Auto parkeren station Lunetten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjors

Auto parkeren station Lunetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 22:04

Hii!

Ik moet morgen een dagje naar Utrecht. Het liefst ga ik met de auto tot net voor Utrecht en het laatste stukje met de trein (naar Utrecht centraal). Nu las ik dat je bij station Lunetten je auto kunt parkeren (175 gratis parkeerplaatsen) en je dan direct op de trein kunt stappen. Alleen zal ik wel niet de enige zijn met dit idee :Y) Weet iemand of ik m’n auto vrij zeker kwijt kan tegen 09:00 morgenochtend, of wordt dat waarschijnlijk lastig? Zo niet, zijn er opties in de buurt?

Alvast bedankt!

martinev

Re: Auto parkeren station Lunetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:07

Ik moest daar vorige week donderdag zijn voor een bijeenkomst, niet om 9 uur maar om 13 uur. Je kan daar in de wijk overal gratis parkeren. Het was vrij vol, maar ik heb wel een plekje kunnen vinden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:09

Als je zeker een plekje wil kan je beter naar de p+r westraven. Die is veel groter. En er gaat een tram naar centraal.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:09

Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is maar ik heb er een aantal jaren gewerkt bij een groot kantoor dat tegenover de parkeerplaats zit en daar hebben we nogal wat ellende meegemaakt. Als ik mijn auto niet op ons eigen afgesloten parkeerterrein kwijt kon dan reed ik terug naar huis om de trein te pakken. Ze werden op klaarlichte dag opengebroken.
Als we als vrouw alleen van kantoor naar het station moesten lopen dan liep de beveiliging mee tot de deur van de trein dicht ging. Vreselijk veel criminaliteit.
Misschien dat het inmiddels verbeterd is maar ik ga er niet meer heen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:44

Als je uit het zuiden komt dan is P+R Houten castellum misschien ook nog een optie. Net iets verder met de trein maar veilig je auto parkeren en naar het station lopen (en weer terug), ook 's avonds. En gratis natuurlijk. Als het niet uitmaakt dat parkeren een paar euro kost dan zou ik een P+R iets dichterbij pakken, afhankelijk waar je vandaan moet komen. Westraven wordt hierboven genoemd, die is idd prima, Utrecht Science Park (voormalig de uithof) ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:46

Ik zou mijn auto daar niet parkeren dan liever op Westraven oid.
Vind het nou niet een veilige buurt daar :n

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:53

Ohh dan zie je maar weer hoe naïef ik ben, ik heb me totaal niet onveilig gevoeld, maar daar ook helemaal niet op gelet. Wist ook helemaal niet dat het zo bekend stond. Moet er nog een keer heen, dus dan wat beter opletten!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:55

Ik zou hem bij p+r westraven zetten en dan paar haltes met tram. Kost je volgens mij nog geen 5 euro en tram zit inbegrepen.

En anders p+r bij stadion galgewaard. Zelfde verhaal alleen dan paar haltes met de bus.

Lunetten js snel voel en niet zo lekker buurtje om te parkeren. Daarnaast ervaren ze daar al ontzettend veel overlast van mensen die gratis hun auto daar neerzetten. Worden regelmatig daarom auto's vernield.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:55

martinev schreef:
Ohh dan zie je maar weer hoe naïef ik ben, ik heb me totaal niet onveilig gevoeld, maar daar ook helemaal niet op gelet. Wist ook helemaal niet dat het zo bekend stond. Moet er nog een keer heen, dus dan wat beter opletten!

Nou, helemaal nu het zo vroeg donker wordt zou ik opletten!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:57

Ik zou ook mijn auto niet zo snel op Lunetten of op Overvecht neerzetten. Bij Overvecht heb ik hem al eens opengebroken teruggevonden.

Ik zou hem of bij Westraven zetten en dan de tram nemen, of bij Houten Castellum zoals Yessy aangeeft. Daar is parkeren op het terrein buiten gratis en veilig. In de garage kan ook - die staat al eeuwen open maar dat wordt je niet in dank afgenomen omdat die maar voor een derde beschikbaar is voor de mensen die voor hun boodschapjes komen sinds er brand is geweest.

Bij het Rond kan ook, maar dan is het 12 euro voor een dag.

Als je vanaf de zuidkant komt. Als je vanaf het oosten komt zou ik eens bij Driebergen kijken bij het station. Daar is ook een PR.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:58

Ik zou ook PR westraven, of Science Park pakken.
Veel groter en voor Lunetten moet je toch meer de stad in dan daar. Je kan dan makkelijk met de tram naar midden in de stad.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:58

Mwah, Lunetten is een prima wijk maar gegarandeerd kans hebben om te parkeren in Utrecht is sowieso een gok. Zolang je geen enigzins kostbare spullen in je auto laat liggen zal het overdag niet zo’n probleem zijn je auto daar te hebben staan, er is best veel activiteit rondom het station gebied daar (fietsers, reizigers).

Grotendeel van de stad is betaald parkeren dus alles verplaatst zich naar de vrije plekken. Niet ideaal, dat probleem was voorheen in de wijk waar ik woon zo extreem dat wij als bewoners niet meer in onze eigen wijk terecht konden. Er zijn een aantal P&R’s (Westraven, Galgenwaard, Science Park) rondom Utrecht waar je kunt parkeren en eenvoudig het centrum in kunt per tram.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 15:06

Beetje laat maar misschien voor een volgende keer of wie ook mee leest voor tips, Station Bunnik heeft zat parkeerplaatsen en kan je gratis je auto kwijt. Twee haltes met de trein en je staat midden op CS.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 16:11

Ik heb jaren in Utrecht gewerkt in Lunetten, maar dat is wel 12 jaar terug. Toen voelde het niet perse onveilig maar savonds laat op t station… Mwah…
Ik parkeer als ik naar Utrecht stad wil tegenwoordig op westraven p&r maar ook daar is het savonds laat aardig verlaten hoor.. ook bij het station bij de tramhalte stond ik afgelopen juni rond 22.00 niet helemaal lekker op m’n gemak.
Maargoed ik woon ook niet in de stad dus ben ook niks gewend, hahahaah

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 17:39

Tazzey schreef:
Ik weet niet hoe het er tegenwoordig is maar ik heb er een aantal jaren gewerkt bij een groot kantoor dat tegenover de parkeerplaats zit en daar hebben we nogal wat ellende meegemaakt. Als ik mijn auto niet op ons eigen afgesloten parkeerterrein kwijt kon dan reed ik terug naar huis om de trein te pakken. Ze werden op klaarlichte dag opengebroken.
Als we als vrouw alleen van kantoor naar het station moesten lopen dan liep de beveiliging mee tot de deur van de trein dicht ging. Vreselijk veel criminaliteit.
Misschien dat het inmiddels verbeterd is maar ik ga er niet meer heen.

Ik ben tussen 2011 - 2014 regelmatig bij Aristo geweest en destijds was het in ieder geval niet zo erg als jij omschrijft.

Ik zou liever op Science Park staan dan op Westraven trouwens.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 17:47

Wij zaten op Furkaplateau en het was echt niet heel erg in die tijd, maar goed dat is al even terug maar qua auto inbraken is het nog steeds niet best.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:23

martinev schreef:

Soms moet je daar ook niet al te veel op letten hoor, en is het juist ook prima om dat een beetje langs je heen te laten gaan.