Gerardmer skigebied oud & nieuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maria500

Gerardmer skigebied oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-24 20:52

Wij zitten eraan te denken om het weekend van oud & nieuw te gaan skiën. Aangezien we een weekend gaan, willen we niet te ver rijden. We zijn al twee keer in Winterberg geweest en zoeken nu iets anders.

Is iemand al eerder wezen skiën in Gerardmer en is het leuk/levendig? We zouden graag oudjaarsavond daar in een bar willen vieren, maar geen idee of dat kan.

Saskiafjord

Re: Gerardmer skigebied oud & nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:56

La Bresse ligt daar in de buurt en is in ieder geval toeristisch met veel ski mogelijkheid en wintercampings.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 07:51

Ben ooit in gerardmer wezen skiën. Het is op zich een leuk gebiedje, niet heel erg groot. Niet sneeuwzeker, en als er genoeg sneeuw ligt is het heel erg druk. Maar dat zal in Winterberg niet anders zijn denk ik.
Qua horeca was toen wel oke van wat ik me kan herinneren, maar dat is ook al even geleden. Er waren in elk geval wel meerdere cafes, bars en restaurants. Vanwege de sneeuwzekerheid gaan we nu liever naar Oostenrijk of Frankrijk.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 09:54

Saskiafjord schreef:
La Bresse ligt daar in de buurt en is in ieder geval toeristisch met veel ski mogelijkheid en wintercampings.

Ik had juist gelezen dat je daar weinig hebt qua bars en dat Gerardmer meer heeft

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 09:54

LoveBodin schreef:
Ben ooit in gerardmer wezen skiën. Het is op zich een leuk gebiedje, niet heel erg groot. Niet sneeuwzeker, en als er genoeg sneeuw ligt is het heel erg druk. Maar dat zal in Winterberg niet anders zijn denk ik.
Qua horeca was toen wel oke van wat ik me kan herinneren, maar dat is ook al even geleden. Er waren in elk geval wel meerdere cafes, bars en restaurants. Vanwege de sneeuwzekerheid gaan we nu liever naar Oostenrijk of Frankrijk.

Bedankt!

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:27

Ik denk dat het meeste vertier plaats vindt daar waar jij verblijft. Wij stonden op een camping, die zich vooral richtte op winter kamperen met een goede horeca. Er werden het hele jaar daar verschillende actieve activiteiten georganiseerd.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:29

Saskiafjord schreef:
Ik denk dat het meeste vertier plaats vindt daar waar jij verblijft. Wij stonden op een camping, die zich vooral richtte op winter kamperen met een goede horeca. Er werden het hele jaar daar verschillende actieve activiteiten georganiseerd.

Oh dat klinkt ook leuk, heb je de naam van de camping voor mij?

Saskiafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 16:08

Natuurlijk, Domaine du hautes de bluches.
Kamperen, chalets en kamers. Op 150 meter van de ski bus halte. Alles verwarmd, ook in het sanitairgebouw. Het eten was echt lokaal en zeer smakelijk.