Ik heb al eens met een vriendengroep een City Escape gedaan in Amersfoort, dat was ontzettend leuk om te doen! Dit bestaat ook voor Zwolle: https://escapetours.com/stad/zwolle
Door middel van raadsels en fysiek naar plekken toe te lopen kom je achter leuke historische feitjes. Je leert de stad dan op een andere manier kennen!
Waanders in de broere kerk inderdaad, super gaaf. Stadswandeling of een boottocht bij een beetje oke weer is ook leuk. Centrum van Zwolle is ook best gezellig, genoeg te zien en te doen.
Bedankt voor de tips! Ik woon in het Zuid-Westen van het land, dus ben minder bekend met de andere kant van het land. Zo was ik dit jaar ook voor het eerst in Deventer en ik was positief verrast! Dus volgende stop is nu Zwolle!
_Mar3
Geplaatst: 13-10-24 16:47
De terrasjes op de Grote Markt (bij de Engel) zijn ook leuk. Of Barista, die zit aan het einde vd hoofdstraat. Kan je lekker lunchen.
Soms is de Grote kerk open en kan je daar naar binnen. Daar staan soms exposities of zo. Is wel een mooi gebouw!
Voor de lunch zijn mijn favorieten de Wanna waffle, Bij Hartje of Jantjes Lief. Die laatste is vrij klein, dus je moet geluk hebben dat er plek is. Verder lekker rondstruinen en dan vooral de straatjes in het zuiden van de binnenstad niet vergeten. Voor het avondeten is Bai Yok erg goed, dat is een Thais restaurant, en ze hebben echt goed eten. Johnnie Boer komt er ook graag
In de Buurt Zwolle is een website en heeft altijd goede tips ook qua restaurants en specifieke uitjes voor dat weekend.