Park molenheide of resort Arcen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Park molenheide of resort Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 07:28

Zijn hier bokkers die al eens in resort Arcen of park Molenheide zijn geweest? Zijn op zoek naar een leuk park voor in de herfstvakantie en zagen deze 2, maar twijfelen door de wisselende recensies. Andere tips voor een park op een uur, anderhalf uur vanaf Vaals horen we ook graag. We zoeken een park met zwembad en niet de prijzen van centerparcs..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:21

Voor ons is het al even geleden maar wij kwamen jarenlang bij Arcen met onze hond en zoon en vonden het daar echt heel erg fijn. Ondertussen al zo’n 4 jaar niet meer geweest dus ik kan niks zeggen over hoe het er vandaag de dag is. Wat zoek je precies, wat zijn je verwachtingen verder? Alleen een zwembad of nog andere dingen? Het zwembad in Arcen is vrij klein, en simpel maar je kunt er prima vertoeven en het is er over ’t algemeen niet zo hysterisch druk :j Huisjes vonden wij daar echt heel erg prettig, luxe/ruim.

Je zou ook Duitsland kunnen doen vanuit Vaals? Vooraan in de Eifel is vanaf Vaals prima te doen met een uurtje rijden bv. Wij zijn zelf enorm verliefd op Centerparcs park de Eifel (haha sorry, ik weet dat je geen CP zoekt maar wilde ‘m toch even benoemen; dit park is kleinschaliger en echt beter te doen qua drukte alsook goedkoper als de NL parken en vernieuwd ook (mooie luxe huisjes) maar ik weet niet wat je budget is want het is nog steeds wel genoeg geld maar niet Zo erg als in NL), maar die is wel een kleine 2uurtjes rijden weer. Maar er zal vast ook genoeg te vinden zijn wat kortbij ligt in die omgeving. Of naar de Belgische Ardennen bv :j

apollootje

Re: Park molenheide of resort Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:51

Wij zijn deze zomer op het camping deel van Arcen geweest.
Wij hebben ons prima vermaakt! Maar het zwembad vonden wij wat tegenvallen. Het is inderdaad een simpel en basic zwembad, niks extra’s en het water was best koud. Wij mistten hier ook een peuterbadje.

Verder was het prima! Leuke speelplekken voor kleine kinderen en een mooi strandje erbij waar je ook outdoor leuke dingen kan ondernemen.
Direct aan het bos dus lekker wandelen vanaf het park.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 13:15

We gaan normaal altijd naar centerparcs en Landal, maar zouden nu eigenlijk niet weggaan om wat te sparen. Maar het kriebelt toch, vandaar op zoek naar een goedkopere optie. Denk dat de jongens zich ook in een kleiner zwembad wel bezig houden, en bij resort Arcen was ook een kleine binnenspeeltuin als ik het goed heb? Park molenheide heeft een grote binnenspeeltuin en groot zwembad, maar de recensies zijn heel wisselend. Twijfel twijfel :D Centerparcs de Eifel gaat in elk geval op het lijstje voor volgend jaar, ziet er leuk uit!

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 13:30

Ik woon vlak bij Molenheide.
De wisselende recensies zijn helaas niet gelogen. De speeltuin en horeca zijn over het algemeen wel in orde. Het zwembad vinden wij vaak koud en helaas ook niet altijd even proper.
De huisjes waren enkele jaren geleden ook er vies en verouderd. Er zijn ondertussen wel al veel dingen aangepakt dus daar durf ik nu niets meer over te zeggen.