In November ga ik samen met een vriendin 2 nachtjes naar Den haag. Iemand nog leuke tips? Of juist afraders? Tips voor leuke lunch en eet tentjes zijn ook altijd goed! We willen iig 1 avondje naar zo'n Wellness ding, dus ook daar zijn alle tips welkom! Elyseum is helaas te verweg omdat we met de trein naar Den Haag gaan.
Er is van alles te doen en te zien in Den Haag, in het centrum heb je de gevangen poort een heel interessant museum. Op de Frederik Hendrik laan heb je leuke lunch tentjes en winkeltjes zitten. De boulevard van Scheveningen is erg leuk voor een wandeling, stop dan zeker even bij beelden aan Zee op de boulevard. Het omniversum is ook heel gaaf om te doen en uniek.
Ik zou zeggen dat het beste dat je in Den Haag kan doen is 'omdraaien en weer vertrekken', maar daar heb je niets aan Ik zou lekker de rust op het strand opzoeken. Lekker uitwaaien en lunchen bij een leuk tentje.
Ik vond het Mauritshuis heel erg mooi, er hangen best bekende werken (bijvoorbeeld het puttertje en de anatomieles), maar het is veel rustiger dan het rijksmuseum dus je kunt veel rustiger kijken.
Goh, daar zou ik bijna naar m'n geboortedorp voor afreizen
laura1987
Geplaatst: 01-09-24 15:09
Goof schreef:
Ik zou zeggen dat het beste dat je in Den Haag kan doen is 'omdraaien en weer vertrekken', maar daar heb je niets aan Ik zou lekker de rust op het strand opzoeken. Lekker uitwaaien en lunchen bij een leuk tentje.
Je hebt het RariteitenKabinet in de Korte Molen straat (dat is niet iedere dag open trouwens) Rijswijk heeft een Spa (Savarin), maar ik weet niet of dat een leuke is en het is een beetje uit de richting. Twee nachtjes is ook weer niet zo lang..
Wat lunchen is leuk op het plein, wat drinken is leuk aan de kant van de zwarte ruiter. Ik zou de spuistraat een beetje laten, en dan van Escher via de hofvijver, via de gevangenpoort (ri Korte Molenstraat) naar de paleistuin lopen (iets verder zit dan Panorama Mesdag) en kijken wat je daar onderweg een beetje tegenkomt. Zit het hotel een beetje centraal?
mystery1980
Geplaatst: 02-09-24 07:19
Reset spa in Naaldwijk misschien? Je kunt er naar de prive sauna en floaten.
Voor lunch/koffie: 't Achterommetje (niet te verwarren met gay bar 't Achterom ). Je moet even zoeken het zit in een zijstraatje van de Passage (ook een aanrader trouwens! ) maar ik vind het er altijd erg lekker
Ook leuk: over het Noordeinde lopen, en zwaaien naar Willem Alexander in zn werkpaleis. Als je van wandelen houdt, kun je ook het Haagse bos in en langs paleis Huis Ten Bosch lopen. Qua strand, ik zou persoonlijk Scheveningen en de boulevard vooral vermijden en lekker naar het Zuiderstrand gaan, veel rustiger en gemoedelijker
...ik las een lovend verhaal op feestboek over 'uitzichtpunt binnenhof renovatie'.
In goed Haags kèksteigah.
Verder heb ik goede herinneringen aan Madurodam, wandelen in Ockenburgh, lunchen in het Kurhaus (eindpunt lijn 11 destijds) en een rondleiding in het Vredespaleis.
Foaly
Geplaatst: 02-09-24 10:46
_AB_ schreef:
Heel leuk, die tips! We gaan zo op vakantie, kan ik mooi alles even opzoeken!
En hoe komen ze op de naam van die gaybar ook echt
Het straatje waar het zit heet zo, maar inderdaad
Kidde
Geplaatst: 02-09-24 10:51
Inderdaad genoeg te doen in Den Haag Kan je de Welness misschien niet beter apart een keer doen? Misschien zonde van de tijd in je weekendje weg?
c_alsemgeest
Geplaatst: 02-09-24 10:51
Zelf geboren en getogen in Den Haag... en vind er niks aan Maar aldus Griekse vrienden van ons een lijstje wat ze fantastisch vonden:
Binnenhof en gevangenpoort. Mauritshuis en Haagse bos. Eten aan de boulevard op Scheveningen. Madurodam.
Qua welness, thermen holiday? Ligt redelijk in de buurt. Is niet mijn favoriet, rij zelf liever richting de Veluwe oid.
mystery1980
Geplaatst: 02-09-24 11:01
Thermen Holiday zou ik niet aanraden. Dan eerder centre du Lac in Pijnacker.
Wat vind je zelf leuk om te doen? Ik zou inderdaad de musea doen, maar wellicht houden jullie daar helemaal niet van. Gemeentemuseum (oa Mondriaan en Haagse school, van Gogh en heel modern) is nog rustiger vaak... En kun je leuk combineren met Omniversum en dan een film in de Dome kijken. Of panorama mesdag en het strand.