Zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 11:17

Goedemorgen,

Aangezien je er nu al over na moet gaan denken voordat alles vol zit sneden wij gisteren aan tafel het onderwerp vakantie aan.

Nou met 2 ouders en 2 kinderen kwam er van alles op tafel.
Beieren
Italie
Zweden
Bali
Hawai
Tanzania (woont mijn broer)
Frankrijk

Verre reis gaan wij niet doen dit jaar al willen de kids dat erg graag. Maar zit er even niet in. Dus Europa zal het worden.
Nou zat ik een beetje te kijken maar echt teveel keus.
aantal eisen:

- Geen grote massale camping waar de buurman van thuis ook heen gaat.
- Hond mee (moet niet wel leuk maar ga hem niet met 40 graden in Italie zetten)
- Huisje of villa of bungalow
- Meer of zwembad erbij is top.
- houden van bos en natuur en af en toe wat leuke stadjes bezoeken.
- kindvriendelijk (7jaar en 13jaar)
- wifi geloof mij met een puber op vakantie zonder wifi is echt not done.

Wie o wie heeft de bestemming voor mij of ervaringen met een locatie op huisje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:22

Wij zijn helemaal verliefd geworden op Frankrijk en tot nu toe naar Dordogne geweest meermaals (we boeken een huur huis met zwembad en wat ontzettend hondvriendelijk is ook met honden zwembad, volledig omheind, perceel van 3000m2 in het platteland) . Hond dus ook lekker mee. Qua weer hebben we het altijd perfect gehad, te doen; warm genoeg om te zwemmen maar geen 2 weken lang 30+ graden bv. Soms ook wat dagen met bewolking e.d. of een beetje regen maar in verhouding weinig. Maar goed te doen om de hond dus ook mee te nemen als je dingen gaat ondernemen - op de echt warmere dagen bleven we dan een dag chillen bij het huis. Ook overal meren te vinden of rivieren waar je dan ook kunt zwemmen als je wilt (of andere watersport activiteiten, wij nemen zelf bv ook de Sup mee maar er zijn ook georganiseerde watersport activiteiten te vinden bij meren in de buurt) wat heel leuk is ook als je samen met de hond wil zwemmen - wij hadden ook nog een zwembad bij het huis. Veel leuke oude stadjes te vinden overal, chateaus, veel geschiedenis. Maar ook rust, mooie diverse natuur wat heerlijk is om te wandelen ook wat ik ook belangrijk vind - de reetjes en hazen lopen ’s morgens bij ons langs het hek van de tuin dus dat is echt waanzinnig fijn wakker worden met een koffietje buiten. Dus die hele Dordogne regio ben ik echt over te spreken.

Wij boeken altijd dit huis: https://maisonlepuy.nl maar ze zitten snel volgeboekt - wij hebben voor 2026 alweer 2 weken gereserveerd momenteel bv. Via sites als micazu.nl kun je qua huizen in ieder geval ook echt heel veel vinden, door heel Europa. En je kunt dan ook filters instellen voor wifi, huisdieren, etc etc. Zo hebben wij ooit ons vaste stekkie gevonden. Ik wil ook tzt wel heel graag andere delen van FR gaan ontdekken. Ik vind het echt een fantastisch mooi land. *campings verder geen ervaring mee. Maar ik zou zeggen, kijk zeker eens naar Frankrijk :j <3

edit:
Even voor het idee - sorry, vooral veel hond foto’s hahahaha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_AB_

Re: Zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:55

Klinkt als de Duitse Eifel!
Wij hebben een prima vakantie gehad in Stadkyll, landal Wirfttal.
Er zijn een aantal wildparken in de buurt, trier is leuk, Cochem en Monchou. Er is een enorme wandelbrug in de buurt, je kunt er prima wandelen en de hond mag mee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:01

De Duitse Eifel is idd ook prachtig! Omgeving van Daun, Vulkan park ed zijn naast Cochem enz ook echt de moeite waard. En de gaierlay hangbrug moet idd heel gaaf zijn, maar nog niet zelf geweest. Qua wandelen kun je daar ook echt genieten. Ook is er veel geschiedenis en cultuur en mooi burchten te zien enz.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:05

Jaah, die hangbrug bedoel ik!
En wildpark Daun is ook een aanrader!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:07

Voor deze zomer ben je te laat, maar dit is echt een super plek om de hond mee naartoe te nemen. Ook zonder hond een aanrader. Bij de Dordogne, Frankrijk: https://www.glampingclub.fr/