Weekendje weg (nov.) - we willen bergen, shoppen, cultuur - waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Weekendje weg (nov.) - we willen bergen, shoppen, cultuur - waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 07:55

Help :+ Ik en mijn beste vriendin proberen al weken een weekendje weg te plannen, en we vinden hét niet :+

We willen halfweg november van vrijdag tem maandag weg - we willen vliegen - we willen bergen (want voor zonzeestrand is het nogal laat in het jaar haha, tenzij we heel ver vliegen en dat kost natuurlijk belachelijk veel).

Een beetje luxe mag wel. Ik bedoel niet: we willen een jacuzzi op de kamer oid, ik bedoel wel: we willen een net hotel met een nette kamer, mijn vriendin is wel van de boetiekhotelletjes. Minstens incl. ontbijt, maar all inclusive mag ook. Balkon erbij is dikke vette plus!

We willen enerzijds bergen, anderzijds willen we ook kunnen gaan shoppen en eten, en als we ook een beetje cultuur kunnen opsnuiven is dat helemaal top!
Uitgaan staat niet op ons lijstje, we willen vooral relaxen.

Het land maakt ons niet eens zoveel uit :')
We zoeken de wintersport niét op, dus incl. skipas oid is in ons geval helaas verspild geld :j

Iemand een idee waar we heen kunnen? We kunnen vanuit BE of NL vertrekken, maakt ons niet zoveel uit. Hoeft geen appel&ei te kosten, maar ook geen rib uit ons lijf, Kerstmis komt er ook aan haha.

Mij lijkt Noorwegen wel wat, qua landschap. Maar waar dan? :') Mag ook totaal ergens anders zijn :)
Alvast bedankt voor jullie tips! *\o/* Laat maar komen, die bestemmingen en eventueel ook hotels!

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 07:59

Zwitserland of misschien ijsland ?

maessie

Re: Weekendje weg (nov.) - we willen bergen, shoppen, cultuur - waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:03

Oostenrijk, en dan omgeving Salzburg of Innsbruck. Beide mooie steden, leuk om te winkelen, en bergen ook in de buurt. :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:09

Ik moet eigenlijk gelijk denken aan Bergen in Noorwegen. Is een van de grotere steden, met een hoop comfort en alles dat daarbij hoort, maar ook een prachtige omgeving aan een fjord en tussen de heuvels/bergen.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:15

Noorwegen is qua landschap wel een optie, maar voor de rest voldoet het niet echt aan je eisen en vanuit een stedentrip krijg je daar ook niet zoveel van mee
Dan kun je beter een langere periode gaan, zodat je ook wat van het land ziet
Oslo is wel echt een leuke stad voor een paar dagen, maar voor shoppen moet je niet in Scandinavie zijn
En uit eten gaan is daar echt duur
Bergen is dan misschien een betere optie

Even out of the box, misschien Edinburgh in Schotland ? Heb je in elk geval een historisch stadsdeel en mooie omgeving en shoppen in die periode gaat ook wel lukken denk ik
Salzburg en Innsbruck klinkt ook als goede opties

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:15

LWDaisy schreef:
want voor zonzeestrand is het nogal laat in het jaar haha, tenzij we heel ver vliegen en dat kost natuurlijk belachelijk veel

Dat valt wel mee toch? Wat is het budget? Ik ga eind november nog naar Egypte voor zonzeestrand :D

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:18

Nadeel van Noorwegen is dat het half november om 16.00 uur al donker is. Had je al aan Spanje gedacht? In Zuid-Spanje heb je ook bergen, is er meer kans op nog lekker weer en is het 2 uur later donker. Het is er bovendien gezellig om te winkelen.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:18

Innsbruck?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:22

Ik zou zeggen: Noord Italië, dolomieten, trentino, veneto, in die hoek.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:25

Niqui schreef:
Nadeel van Noorwegen is dat het half november om 16.00 uur al donker is. Had je al aan Spanje gedacht? In Zuid-Spanje heb je ook bergen, is er meer kans op nog lekker weer en is het 2 uur later donker. Het is er bovendien gezellig om te winkelen.

Precies. Málaga vorig jaar december nog heerlijk overdag zonder jas/in T shirt. Wat een mooie stad, met strand en een trip in de bergen is natuurlijk de Caminito del Rey, waar je heel simpel met de trein heengaat
Laatst bijgewerkt door tantesam op 03-10-24 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:25

Schotland een optie voldoet aan veel eisen :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:47

Noorwegen zou ik in die tijd niet doen idd vanwege weinig daglicht. Wel kans op het noorderlicht, mocht je dat interessant vinden :))

Misschien Dubrovnik?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:49

Ik zou voor maar een weekendje ook kijken of de vluchten beetje praktisch zijn zodat je de meeste tijd op bestemming hebt.
Insbruck, Salzburg, Zürich, Edinburgh, Girona/Barcelona, genoeg leuke opties!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:51

Livigno? Taxfree shoppen in Italië :))

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 08:56

Las laatst een artikel over Talin, zag er heel mooi uit! Wenen of Edinburgh zijn ook geweldig.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:08

Malaga? Leuke stad, mooi weer, shoppen, wandelen buiten Malaga. Makkelijk aan te vliegen en goede hotels.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:11

Granada is ook een aamrader :-) direct naast de sierra nevada, prachtige stad, lekker weer en natuurlijk het alhambra!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:12

Noorwegen zou ik ook zeker niet doen, er zijn weinig bergen in de directe omgeving en het is idd vroeg donker.

Oostenrijk, Italië, Kroatië zijn volgens mij best geschikt. Maar Portugal is ook tof! Op een half uur van Lissabon heb je mooie wandelroutes, niet perse bergen, maar wel natuur. Porto is ook nog een optie denk ik.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:21

Noorwegen is prachtig en door het korte daglicht zou ik me niet laten tegenhouden. Echt jammer dat het vaak de reden is om niet te gaan, want het hoeft echt geen probleem te zijn: Sochtends er lekker op uit trekken, smiddags winkelen met alle gezellige lichtjes en/of naar de sauna. Het is dus echt een persoonlijke keus. Wel, veel (meer) kans op regen en idd, voor bergen zal je de stad uit moeten. Ov is wel altijd goed :)

Stockholm ook een aanrader! Geen echte bergen om uitgebreid te beklimmen, maar wel mooie natuurlijk en prachtige eilanden. Dus als natuur hoger op je lijstje staat dan specifiek bergen, dan is het écht fantastisch. Heerlijk eten, super gezellig, mooie en gezellige sfeer, misschien zelfs al een kerstmarkt. Verder heeft het alles wat je wilt en het is echt mijn favoriete stad. <3

Voor een stedentrip zou ik Stockholm wel boven Noorwegen verkiezen (ik ben in Oslo, Bergen en Bodo geweest). Ik ben gek op Noorwegen, maar vooral voor de natuur :P

En anders, Wenen of een andere stad in Oostenrijk? Of Zwitserland?
Laatst bijgewerkt door Desireeeee op 03-10-24 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:22

Edinburgh?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:23

Zürich

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:27

Ik zie dat het al vaker is genoemd maar het eerste dat in mij opkwam is toch ook Innsbruck
Leuke en gezellige stad en mooi wandelen in de bergen eromheen. Bezoekje aan de skischans is ook een aanrader. Indrukwekkend om van dichtbij te zien waar de springers vanaf gaan

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:34

Merano of Bolzano in Noord-italie.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:39

D_akota schreef:
Las laatst een artikel over Talin, zag er heel mooi uit! Wenen of Edinburgh zijn ook geweldig.

Mijn collega is net terug uit Tallinn, was volgens hem inderdaad heel leuk!

Napels is misschien ook nog een optie. Beklim de Vesuvius en wandel in het park daar. Een bezoek aan Pompeï mag je echt niet overslaan, dat is zo tof! Shoppen en eten kan daar ook zeker. :))

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 09:45

Edinburg Schotland