Klein beetje winter ontsnappen op korte afstand in december

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Klein beetje winter ontsnappen op korte afstand in december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 09:34

Hallo!

Ik ben op zoek naar toch wel een speld in een hooiberg denk ik?

Graag zou ik de winter een klein beetje willen breken, maar ik heb niet heel lang de tijd. Denk aan een dag of 4, bijvoorbeeld zondag tot woensdag of donderdag tot zondag. Het hoeft echt geen zwemweer te zijn, maar een graad of 16 zou fijn zijn. Tevens wil ik de oudste meenemen, die is op dit moment 4.

Ik heb nog nooit alleen gevlogen (spannend!) en de oudste überhaupt nog nooit dus ik zit eraan te denken om iets te boeken met transfer. Maar eigenlijk vind ik dat vaak ook weer zonde want dan kom je in de typische toeristische maar uitgestorven stukken terecht denk ik .. nou goed, tips met overzichtelijke vliegvelden en überhaupt tips zijn dus zeker welkom.

Zelf dacht ik aan Malaga maar ik twijfel of ik daar qua weer ga vinden wat ik zoek. Ik vind het daar een voordeel dat je stad en buitenruimte dichtbij elkaar hebt. + Dat je desnoods met de auto naar huis kunt :')

Maar wellicht hebben anderen betere ideeën? Budget is relatief laag want financieel is het niet de beste tijd maar later in de winter hebben we helaas geen tijd meer.

LoveBodin

Re: Klein beetje winter ontsnappen op korte afstand in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:42

Mallorca?
Valt volgens google nog wel mee met hoe uitgestorven het is. In oktober was het in elk geval niet uitgestorven, en het is nog wel 18 graden (met uitschieters naar 20 als je geluk hebt).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:44

Malorca?
Iets verder maar wel warm in de winter: canarische eilanden.
Nog iets verder Kaapverdië.

Dichterbij heb je best prima weer, maar in Spanje e.d. heb je nu veel meer regen dan vroeger.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:48

Zuid-Spanje is het dan nog wel lekker weer!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:16

Ik zou nu eventjes niet naar Malaga gaan eigenlijk, met het rampenweer dat ze net hebben gehad.. Y;(

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 10:58

Ja ik kon daar dus echt ontzettend weinig over vinden. Wat nu de huidige status in Malaga is, vindt vooral veel over Valencia.

Sowieso altijd dubbel want op een gegeven moment willen ze natuurlijk ook wel weer geld verdienen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:10

Canarische eilanden is fijn in december en idd anders Kaapverdie.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:21

Zuid Portugal!
Daar is het in december erg lekker weer (rond de 20 graden).
Ik weet alleen niet of ze in Faro ook overstromingen gehad hebben (stuk verder naar het westen, in Alburfeira, wel)

Rechtstreekse verbinding vanaf Rotterdam of Eindhoven (kleine luchthavens) naar Faro (ook kleine luchthaven) en voor 100-150 euro zit je al 3 dagen in een hotel of appartement daar in de stad.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 11:50

Ik heb niet gekeken hoe het weer in Malta meestal is als je wilt gaan, maar dat is misschien ook een optie.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:06

Ik ben net terug van 6 dagen Andalusië, gevlogen op Malaga, was heerlijk weer en weinig problemen in de regio met water. Ik logeerde bij een vriendin die daar woont en zij vertelde dat in de regio slechts een beperkt probleem was, een bepaalde buitenwijk van Malaga en nog wat individuele/kleine stukjes. Dat is dus zeker geen reden om niet te gaan. En inderdaad, je hebt daar veel variatie, steden, strand, wandelen, natuur...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:18

Veel collega's in Malaga en je kunt daar alweer prima naartoe. Anders Sevilla of València.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:24

Oh dat is fijn om te horen, ik vond het er wel erg mooi en leuk toen ik er was vorig jaar :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 08:37

Dat vind ik dan weer leuk om te horen, want de plannen zijn gewijzigd (we gaan met het hele gezin) en de vertrek luchthaven waarschijnlijk ook. Brussel lijkt nu veel goedkoper (in ieder geval in de kerstvakantie).

Iemand van jullie ervaring met vliegen met Brussel airlines met kinderen? Of überhaupt vanaf Brussel?

Ik ben nog een beetje aan het inschatten of het voor ons onervaren (of ja in mijn geval amper ervaren) vliegers te doen is, of dat ik beter extra kan dokken voor Eindhoven :').

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:23

Brussel is stuk groter dan Eindhoven, dus in dat opzicht lastiger. Maar alle vliegvelden zijn dummyproof, dus eigenlijk spreekt alles wel voor zich. Je hebt iets meer balies en gates, maar als je goed op de borden kijkt en ook de juiste borden volgt is het echt goed te doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 09:04

Wij gaan naar Athene, daar is het nu 19 graden. Maar komende week tussen de 15 en 18 graden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:06

Het lastige aan Zaventem (Brussel) is er geraken en, dat er wel af en toe gestaakt wordt. Maar ondanks wat groter dan bv Eindhoven is ze niet “moeilijker” of zo.
Maar wanneer ik de keuze heb, kies ik Eindhoven vanwege het moeilijke bereik (grote kans op files). Hou daar bij je vluchturen zeker rekening mee!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 10:21

Dat is wel een goede, Athene had ook nog leuk geweest!

We hebben nu geboekt voor Málaga 19-23 dec vanaf Brussel toch. Vliegtijden gunstig (+-14.30, dus na de spits aanrijden. We wonen ook nog eens net zo ver van Brussel af als van Eindhoven dus dat scheelt.

Ben heel benieuwd, ik wilde eigenlijk deze week gaan maar deze week is het daar geen mooi weer dus ik ben blij dat de plannen zijn gewijzigd.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:43

Persoonlijk vind ik Brussel Zaventem prettiger dan Eindhoven :') Alles gaat daar een stuk sneller. Wel goed opletten dat je naar het juiste vliegveld rijdt, Zaventem ligt in de stad maar Charleroi niet, en de goedkoopste vluchten gaan toch vaak vanaf Charleroi.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 11:54

Goede tip wel. In dit geval is het echt Zaventem :) het is ook geen mega goedkope vlucht, de kinderen zijn helaas te jong voor de vluchttijden van de echt goedkope vluchten. Maar tijdens het boeken vond ik dat ook enorm verwarrend dus goed voor eventuele meelezers of toekomstige lezers.

Dat het sneller gaat dan in Eindhoven vind ik goed om te horen, heb namelijk geen fast lane gekocht.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 15:04

Voor huidige lezers en de rest van de info voor toekomstige lezers: wij zijn op de terugweg! De heenweg dus zonder kerstvakantie gereisd, maar er waren eigenlijk geen rijen op Zaventem. Nu terug vanaf Málaga. Weer geen rijen gelukkig, de grootste drukte komt denk ik ook na de kerst.

Málaga is met kinderen echt wel een aanrader. Zeker als je ook nog een dag een auto of een fiets huurt. We hebben een paar dagen half bewolkt gehad maar eindigden met volle bak zon, op het strand waar overal speeltuintjes zijn. De zon gaat pas om 18:00 uur onder en rond 08:00 uur al op dus ideaal om de donkere dagen te verlengen. Daarnaast zijn in het donker overal kerstversieringen. Motorrijders zijn om de een of andere reden ook vaak verkleed als kerstman :')

Ik heb genoten :) bedankt iedereen voor het meedenken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:43

Wat fijn dat je het zo goed hebt gehad! :D nu wil ik volgend jaar ook echt graag weg rond kerst haha

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 22:45

Oooh ja als je zoekt naar zon maar toch kerstsfeer kan ik echt Málaga aanraden. Kerst leeft er echt enorm. Dus ook zonder kinderen leuk in deze tijd :)