Alleen naar Borneo, maar wel luxe …

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Alleen naar Borneo, maar wel luxe …

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:16

Ik wil heel graag naar Borneo. Nu worden er wel groepsreizen naartoe georganiseerd maar die sluiten niet aan bij mijn wensen. Ik overweeg dus om alleen te gaan, maar ben absoluut geen backpacker, eerder een luxe beestje. Zou dit alleen te organiseren zijn? Ik wil dan dus gebruik maken van privé chauffeurs en gidsen. Via een reisorganisatie kom ik op minimaal € 8000,- uit voor 15 dagen.

Iemand nog tips hoe ik aan betrouwbare gidsen en/of privé chauffeurs kom ?

Zonnetje81

Re: Alleen naar Borneo, maar wel luxe …

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:38

Oehh leuk! Veel plezier alvast! Geen tips.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:38

Dat is wel erg veel voor 15 dagen. Ik heb Borneo ook in mijn eentje gedaan met chauffeur. Ik keek gewoon op de dag zelf waar ik zin in had en regelde dan iemand daar in de omgeving via de plek waar ik sliep of een reisburo daar in het dorp. En zeker mooie accomodaties hebben altijd wel plek voor een single. En kijk eens op instagram door zie je ook wel prive chauffeurs en gidsen die zich aanbieden.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:57

Kijk eens bij 333 travel. Daar zijn zeker mogelijkheden voor een individuele rondreis Borneo?
Wil je trouwens naar Maleisisch- of Indonesisch Borneo?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:06

Maleisisch. 333travel heb ik dus al gesproken en die kwamen op minimaal 8000,-.

Streep, dus jij hebt het ter plekke pas geregeld? Ik heb geen insta.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:14

Maar wat streep doet klinkt niet meteen luxe.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:16

Nou ja, wel met chauffeur en ik denk niet in hostels? Maar dat kan streep vast toelichten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:12

Ik zou even verder kijken, wij keken (voor een andere reis) ook bij 333travel en die zaten ook echt met een paar duizend euries boven de prijs die we uiteindelijk ergens anders hebben betaald (uiteindelijk bij onze lokale reisbureau). ANWB kan je misschien ook nog wel proberen? Daarmee zijn wij vorig jaar naar Costa Rica geweest en is echt super bevallen. Ik ben ook wel een beetje een pietlut qua accomodaties en had op alle accomodaties bij andere reizen tot nu toe op- of aanmerkingen maar bij ANWB niet.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:23

Zelf geen ervaring met Borneo, maar wel een fervent solo reiziger.
Waar ik normaal erg van de bonnefooi ben blijkt Borneo wel een land te zijn wat beter is om te plannen.
Vrienden van mij waren er een maand geleden, maar zijn na een paar dagen weer vertrokken omdat alle tours en accomodaties op stratigische plekken al op voorhand volgeboekt waren en ze dus vanuit daar eigenlijk niets meer konden organiseren.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:24

Ah had bericht van Streep niet gelezen. Dat is uit eerste hand, dus misschien beter om daar naar te luisteren ipv mijn advies :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:51

Vrienden van mij zijn in Maleisisch Borneo geweest en die vonden de mensen niet heel vriendelijk. Ik weet niet of Streep die ervaring ook heeft?

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:51

Van de zomer met ons gezin naar onder andere Maleisisch Borneo geweest.
Eerst op Singapore gevlogen en paar dagen later een vlucht naar kuching genomen.
Vervoer is prima te regelen op Borneo en gidsen zijn bij de natuurparken ook gemakkelijk te regelen.
Je zou ter plaatse voor kant en klare excursies kunnen gaan, maar mijn ervaring is dat ze ongerekend 30 euro vragen voor een excursie naar bijvoorbeeld orang oetans, die je zelf voor 2 euro entree en +/- 10 euro vervoer gemakkelijk regelt.
Een tip, blijf slapen in bako national park, in de ochtend heb je het meeste kans om de probicis aap te zien.

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:55

Ik heb via mimpi reizen een reis op maat laten maken voor 15 dagen Maleisisch borneo. Incl hotels, vervoer, vluchten etc. Voor stuk minder dan 8000 euro, 2 jaar geleden.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:08

Ben jaren geleden ook zonder wat ook te boeken naar Maleisisch geweest. Alleen een ticket naar Kuching. Alles ter plekke geregeld. Vervoer vooral via de Uber. Echt van alles gedaan. Wij vonden het geweldig en de mensen zeer vriendelijk. Daarna naar het andere gedeelte van Borneo met het vliegtuig, Kota Kinabalu. Ook geweldige tijd gehad en wederom alles daar terplekke geregeld.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:35

Mijn vriend en ik zijn 5 jaar geleden naar Maleisië geweest en ook naar Borneo. Ik ben dol op de jungle en Borneo is de mooiste plek waar ik ooit geweest ben. Wij zijn toen naar Mulu Park geweest, een locatie waar je enkel per vliegtuigje of per longboot komt (paar uur varen).
Je kan daar in fijne huisje verblijven met airco en fatsoenlijk sanitair. Ook lekker eten bij het restaurantje. Bij de receptie kan je verschillende excursies boeken. Bijna alles is met een gids ivm veiligheid, je zit namelijk echt midden in de jungle.

Dit is de site: https://mulupark.com/

Wij zijn toen vanuit Mulu Park naar Kuching gevlogen en hebben daar een swamp/rivier excursie gedaan.
Als je geluk hebt zie je rivier dolfijnen, echt hele grote krokodillen, neusapen en in het donker heel veel vuurvliegjes. Heb geen idee meer via wat wij het geboekt hebben toen maar hier een impressie: https://cphtravel.com.my/tours/santubong-wildlife-cruise/

Ik had ook heel graag vanuit Kuching de excursie gemaakt naar het regenwoud waar de grootste vleesetende bloem ter wereld groeit, dit schijnt wel een dagtocht te zijn. Ik was net 4 weken daarvoor geopereerd aan mijn gebroken sleutelbeen dus die tocht was geen optie voor mij toen.

Verder zijn luxe hotels niet mega duur in Maleisië, ivm mijn herstellende sleutelbeen hebben wij ook voor de wat luxere opties gekozen met een goed bed.
Ik vond de mensen juist erg lief en heel behulpzaam, het was een van mijn leukste en mooiste vakanties en zou zo weer terug gaan (die keer zou ik wel de dagtocht naar die bloemen willen maken :') ).

Wij hadden onze reis helemaal zelf samengesteld maar mijn vriend vind dat ook super leuk om te doen dus hij heeft zowat alles geregeld.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 21:46

Ik vind dat zelf ook leuk om te doen, dat is ook geen probleem. Maar ik ben totaal niet bekend met Azië en juist omdat ik alleen reis en afhankelijk ben van een goede chauffeur/gids, wil ik wel met betrouwbare mensen in zee gaan.

Bedankt voor de mimpi-tip. Dan ga ik daar nog informeren.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 10:19

Wij hebben een excursie gedaan op Maleisisch Borneo met borneo adventures. (De in search of urangutan tour). We zijn 5 dagen met hen naar een inheems dorp gegaan, uren rijden en varen van de bewoonde wereld. Daar hadden ze naast het dorp een lodge gebouwd waar je wordt verzorgt door de inheemse stam. Luxe is het niet, maar ik denk wel een luxe optie voor daar. Je hebt een eigen kamer, eten wordt allemaal voor je geregeld en ter plaatste gekookt (soms in het bos), je hebt je eigen gids(en) die met je mee de bossen in trekken en alle uitleg geven. Echt een geweldige ervaring. Waarom is het dan niet luxe; er was bv. Geen hele dag stroom beschikbaar (generator), geen internet, het is eten wat de pot schaft en verder is er geen open bar etc. Dus wel “back to nature”. In deze tocht zat ook 2 dagen een verblijf nog verder in de bossen, daar was helemaal geen elektra en dus eet je van een kampvuur etc. Super tof om eens mee te maken en echt top geregeld qua gidsen en alles!