Disney land Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Disney land Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 16:02

Ik ben er zelf nog nooit geweest maar vast wel vele van jullie, zoals het met alles is je moet er van houden. Ik wil het cadeau geven aan mijn dochter en haar 2 bonus kinderen, natuurlijk gaat haar vriend ook mee. Waar moet ik op letten en bij welke site moet ik dan kijken, en is het in de zomervakantie veel duurder of niet? Ze gaan dan met de trein dat is denk ik makkelijker.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:24

Disney is geweldig . Echter idd veel duurder tijdens school vakanties of feestdagen.
Beter is misschien te kijken wanneer de kinderen een vrije studie dag van de leerkrachten hebben . Dat kan je echt 200/400 schelen . Ligt ook aan leeftijden van de kids . ( ik ga er in dit geval van uit dat je met overnachting doet )

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 16:37

Oke ja vaak is het dan duurder, ja met overnachting.

dust

Re: Disney land Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:45

Ben er 2 keer geweest met vriendinnen. Zij gaan altijd in februari of november. Maar we gaan dan wel 4 dgn.
Dat scheelt enorm in overnachtings kosten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:48

En wees bereid veel in de wachtrij te staan ;)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:49

Zelf vind ik disney erg leuk in vroege voorjaar of najaar. Zomer kan het soms erg druk en warm zijn. En ik zou inderdaad kijken of het mogelijk is doordeweeks te gaan.
Ga goed googlen dat kan enorm schelen qua prijs. Ook had, volgens mij, Albert Heijn onlangs ook een actie.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:52

ANWB had een hele leuke actie. Staan nog wat data op.
Zelf ga ik met mijn moeder en mijn 2 kinderen 3 dagen in de carnavalsvakantie. We slapen 2 nachten in Davy Crockett Ranch. We zijn 240 euro pp kwijt. Ontbijt zit erbij en lunch ook omdat ik platina lid ben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:23

Ook in de zomervakantie hoef je helemaal niet duur uit te zijn bij Disney, je moet alleen goed letten op welke dagen je gaat.

Ik ben deze zomer geweest, van zaterdag 17 tm dinsdag 20 augustus. We hadden overnachtingen in de Davy Crockett Ranch. In totaal hebben we voor 2 volwassenen en 2 pubers (11 & 13) €1600 betaald, wat neerkomt op €100 per dag. Dat is inclusief toegang tot de beide parken, parkeren etc. Het enige wat je extra betaald zijn je eigen uitgaven en het eten/drinken plus benzine ter plaatse.

Zouden we van vrijdag t/m maandag gaan dan waren we in totaal geloof ik 200 euro duurder uit geweest.

Met de Disney app heb je actuele wachttijden, als je een overnachting boekt krijg je eerder toegang tot het park. Daarmee is het voor ons enorm mee gevallen hoe lang we hebben staan wachten. Veel attracties konden we binnen een half uur in, een enkele keer hebben we een uur gestaan.
In de studio's ben ik zelfs een keer 2x achter elkaar in de achtbaan geweest omdat daar een wachtrij van 5 minuten was :D

[edit] Disney is imo veel te groot om in één dag te doen. Ik zou echt minstens 2,5 dag aanraden zodat je de tijd hebt om beide parken te bezoeken en je niet hoeft te haasten. Daarnaast zijn de shows aan het einde van de dag (een lichtshow met drones en een vuurwerkshow) ook écht een must om te zien. Die zijn ontzettend gaaf!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:40

Zeker 2 dagen gaan, op de site van disney zelf kan je het prijsverschil zien met de schoolvakanties etc. Scheelt heel veel.

Als je niet veel op het themahotel geeft zou ik een hotel in de buurt pakken wat niet echt disney is. Maar ik weet dat ik het (goedkopere Cheyenne) hotel van disney zelf vroeger wel prachtig vond.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 17:56

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:47

Leuk! Ik ben in totaal nu 3 keer in Disneyland geweest. De eerste keer met mijn ouders, daarna nog een keer met mijn man en later met mijn man en goede vrienden.
In juni gaan wij met onze 2 kinderen, met Pinksteren. Ze hebben na Pinksteren 2 studiedagen dus gaan van zondag t/m woensdag. Wij zijn ongeveer €1450 kwijt voor 4 dagen 2 parken en 3 overnachtingen in de Davey Crocket Ranche. Hier zit ook een foto pas bij waar alle professionele foto's van en met karakters en foto's van attracties op komen.

Wij hebben geboekt via de site van disneyland.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:08

Boek in het sante fe hotel. Das een hotel van de disney keten. De kamer verschillen helemaal niks met de duurdere hotels en het ontbijt is prima. Vanuit het hotel is het lopen naar het park of met de shuttle.

Vakanties zijn vaak wel duurder ja. Meestal is er voor kerstmis een actie voor 1 of 2 nachten extra zonder extra prijs.

Ikzelf vind met de auto fijn. Kunnen gaan en staan waar je wilt maar trein is denk ik chiller qua vermoeidheid. Ik vind twee-drie dagen park echt meer dan zat. Het is er gewoon standaard enorm druk, ook buiten vakanties en je loopt echt op de koppen. Maar wel tof voor de kinderen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:26

Ik ben erg vaak geweest. Ik heb in de Davy Crockett Ranch, het Santa Fe, Newport Bayclub en Disneyland Hotel gezeten.

Davy Crockett en Santa Fe vind ik geen aanraders. Het was er rommelig, veel schreeuwende kinderen, minder fijne faciliteiten en wat minder luxe. Het zwembad van de Davy Crockett Ranch is wel erg leuk, helaas steenkoud maar wel erg leuk, zeker voor kinderen. Het Newport Bayclub hotel is echt een heel erg prettig hotel maar ik kies liever voor het Disneyland hotel omdat je dan echt direct in het park zit. Het is een prachtig hotel alleen het zwembad valt erg tegen, dat is heel klein, zeker in vergelijking met het zwembad in het Newport Bayclub hotel.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:34

Wij zijn in september geweest, hadden een bongo bon cadeau gekregen voor 1 dag en hadden dan nog tickets voor de volgende dag bijgekocht. De zomervakantie en de weekends zijn idd (veel) duurder dan een gewone doordeweekse dag.

Wij logeerden in het B&B Hotel près de Disneyland. Totaal geen luxe hotel, maar was wel proper en alles wat we nodig hebben was er. Zeer tevreden van. Shuttle stopte voor de deur. Geen zwembad daar (maar ik snap ook niet goed waarom je een zwembad nodig hebt in het hotel als je al de hele dag in Disney bent)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:39

@Dollyspikkel, als je een lichamelijke beperking hebt met extreme pijnklachten is zo'n zwembad fantastisch. En als je een week gaat dan ben je toch ook niet iedere dag de volledige dag in het park dus is het ook leuk om te gaan zwemmen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:49

Ik zou de zomervakantie skippen en voor de meivakantie gaan. Scheelt geld en drukte. Hoewel het in álle schoolvakanties druk is helaas.
Houd vooral rekening met (inter) nationale feestdagen wat betreft drukte.

Ik zou wel echt een hotel van Disney boeken, het is iets duurder maar ontbijt is top (wij maakten als echte skere Hollanders gewoon lunchpakketjes bij het ontbijt) en je heb in de ochtend een uur extra magic time wat in de vakanties echt een enorme meerwaarde is.

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:01

Ik ben werkzaam als reisadviseur en boek o.a. veel Disney in. 2 jaar geleden ben ik er zelf geweest tijdens Oud & Nieuw.

Over het algemeen is de goedkoopste accommodatie van Disney zelf Davy Crockett Ranch, een bungalowpark op 15 minuten rijafstand van de parken. Echter wanneer je met de trein aankomt is dit eigenlijk geen optie omdat er geen shuttlebus rijdt naar het park dus is een auto een must. Bij alle andere hotels in de Disney Village en de partnerhotels is de shuttlebus naar de parken wel inbegrepen. Vanuit de Disney Village kan je ook lopend naar de parken.

Voor het boeken van tickets en verblijf kan je dit doen via de officiële website van Disneyland waar toegangskaarten voor beide parken zijn inbegrepen. Je zou ook kunnen kijken bij een touroperator welke het vaak in pakket doet met het vervoer en de toegangstickets. Oad heeft bijvoorbeeld een samenwerking met Disney waarbij ze met hun eigen bussen naar Disneyland rijden met verschillende opstapplaatsen waardoor er altijd wel eentje in de buurt is van je woonplaats.
Ik zou wel een minimaal verblijf van 3 dagen aanraden. Wanneer je korter gaat is mijn ervaring dat het allemaal wat gehaast kan voelen om alles wat je wil te kunnen doen en dat is jammer van de beleving.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:22

Wij gaan bijna ieder jaar naar Disney. Wat leuk en lief dat je dit cadeau wilt geven aan je dochter <3

In de zomervakantie is het duurder maar eigenlijk is het ook duurder in de vakanties van andere landen zoals bijvoorbeeld Spanje en Italië. Wij boeken altijd via de Disney site zelf. Wij hebben afgelopen september voor 2400 euro 4 dagen in het Disney hotel gezeten, als ik lastminute keek was het ruim 5000 euro dus het is echt een kwestie van optijd boeken. Wij hebben er geen mealplan bijgenomen omdat ik op dit soort dagen extreem weinig eet. Wij ontbeten en namen lunch bij de Starbucks in de village en avond eten in het park en heel soms bij 1 van de restaurants waar je met Disney figuren eet. Ik weet natuurlijk niet wat je in gedachten had. Hotel Cheyenne is ook een leuk hotel daar hebben we 2 jaar geleden gezeten vond alleen de schoonmaak daar echt wel minder. We hebben ook wel eens in Newport bay gezeten was ook een mooi hotel. En een keer in santa fe, ik vond het een prima hotel toen die tijd en alles wat je nodig hebt is er. Er is natuurlijk ook een mogelijkheid voor een Disney partner hotel die hebben ook shuttle bussen rijden tussen het park en het hotel en zijn een stuk goedkoper.

Ik vond het Disney hotel met la table de lumière restaurant wel echt de ultieme Disney experience en het is lekker rustig op de gangen geen krijsende kinderen. De kamer wordt daar 2x per dag schoongemaakt en iedere avond ligt er een bedtime story op je bed echt love it!!!

Als je tips en tricks wilt voor in het park,verblijven en alles geef het maar aan dan help ik je graag. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:22

Tazzey schreef:
@Dollyspikkel, als je een lichamelijke beperking hebt met extreme pijnklachten is zo'n zwembad fantastisch. En als je een week gaat dan ben je toch ook niet iedere dag de volledige dag in het park dus is het ook leuk om te gaan zwemmen.

Dit bleek voor mij een uitkomst - ik was net voor de vakantie eerst met paard gevallen en daarna in een kelderluik.. niet helemaal handig. Ik was genoeg opgeknapt om het niet af te hoeven zeggen, maar ik was nog wel wat krakkemikkig. 's Avonds lekker zwemmen (en het water was toen niet koud) was echt een uitkomst.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 18:22

Hutcherson schreef:
Boek in het sante fe hotel. Das een hotel van de disney keten. De kamer verschillen helemaal niks met de duurdere hotels en het ontbijt is prima. Vanuit het hotel is het lopen naar het park of met de shuttle.

Santa fe is prima maar niet in de zomer. Platte daken, ramen die maar beperkt open kunnen en dus oventjes. Wij waren er in de zomer en met dagen van 30+ graden en ik doe het nooit meer. Volgende keer iets met airco :=

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 22:24

Vraagje weet iemand hoe erg halloween achtig Disney in in oktober/ november? We hebben de mogelijkheid om een lang weekend naar Disney te gaan. Alleen ik heb dus totaal niks met halloween en enge monsters. Is het park dan heel erg eng aangekleed of magisch niet eng halloween? Lopen er verkleden halloween acteurs? Is er dan een gewone prinsessen parade of alles is halloween styl?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 16:58

Volgens mij is alles halloweenstijl, maar niet eng :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 18:53

Je hebt dan wel de Villain parade, dus met de slechteriken uit de films. Weet alleen niet of dat standaard is en of de gewone parade vervangen wordt.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 19:18

Halloween thema is alleen in oktober. Het is totaal niet eng, gewoon de herkenbare karakters die zichzelf verkleden. Er is een parade, daarin is de phantom van Phantom Manor en wat geesten en Phantom Mickey. Dat is denk ik het engste. Over het park heen veel versieringen, vooral pompoenen en wat schattige spookjes. Ook zijn de schurken aanwezig, denk hierbij aan Malifecent, Gaston, boze stiefmoeder en de zusjes. Ook niet gericht op mensen bang maken. Er is naast de Halloween parade ook nog de gewone ergens een keer op de dag.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:28

Bedankt voor de antwoorden :) niet eng dus maar magisch met een vleugje halloween