Annuleringsverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annuleringsverzekering bij vakantie

Ja, altijd
101 (51%)
Ja, alleen verre reizen/lange vakanties
48 (24%)
Nee
49 (24%)

Totaal aantal stemmen: 198

PRO93

Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 20:37

Dag allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie een annuleringsverzekering afsluiten wanneer je een vakantie boekt? Doen je dit dan bij iedere vakantie ongeacht de duur of bestemming van de reis?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie redenen waarom wel, waarom niet. :)

Groetjes!

Charaz

Re: Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:41

Ik heb dit jaar voor het eerst een annuleringsverzekering genomen bij een weekend weg, eerder nooit gedaan, maar toen waren we nog jong en onbezonnen haha.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:44

Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering, hoeven daardoor nooit ergens extra om te denken, behalve af en toe een check of alles nog klopt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:55

Ik heb op ja altijd geklikt, maar dat is omdat we een doorlopende hebben, die zit bij de reisverzekering in. Dat is voor ons veel goedkoper dan los. Maar gaan ook wel meerdere keren per jaar weg, dus dan is het ook wel handig zo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 20:57

Hier tegenwoordig wel altijd. De kosten zijn niet zo hoog en helaas al paar keer gebruik van gemaakt omdat ik of m’n man toch net ziek was met weekendje weg bijvoorbeeld. Dan is erg lekker als je geld terug krijgt en later alsnog een keer kan gaan.

Reisverzekering enkel als we naar buitenland gaan en dan ook om de medische kosten.

Ik ben geen grote vakantieganger, dus kortlopende verzekeringen zijn voor ons voordeliger. Maar als je paar keer per jaar gaat, dan is doorlopend al snel goedkoper uit!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:02

Doorlopende reis en annuleringsverzekering :)
Dus ja. Nog niet echt gebruik van hoeven maken. Keer een paar kleine dingetjes. Maar ben de laatste vakanties wel elke keer ziekjes. Vorig jaar medische kosten gemaakt die wel door de gewone zorgverzekering gedekt werd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:09

Doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Kost me iets van 80 euro per jaar, is voor dichtbij en verweg tot 6 weken reis.

Kan dit jaar prima uit met 4 uitstapjes naar het buitenland en 2 concerten :j (daar geldt het dus ook voor!)

Ik moet mijn ziekenhuisbezoekje op Bonaire nog even declareren :+ Als dat nog mag... :7

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:14

Hier ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Valt mee in prijs. Ben ermee gestart toen ik mee ging met een groepsreis naar Thailand, want ik was bang dat er voor die tijd wat zou gebeuren, waardoor ik niet mee zou kunnen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:15

Nee, nooit. Ik waai (wat vakanties betreft) met de wind. Als ik niet kan gaan, dan heb ik pech. Nooit dure vakanties trouwens, ik regel ook bijna niets van tevoren, dus zo heel veel valt er niet te annuleren.

Dit jaar voor het eerst aan de hand gehad, ferry Scandinavisch land + 1 overnachting moeten annuleren. Maar: de annuleringsverzekering zou dit toch niet gedekt hebben, geen geldige reden, dus het had toch geen verschil gemaakt.

Heb wel een doorlopende reisverzekering, vooral omdat ik graag gerepatrieerd zou worden, indien nodig, laten we hopen van nooit!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:18

Nu ik een camper heb, niet meer :)
Ervoor: altijd

Ik werk in de verzekeringen (en keer dus ook reis- en annuleringsverzekeringen uit… Breekt mijn hart hoe vaak ik ‘nee’ moet zeggen omdat mensen geen afgesloten hebben :’( ‘Ja maar ik zal de premie snel nog betalen’, zo werkt het helaas niet :( )

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:19

Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering en hebben er 1 keer gebruik van gemaakt toen mijn moeder ineens slechter werd.
Toen mijn man naar Amerika ging met onze dochters hebben we het uitgebreid voor de duur van de reis.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:23

Ik heb een doorlopende reisverzekering (was toen voor een lange reis goedkoper dan alleen voor die vakantie). Wij boeken vaak vrij last minute en dan geen annuleringsverzekering.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:25

Ik vraag me soms af waarom ik er eentje zou afsluiten. De meeste redenen voor annulering worden niet gedekt. Alleen de meest vreselijke. Dan is je geld kwijt voor de vakantie wel je minste zorg op dat moment.
Ik heb in het verleden weleens zonder gedaan en laatste jaren met.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:27

Suzanne F. schreef:
Ik vraag me soms af waarom ik er eentje zou afsluiten. De meeste redenen voor annulering worden niet gedekt. Alleen de meest vreselijke. Dan is je geld kwijt voor de vakantie wel je minste zorg op dat moment.

Dat ligt een beetje aan waar je de verzekering afsluit. Ook verzekeraars die gewoon een griepje ook dekken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:30

Al jaren een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
1 x gebruik gemaakt van de reisverzekering in 1987, bij schade aan een reistas (met inhoud).
Ik vind het een fijn gevoel; het is ook voor een weekeind weg in Nederland, als iets kapot of gestolen wordt.
Nu is mijn vader ernstig ziek, ik weet niet hoe lang het nog duurt, maar kan ik toch een vakantie boeken voor bijvoorbeeld volgend jaar, mocht het nodig zijn, dan kan ik het annuleren.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:31

Nee; omdat ik al jaren een doorlopende reisverzekering heb. Dit is vele malen goedkoper. Ik hoef er ook niet over na te denken als ik iets plan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:36

Hier ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Is vaak niet heel veel duurder dan bij een paar weken vakantie in de zomer, terwijl we dan wel voor alle uitstapjes (ook in NL) gewoon verzekerd zijn. Hebben wel alleen EU-dekking, wel incl extreme sporten (ivm dat we voor corona nog wel eens gingen skiën). Voor een tripje buiten de EU kunnen we voor een paar euro voor die specifieke periode wereldwijde dekking aanzetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:40

Suzanne F. schreef:

Jaren geleden gingen wij op vakantie terwijl mijn oma terminaal was, dat was ze al maanden (en het was niet dat ze de aanwezigheid van haar zoon en schoondochter waarnam).
M'n moeder heeft de verzekering gebeld om te consulteren. Die hebben tegen haar gezegd: "Ga gewoon op vakantie, je hebt ook twee kinderen die er op rekenen, mocht het tijdens de vakantie gebeuren dan wordt er alsnog een deelbedrag terugbetaald."

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 21:44

Ja overlijden van naasten is eigenlijk altijd wel gedekt. Maar als je dus nog meer leest wat gedekt is dan is dat zo onwaarschijnlijk allemaal.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:10

Ligt er een beetje aan wanneer ik boek. Boek ik de reis maanden vtv dan wel. Boek ik slechts een paar weken van te voren dan niet.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:21

Ook wij hebben een doorlopende. Blij dat we daar niet elke keer aan hoeven te denken. Gaan regelmatig op vakantie. En afgelopen maart erg blij mee toen we onze vlucht miste ivm staking. Alles is toen keurig terug betaald

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:22

Hier ja geklikt, maar doorlopend reis verzekering.
Dat is ook voor dagjes weg, ideaal gewoon.
Hoop t nooit nodig te hebben, maar wel fijn dat het er zo is!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:30

wendy1987 schreef:

Een (doorlopende) reisverzekering geldt alleen als er minimaal 1 overnachting bij zit, het is dus niet voor een dagje weg.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:42

Brainless schreef:
wendy1987 schreef:

Een (doorlopende) reisverzekering geldt alleen als er minimaal 1 overnachting bij zit, het is dus niet voor een dagje weg.

Mijn verzekering geeft aan "vanaf het moment dat je je huis verlaat, totdat je terugkomt". Als het vervolgens over gebied gaat waarin je verzekerd bent staat achter NL idd wel "dat er sprake moet zijn van minstens 1 overnachting". Andere Europese (en niet Europese maar wel onder "Europa" verzekerde landen) worden in de 2 punten daaronder vermeld en daarbij staat deze eis niet expliciet genoemd. Dus in dat opzicht klinkt het wel degelijk alsof je "bij een dagje weg" verzekerd bent, zolang dit maar over de grens is.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:47

Wij hebben ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Die annuleringsverzekering is de kosten ook niet, naast de reisverzekering, dus waarom zou je het niet doen? Overigens reizen wij helemaal niet zoveel, maar met een doorlopende hoeven we er ook nooit naar om te kijken.