Dagje uit met beperkingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gonniee

Dagje uit met beperkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 21:51

Omdat bokt altijd met goeie ideeën komt, heb ik een vraagje: we willen volgende week maandag erop uit met zoontje van bijne 7 en mijn man. Efteling stond in de planning, maar nu heeft mijn man zijn enkelbanden gescheurd. Kan er niet op staan en alleen klein stukje lopen met krukken.

Wat zouden we kunnen gaan doen?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:57

Rolstoel huren en alsnog naar de effeling gaan?

Heel veel beterschap voor je man, ik heb zelf ook gescheurde enkelbanden en al 3 weken flinke pijn..en een dagje uit moet ik persoonlijk nu niet aan denken :+ .rust rust rust is het code woord hoe lastig ook

Varenka

Re: Dagje uit met beperkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:03

Bioscoop evt gecombineerd met een binnenspeeltuin of trampolinepark? Dan kan manlief rustig zitten met een kop koffie?

Of zo’n outdoor klimpark?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 22:14

Thanks voor de tips al! Rolstoel krijg ik 'm niet in, ookal zou hij dan wel of niet de rij mogen skippen. En rust is ook wat hij nu wel neemt, maar de muren komen al wel een beetje op m af.
Bios ook een leuk idee ja! Dacht misschien ook nog aan een bootje varen/rondvaart. Maar waar dan he? We wonen in de buurt van arnhem en lang autorijden is ook geen favoriet..

Dus wie nog tips heeft?

Dank voor de beterschapswensen, ik geef ze door!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:45

Met de Spido/Pannenkoekenboot door de Rotterdamse haven varen, genoeg te zien voor alle leeftijden.

Edit: ik zie dat er in Nijmegen ook een pannenkoekenboot is, dat is voor jullie goed te bereiken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:52

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 23:23

Varen op de Binnendieze in Den Bosch?
Of naar Burgers Zoo? Daar kan je een Scootmobiel huren (ideaal).
In Nijmegen kan je met een treintje een tour door de stad doen, maar dat is voor je zoontje misschien minder leuk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 01:26

Wij zijn pas naar Giethoorn geweest met onze zoon en schoondochter. Waren er zelf nog nooit geweest, maar we troffen het met het weer en we vonden het wel een lekker dagje weg zo.
Gekozen voor 3 uur, dus pak je de grotere route. Daarna nog aan het water wat gegeten. Ik had voor op de boot onderweg een tasje met wat lekkere dingen bij me.
Op de boot kan je goed je been kwijt als hij die wil strekken.

De rondvaartboten zijn wel overdekt, dus meer geschikt voor bij regen bijv.

Overdekt kom je ander op musea of dingen zoals het spoorwegmuseum, aviodrome etc. Voor kinderen leuk en overzichtelijk.

Ga je voor een rondvaart in Amsterdam, kan je er makkelijk met de trein naartoe en daarna nog iets anders doen zoals bios of hapje eten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 06:47

Froukje_J schreef:
Rolstoel huren en alsnog naar de effeling gaan?

Heel veel beterschap voor je man, ik heb zelf ook gescheurde enkelbanden en al 3 weken flinke pijn..en een dagje uit moet ik persoonlijk nu niet aan denken :+ .rust rust rust is het code woord hoe lastig ook

Ja ik dacht ook, scootmobiel huren en gaan :) maar kan me voorstellen dat in en uitstappen al te belastend is.. wel jammer dat hij niet wil zitten in die zin want dan zouden al veel meer uitjes geschikt worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:42

Voet intapen en alsnog gaan. Dan kan hij er gewoon op lopen. Zal wel wat gevoelig zijn, maar volledig rust met gescheurde enkelbanden is al een aantal jaren wat aan sporters niet meer aangeraden wordt. Met tape kun je wel wandelen en dan heb je al rust natuurlijk.
Ik zou persoonlijk ook echt niet in een rolstoel gaan zitten. Zelfs met krukken buiten of met een arm in een mitella zou ik al niet doen, ja, daar zou ik me echt voor schamen. Het kan me niet schelen als een ander het heeft, maar nee, ik zou dat niet doen. Dus ik begrijp je man volledig.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:50

Met de stoomtrein van Zutphen naar Apeldoorn?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:54

Waarom wil hij niet in een rolstoel? Zou een fijne manier zijn om samen gewoon op pad te kunnen zonder dat het heel belastend of ingewikkeld hoeft te zijn. Het zou namelijk wel fijn zijn als jullie gewoon leuke uitjes kunnen blijven doen. Misschien dan wel iets waarbij hij gewoon lekker kan blijven zitten, zoals een dierentuin bijvoorbeeld. Ik weet dat je daar soms ook rolstoelen kunt lenen tijdens het bezoek. In Diergaarde Blijdorp kan dat weet ik toevallig. Musea worden dan ook een stuk toegankelijker om heen te gaan.

Anders inderdaad een middagje bioscoop (of het Omniversum als dat in de buurt zit voor een wat specialere ervaring). Of ergens lekker lunchen op een terrasje waar een speeltuin bij zit?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:04

germie schreef:
Voet intapen en alsnog gaan. Dan kan hij er gewoon op lopen. Zal wel wat gevoelig zijn, maar volledig rust met gescheurde enkelbanden is al een aantal jaren wat aan sporters niet meer aangeraden wordt. Met tape kun je wel wandelen en dan heb je al rust natuurlijk.
Ik zou persoonlijk ook echt niet in een rolstoel gaan zitten. Zelfs met krukken buiten of met een arm in een mitella zou ik al niet doen, ja, daar zou ik me echt voor schamen. Het kan me niet schelen als een ander het heeft, maar nee, ik zou dat niet doen. Dus ik begrijp je man volledig.

Als er een medisch advies ligt, vind ik het gek dat jij nu adviseert om dat maar gewoon aan de laars te lappen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 20:13

Dank voor al jullie meedenken. We zijn toch naar de efteling gegaan, daar een rolstoel geleend (vooraf gereserveerd). Het was erg gezellig enhij is zelfs meegeweest in een aantal attracties. Fata morgana, vliegende Hollander, carnaval, vogelrijke en zelfs python. Zoonlief bleek een echte thrillseeker met 6 jaar de eerste rij van de baron, zonder een kick te geven.
Ikzelf heb de nodige fitness gehad, want die rolstoel rolt erg zwaar. :)