Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Team_Sublime schreef:Mijn vriend en ik gaan begin december een heerlijk lang weekend naar de Sanadome in Nijmegen, waar we volop gaan genieten van de thermen, duo-behandelingen en ontspanning. Maar vier dagen alleen maar wellness kan wat veel worden, dus we zoeken ook wat andere activiteiten om de tijd te vullen. Ik sta overal wel voor open, maar mijn vriend heeft een specifieke kijk op wat hij leuk vindt.
Hij houdt meer van 'doe'-activiteiten dan van alleen 'zien,' en hij vindt het fijn als er een leerzaam element in zit. Voor hem moeten activiteiten een reden of doel hebben om er echt plezier aan te beleven. Musea interesseren hem meestal niet, tenzij ze iets bijzonders of historisch waardevols bieden, zoals thema’s over Vikingen, Romeinen, en dergelijke – kunst spreekt hem minder aan.
Dus, wat is er te doen in de omgeving van Nijmegen dat leuk en leerzaam kan zijn, en misschien zelfs een beetje doelgericht? We gaan sowieso elke avond lekker uit eten, willen een avondje naar een Duitse kerstmarkt, en staan ook nog een boswandeling op de planning.
Alle suggesties zijn welkom, want ik kan wel wat inspiratie gebruiken!
Dropveter101 schreef:Misschien niet het advies waar je naar op zoek bent, maar als je gek bent van sauna’s zou ik je heel erg aanbevelen om ook een dagje naar Thermen Berendonck te gaan.
Ja, ook wellness maar echt een wereld van verschil. Berendonck is echt een sauna paradijs waar je de hele dag rond kan struinen, Sanadome heb ik ervaren als een overpriced zwembad met 1 saunacabine, 1 stoombad, 2 baden (binnen en buiten maar wel koud) en allemaal van die bubbelbaden die je ook kan vinden in een subtropisch zwemparadijs.
Mocht je dezelfde ervaring hebben dan kun je Thermen Berendonck in je achterhoofd houden
Verder Mountainbiken, MuZIEm, gebakje eten bij Strik, winkelen op de Lange Hezelstraat (super schattige boutiekjes), of lekker wandelen in de Ooijpolder (tussen de Koniks) of een ander omliggend gebied want de natuur rondom Nijmegen is prachtig!
JessicaD88 schreef:Dropveter101 schreef:Misschien niet het advies waar je naar op zoek bent, maar als je gek bent van sauna’s zou ik je heel erg aanbevelen om ook een dagje naar Thermen Berendonck te gaan.
Ja, ook wellness maar echt een wereld van verschil. Berendonck is echt een sauna paradijs waar je de hele dag rond kan struinen, Sanadome heb ik ervaren als een overpriced zwembad met 1 saunacabine, 1 stoombad, 2 baden (binnen en buiten maar wel koud) en allemaal van die bubbelbaden die je ook kan vinden in een subtropisch zwemparadijs.
Mocht je dezelfde ervaring hebben dan kun je Thermen Berendonck in je achterhoofd houden
Verder Mountainbiken, MuZIEm, gebakje eten bij Strik, winkelen op de Lange Hezelstraat (super schattige boutiekjes), of lekker wandelen in de Ooijpolder (tussen de Koniks) of een ander omliggend gebied want de natuur rondom Nijmegen is prachtig!
Dat dacht ik ook direct, waarom sanadome als je ook naar de Berendonck kan