Emissie zone Toulouse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Emissie zone Toulouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 06:13

Ik ben voor n schapen scheer trip naar Frankrijk gereden maar heb de schrik te pakken dat in mijn Spontaniteit ik wellicht door een milieuzone ben gegaan.

In alle info op internet is mij nog altijd niet duidelijk of ik een boete riskeer.
Ik heb een auto ( bestel, diesel 2007) in klasse 4.
Ik rij door Toulouse op snelweg a620.

Moet ik nu wel of niet een vignet hebben?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 07:44

Freya6 schreef:
Ik ben voor n schapen scheer trip naar Frankrijk gereden maar heb de schrik te pakken dat in mijn Spontaniteit ik wellicht door een milieuzone ben gegaan.

In alle info op internet is mij nog altijd niet duidelijk of ik een boete riskeer.
Ik heb een auto ( bestel, diesel 2007) in klasse 4.
Ik rij door Toulouse op snelweg a620.

Moet ik nu wel of niet een vignet hebben?

Als ik het zo lees op de site van de ANWB: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ilieuzones is het een lage emissiezone en mag je er met klasse 4 niet komen.

Citaat:
Toulouse: De permanente lage-emissiezone (ZFE) geldt voor Toulouse (Toulouse Métropole). Alleen voertuigen met een milieusticker 0 t/m 3 mogen hier rijden. De voorgenomen aanscherping vanaf 1 januari 2024 tot vignette Crit'Air 0 t/m 2 is vervallen. Let op: De A620 en de A624 lopen door Toulouse en de randgemeenten en behoren tot de lage-emissiezone.

Een stukje lager in het artikel kan je zien hoe je de sticker bestelt.

lonimma

Re: Emissie zone Toulouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:31

Ik denk ook dat je zeker een sticker nodig hebt. Ik heb hem dit jaar voor vakantie besteld, maar via een site die het voor me regelde. Ik kwam er met mijn slechte Frans niet uit. Sticker duurde 2 weken voor we hem in huis hadden maar met het bewijs rondrijden dat hij besteld was mocht ook.
Vrees wel dat je nu aan de late kant bent

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:41

Of je nu wel of geen boete kan krijgen weet ik niet.

Maar zo'n milieu sticker kost geen drol. Dus gewoon zorgen dat je er eentje hebt. hoef je ook geen zorgen te maken of je per ongeluk een zone in rijd.

Overigens kan je google pagina's laten vertalen en daarmee was het bestellen goed te doen.

Ik heb hem overigens op een verwijderbare stikker geplakt, omdat ik ook de milieu sticker van Duitsland al op mijn raam heb zitten en ik geen wirwar van stickers wilde hebben.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 09:16

Dank jullie,
Deze info had ik zelf indd ook gevonden maar ik vind ook de info dat de snelwegen geen emissie-eisen hebben.

En als ik een sticker heb met klasse 4 mag ik er helemaal niet rijden dus heeft die sticker ook weinig zin.

Heel onduidelijk allemaal dus ik hoopte op een reactie van iemand die door Toulouse is gereden en er meer van weet.

Ik ga er nu maar omheen rijden.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 09:22

Zo te lezen vallen de snelwegen buiten de zones.
Afbeelding

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:24

Ik heb dat bij Reims gehad, is ook een stukje snelweg, nooit een boete gezien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:07

Freya6 schreef:
Zo te lezen vallen de snelwegen buiten de zones.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar dit staat naar mijn idee haaks op het advies van de ANWB. Als je daar naar beneden scrolt, kom je trouwens op de Engelstalige site ( eerst Frans, maar rechtsboven kan je dat wijzigen in Engels) van het ministerie: https://certificat-air.gouv.fr/ .

Hier staat trouwens een kaartje en dan zijn de rondwegen wel toegestaan: https://metropole.toulouse.fr/mon-envir ... ssions-zfe . Ik snap dat het heel verwarrend is.
Maar die sticker moet je sowieso wel hebben, als je nog een richting Frankrijk raakt, zou ik die zeker wel op tijd bestellen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:46

Een sticker aanvragen is zo gedaan en dan weet je dat je dwars door een stad kan.
Je kan met je Franse milieusticker trouwens dan ook in Genève bijvoorbeeld rijden. De Franse sticker is daar ook geldig. De Zwitsere milieusticker is weer niet geldig in Frankrijk.