Wij zijn helemaal verliefd geworden op Frankrijk en tot nu toe naar Dordogne geweest meermaals (we boeken een huur huis met zwembad en wat ontzettend hondvriendelijk is ook met honden zwembad, volledig omheind, perceel van 3000m2 in het platteland) . Hond dus ook lekker mee. Qua weer hebben we het altijd perfect gehad, te doen; warm genoeg om te zwemmen maar geen 2 weken lang 30+ graden bv. Soms ook wat dagen met bewolking e.d. of een beetje regen maar in verhouding weinig. Maar goed te doen om de hond dus ook mee te nemen als je dingen gaat ondernemen - op de echt warmere dagen bleven we dan een dag chillen bij het huis. Ook overal meren te vinden of rivieren waar je dan ook kunt zwemmen als je wilt (of andere watersport activiteiten, wij nemen zelf bv ook de Sup mee maar er zijn ook georganiseerde watersport activiteiten te vinden bij meren in de buurt) wat heel leuk is ook als je samen met de hond wil zwemmen - wij hadden ook nog een zwembad bij het huis. Veel leuke oude stadjes te vinden overal, chateaus, veel geschiedenis. Maar ook rust, mooie diverse natuur wat heerlijk is om te wandelen ook wat ik ook belangrijk vind - de reetjes en hazen lopen ’s morgens bij ons langs het hek van de tuin dus dat is echt waanzinnig fijn wakker worden met een koffietje buiten. Dus die hele Dordogne regio ben ik echt over te spreken.
Wij boeken altijd dit huis: https://maisonlepuy.nl maar ze zitten snel volgeboekt - wij hebben voor 2026 alweer 2 weken gereserveerd momenteel bv. Via sites als micazu.nl kun je qua huizen in ieder geval ook echt heel veel vinden, door heel Europa. En je kunt dan ook filters instellen voor wifi, huisdieren, etc etc. Zo hebben wij ooit ons vaste stekkie gevonden. Ik wil ook tzt wel heel graag andere delen van FR gaan ontdekken. Ik vind het echt een fantastisch mooi land. *campings verder geen ervaring mee. Maar ik zou zeggen, kijk zeker eens naar Frankrijk

edit:
Even voor het idee - sorry, vooral veel hond foto’s hahahaha