Palermo, maar dan met zo min mogelijk wandelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Palermo, maar dan met zo min mogelijk wandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 19:24

Aankomende week ga ik voor het eerst alleen op vakantie, ik heb 6 dagen Palermo geboekt met het idee vanuit daar wat dag tripjes te maken, lekker rond te struinen en te hiken.

Nu zit ik sinds een tijd met dikke vette shin splints (afspraak met de sportarts staat eind deze maand), wat ondertussen zelfs wandelen bemoeilijkt. Niet echt ideaal voor een vakantie maar afzeggen is ook weer zoiets, heb me er erg op verheugd -O- .

Dus nu is de vraag: wat is leuk om te doen in Palermo en omstreken, waarbij je niet persé kilometers hoeft te lopen? Een beetje wandelen kan wel, hier thuis hou ik het bij functioneel lopen (boodschappen, huis schoonmaken, naar het OV lopen) maar echt doelbewust wandelen doe ik het liefst zo min mogelijk.

Overigens zijn tips voor pijnbestrijding bij shin splints ook welkom: compressiekousen, diclofinac gel en ice packs zijn al ingeslagen :Y)

Winged

Re: Palermo, maar dan met zo min mogelijk wandelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:58

Kun je autorijden / een scooter / ebike huren?

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 12:03

Thanks voor je reactie! Ik ben ondertussen terug, heb gretig gebruik gemaakt van e-bikes en stepjes en een goede vakantie gehad :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:05

Oh wat leuk. Ik lees helaas nu dit topic pas, anders had ik ook wel wat dingen neergezet, ben al een paar keer in Palermo geweest. Gaan er in december ook nog een weekje heen.
Wat heb je uiteindelijk allemaal gedaan? Misschien nog dingen die ik nooit ontdekt heb.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 12:11

Het was ongelooflijk heet, dus ik heb 2 dagen aan het strand doorgebracht (Mondello, wilde ook graag nog naar Chefalu maar er was een treinstaking dus het lukte niet om daar te komen). Verder heb ik de Capella Palatina bezocht, de Kathedraal in & op geweest en heb ik de botanische tuinen bekeken. En de rest van de tijd heb ik restaurantjes / terrasjes verkend. Locale (allerlei soorten gerechten) & Propocio (pizza) waren absolute favorieten.

& ik ben een dagje naar Trapani gegaan met de bus wat minder succesvol was. De bus stopte een uur lopen van het centrum vandaan, er was geen taxi of uber te krijgen en de stadsbussen reden ook niet dus in combinatie met mijn blessure was het strompelen en elk kwartier zitten. Het centrum was wel super schattig en ik had graag Erice bezocht maar dat was ook weer een uur de andere kant op dus dat is helaas niet gelukt. Al had ik wat meer in het centrum uitgestapt en mijn zwemkleren meegenomen (super schattig strandje aan het centrum, grotere stranden wat meer ten Noorden) had ik vast een leukere tijd gehad.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:00

Dat klinkt goed! Veel ondernomen ondanks je pijnlijke blessure.