Ik heb de hele week foto’s gemaakt, waar we ook toestemming voor gevraagd hebben. Het leek me leuk om mijn verhaal te delen!
Mijn vriend werkt bij Mesthandel Kroon in Waarland. Zelf wonen we in Twente, dus dat lijkt misschien een beetje gek. Echter zijn er een flink aantal Duitse klanten bij ons in de buurt, waar hij dus makkelijk naar toe rijdt. Hier zijn we dan ook begonnen maandag.
Onze dag begon om 05:00 uur, ik was alleen nog niet helemaal wakker genoeg om direct foto’s te gaan maken

Met de opkomende zon is het Duitse landschap wel prachtig!
Deze eerste lading was verse stromest van paarden en mocht dus naar de champignon kwekerij. Daar kom je op een immens grote mest bult dus dat was wel even indrukwekkend.

De locatie daarna was een grote professionele dressuurstal in Duitsland. Hier werd echt hoog niveau gereden en wat mij opviel is dat, vooral in Duitsland, heel veel paarden een klein uitloopje aan de stal hebben! Ik dacht dat ik hier ook foto’s van had, maar helaas. Wilde het toch even benoemen.
Daarna kwamen we wederom bij een grote professionele stal, waar ze weliswaar geen uitloopje hadden maar MEGA grote boxen. En het grappige hier was, dat we letterlijk langs de paarden naar de mesthoop toe reden. Geen paard was onder de indruk.

Na een super mooie rit door het Duitse landschap, kwamen we op een kleinere pensionstal, totaal in contrast met waar we hiervoor waren. Waar het hiervoor super mooi afgewerkt was, was hier alles een beetje houtje-touwtje aan elkaar geknoopt. De mesthoop was ook erg groot (we kwamen alleen de verse mest halen) en midden op het erf.
Het meest grappige was hier dat 1 paddock bestond uit kunstgras…

Daarna zijn we op nog een aantal locaties meer geweest:

Later in de week kwamen we dan toch in Nederland. Daar mochten we ook een aantal leuke adressen laden. Het leuke hieraan vond ik dat ik mijzelf ook wat beter verstaanbaar kon maken

Mijn vriend doet dit werk nog niet zo heel erg lang en stond er wel even van te kijken toen hij de opdracht kreeg vanuit de rijbak te moeten laden. “Maar dan zak ik toch weg in het zand?”. Tot hij er achter kwam dat dit een hele fijne bodem was, precies zoals deze hoort te zijn voor een rijbak: waar je niet zomaar in wegzakt!

Enne… ook hij heeft nogal vaak last van opstapkrukjes die in de weg staan!

Ik ben in ieder geval mega trots op mijn vriend en hoe hij dit werk doet. Hij houdt altijd rekening met de paarden (zet zelfs even de motor uit als er iemand langs moet) en begrijpt de paardenmensen denk ik als geen ander (als hij mij al begrijpt…

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om ook eens deze kant van het werk te zien. Ik vond het zelf in ieder geval heel erg leuk om eens mee te maken!