Wild spotten Veluwe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Wild spotten Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 21:53

Wat zijn wat jullie betreft de beste plekken (liefst locaties en coördinaten :') ) om wild te zien op de noordelijke helft van de Veluwe? Dus Epe en hoger.

Ik ben vandaag naar wildkijkscherm Enkhouten geweest, graag hoor ik meer van zulke plekjes. Liefst wildkijkschermen waar regelmatig wat te zien is of andere plekken waar je een grote kans hebt op het zien van dieren.

Goof

Re: Wild spotten Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 21:54

Het wildscherm bij radio Kootwijk is bijna altijd succes. Zowel zwijnen als edelherten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:53

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 09:03

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 09:46

Daar aan Alverschoterweg tijn wij gisteren en eergisteren geweest zonder succes, maar zie er wel goeie foto’s van. Is denk ik echt geluk hebben en heel vroeg of net voor schemer in avond gaan.
Op park zelf komen ze er ook heel laat pas tevoorschijn. Je hoort de mensen die er speciaal voor komen ook echt het over klagen. En ja het is daar net de kalverstraat. Nu lekker thuis genieten van de rust.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 13:11

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb me inmiddels ingeschreven voor een excursie via Staatsbosbeheer volgende week op een doordeweekse avond. Hopelijk hebben we dan geluk :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 14:46

Hier nog een zeer enthousiaste wildspotter :D

Ik probeer vaak naar de Hoge Veluwe te gaan. , laatst 2 weken elke dag in het park geweest.

Wat mij vooral de laatste dagen is dat iedereen op 1 plek blijft hangen en het wild daar zich slecht laat zien. Als je rond gaat rijden zie je echt een hele hoop , ik was vaak ergens alleen dat ik hele groepen zwijnen tegenkwam en edelherten. Tip dus ga niet bij iedereen staan maar trek je eigen plan. Je gaat dan echt veel meer zien.

Nog wel een leuke tip richting het bosje van staf zit nu al een lange tijd een bosuiltje in een boom langs de weg. Staan regelmatig mensen dus daar rij je zo op af.

Achter sint hubertus heb ik toen vooral veel zwijnen gezien.