan is de vlucht nog lang als je de hele tijd in natte zure kleding moet zitten…

Verder inderdaad voeden bij opstijgen en dalen, dat zorgt voor de oren klaren en dus minder pijn op de oortjes. Qua vaste voeding: Ze hebben Olvarit aan boord bij KLM, maar zelf meenemen kan ook.
Qua flesvoeding: neem een lege thermosfles mee en laat die na de douane vullen met heet water. Of direct bij binnenkomst bij de vlucht!

De stewardessen waren bij ons echt super lief en vriendelijk, wilden graag met alles helpen. Dus vraag ze zeker ook om hulp als er iets is!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:32

Bij een spuugincident en geen schone kleding is niet alleen de vlucht voor de ouders lang.
Vreselijk lijkt me dat.

Neem dus idd ruim voldoende setjes mee in de handbagage voor papa mama en kleine.

Hele goeie tip

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:44

Ik heb je een pb gestuurd.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:58

Draagdoek/zak is zeker een aanrader! Scheelt een heleboel gesleep. Net voor de vlucht lekker lichamelijk bewegen en dat ze wat moe is. Tijdens opstijgen flesje/borstvoeding en dan hopelijk snel slapen!

Ik nam allemaal kleine dingen mee wat ze konden eten; stuk komkommer, stukjes gekookte wortel, fruit, maispuffs en rozijntjes. Verder kunnen ze heet water regelen voor een flesje op de vlucht. Speelgoed was bij ons mwah, andere mensen waren veel interessanter en gelukkig hadden we fijne mensen naast ons die een praatje konden waarderen.
Ik had wel een boekje met flapjes etc. die kon ze open en dicht doen. Die vond ze nog wel oke.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:13

Kabayo schreef:
Jolliegirl ik geef flesvoeding dus dat is opzich makkelijk te regelen :) En een lekkere deken zal ik meememen. Ik zal mijn ervaring hier zeker even plaatsen naderhand!

Mairead wat fijn een ervaring vanuit de vliegtuigmaatschappij. Ik vlieg met KLM en heb deze stoelen. Met opzet de dure stoelen gekozen voor meer ruimte bij de benen. Dan kan ze evt nog op de grond slapen/spelen.
[ Afbeelding ]
Heb je tips voor haar oren? Kan ik er iets tegen doen? Of helaas niks. Zelf heb ik er gelukkig weinig last van.
Wat fijn dat de draagzak bevestigd word. Dit lijkt mij ook de fijnste keuze en neemt weinig ruimte in.

Jij mag die stoel helemaal niet met een baby want dat is bij de nooduitgang. Daar mogen geen kinderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:21

janderegelaa schreef:
Kabayo schreef:

[ Afbeelding ]

Jij mag die stoel helemaal niet met een baby want dat is bij de nooduitgang. Daar mogen geen kinderen.

Klopt, niet bij de nooduitgang zelf, maar wel de stoelen aan het gangpad volgens mij. En soms mag het wel als je een kind op schoot hebt. Een kind zelf mag er niet zitten (dus tussen 2-18 jaar)
Dus ik denk dat ze dan moeten ruilen.

Maar op deze plekken kan sowieso geen babybedje. Die kunnen alleen in het midden aan zo’n ‘muur’ in het vliegtuig. Nooit aan de buitenkanten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 22:21

Janderegelaa das niet waar. De (nood) uitgangen zitten hoger
Afbeelding

Lovelys ja scheelt zeker gesleep! Leek mij ook praktisch. Fijn al deze tips! Kan er zeker wat mee. Dan laat ik het speelgoed thuis, heb wel zo'n knisperboekje, die is wel makkelijk mee te nemen. Goede planning! Scheelt ook wel dat m'n broer en man naast mij zitten denk ik haha

Hevonen gezien! Mooie oorbescherming. Ik zal die even bestellen. Of heb je toevallig een link?

Jolliegirl ja das niet fijn. Zal even extra kleding meenemen :j

Sannans daar had ik nog niet eens over nagedacht, goede tip! Fijne tips ook wbt voeden. Ik zal het zeker meenemen
Hoe ging het bij jullie? Goede vlucht gehad?

_ab_ ik schrik wel van de prijzen van hertz. Rond de 1000 euro. Terwijl ik andere sites ook auto's van 300 tegenkom :o

SennaS
Oh pittig. Scheelt dat ik toch niet kan slapen op een vliegtuig. Zal wel wat heen en weer lopen met haar dan :+ Ze wil altijd alles zien en dan lastig gaan slapen. Dan is ze uiteindelijk zo erg moe dat ze gaat huilen. En ze slaapt eigenlijk nooit op schoot. Dat gaat nog wel een uitdaging worden
Ja ze is dan wel te groot voor de wiegjes. Ze is nu 5.5 maand oud en al 65cm

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:22

Ooh ja, dan zou het kunnen dat die streep wel zo’n muur is waar een bedje aan kan.
Dat zou fijn zijn.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:27

Oeh ik volg! Ga in februari ook vliegen met een dreumes van dan 1.5. Naar Zanzibar, heen is een nachtvlucht. Vooral het slapen zie ik tegenop.. een wiegje is ze te groot voor, eigen stoel te jong voor. Dus dan maar op schoot? In de draagzak eventueel? Zou dit wat zijn? https://www.bol.com/nl/p/deryan-airtrav ... androidapp

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:32

Hertz is idd wel heel duur!
Heb je even n pb gestuurd!