Paardrijden in Schotland voor gevorderden - tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Paardrijden in Schotland voor gevorderden - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 13:31

Mijn vriendin en ik gaan samen op vakantie naar Schotland begin mei. Aangezien we allebei goed kunnen paardrijden, leek het ons heerlijk om een rit ergens te boeken. :D

We zouden graag minimaal een rit van 2 uur willen doen. Meerdaagsen zijn geen optie. Qua kostprijs max. rond de 50 a 70 euro (moet uiteraard nog omgezet worden naar pond).

Welzijn van de paarden vind ik belangrijk. Mijn vriendin is best lang. We kwamen bv. een stal met Exmoor pony's tegen, maar dat is voor haar te nipt qua max. toegestane gewicht en lengte. Qua niveau zijn we allebei ervaren ruiters (beheersen alle gangen), maar we rijden wel niet frequent meer. Echter heb ik vrij recent 12 u in het zadel gezeten in de Ardennen (echt pittige ritten in alle gangen, ook rengalop) en ondanks ik 6 maand niet meer gereden had, ging dat echt prima. Buiten de spierpijn dan :')

Qua locatie maakt het ons niet enorm veel uit, we kunnen hier onze reis op aanpassen. Iemand leuke tips of adresjes? Of waar we best zeker niet boeken?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:36

Kaatastrof schreef:
Mijn vriendin en ik gaan samen op vakantie naar Schotland begin mei. Aangezien we allebei goed kunnen paardrijden, leek het ons heerlijk om een rit ergens te boeken. :D

We zouden graag minimaal een rit van 2 uur willen doen. Meerdaagsen zijn geen optie. Qua kostprijs max. rond de 50 a 70 euro (moet uiteraard nog omgezet worden naar pond).

Welzijn van de paarden vind ik belangrijk. Mijn vriendin is best lang. We kwamen bv. een stal met Exmoor pony's tegen, maar dat is voor haar te nipt qua max. toegestane gewicht en lengte. Qua niveau zijn we allebei ervaren ruiters (beheersen alle gangen), maar we rijden wel niet frequent meer. Echter heb ik vrij recent 12 u in het zadel gezeten in de Ardennen (echt pittige ritten in alle gangen, ook rengalop) en ondanks ik 6 maand niet meer gereden had, ging dat echt prima. Buiten de spierpijn dan :')

Qua locatie maakt het ons niet enorm veel uit, we kunnen hier onze reis op aanpassen. Iemand leuke tips of adresjes? Of waar we best zeker niet boeken?

Oh ik ben wel benieuwd waar in de ardennen dat was?

Warboel

Re: Paardrijden in Schotland voor gevorderden - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:45

Toen wij in the Cairngorms waren zag ik deze langskomen; https://www.visitcairngorms.com/listing ... horse-fun/
Geen idee of het echt wat is hoor, heb er verder niet echt uitgebreid naar gekeken omdat ik mezelf sowieso veel te zwaar vindt om nog paard te rijden, maar zo op het eerste gezicht zag het er wel goed uit en the Cairngorms zijn prachtig <3 <3

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:15

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 15:48

Freya6 schreef:
Oh ik ben wel benieuwd waar in de ardennen dat was?

Ivm off-topic heb ik je een PB gestuurd.

Warboel schreef:
Toen wij in the Cairngorms waren zag ik deze langskomen; https://www.visitcairngorms.com/listing ... horse-fun/
Geen idee of het echt wat is hoor, heb er verder niet echt uitgebreid naar gekeken omdat ik mezelf sowieso veel te zwaar vindt om nog paard te rijden, maar zo op het eerste gezicht zag het er wel goed uit en the Cairngorms zijn prachtig <3 <3

Deze was ik tegengekomen, ja! Ziet er goed uit. We zullen kijken om eens contact op te nemen voor de prijzen en mogelijkheden, want deze vind ik niet meteen terug op de site. Wel leuk om te horen dat het daar zo mooi is. :D

Firegirl schreef:

Was ook mijn eerste idee. Helaas geen ritten in de periode dat we gaan. Sowieso is 160£ buiten budget.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:59

Ik volg even, wij willen in de zomer in (zuid) schotland (niet hoger dan Edinburgh) een rit maken met 2, maar niet per se gevorderden (eigenlijk wel, maar ik heb al jaren niet meer gereden)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:07

Ik ga ook volgen, mijn zusje en ik willen dit misschien ook eens gaan doen. In september zijn we een week in aviemore en een week net boven inverness.

AbleToDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:11

Warboel schreef:

Ik ben bij deze stal gaan rijden 2 jaar terug met vriendinnen, was zeker een oke rit, paarden zijn wel wat anders gestald dan hier bij ons maar waren goed verzorgd, ze hadden caps om te lenen en waren zeer vriendelijk. Bij ons was het wel enkel een stap rit aangezien we 1 iemand meehadden die niet meteen wou draven of galopperen.

En 4 jaar geleden ben ik ook heen geweest, dan ben ik met een vriendin gaan rijden bij Strathspey Highland Ponies, deze vond ik zelf iets leuker omdat we bij Highland horse een deel de baan hebben moeten nemen, bij strathspey konden we meteen de bossen in vanaf hun stal en hebben we door de heide kunnen wandelen. Een pak rustiger gelegen, en ook zeer vriendelijke mensen en mooi verzorgde paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:46

Kaatastrof schreef:

Succes maar ik geef je weinig kans op een toko die aan jouw eisen voldoet en binnen dat budget blijft.

Als je je budget op 50 - 70 pond zet, heb je nog wel kans dat je iets fatsoenlijks vind.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:59

Ik heb een prachtige rit mogen maken bij seacliff stables, hele lieve mensen waarbij de paarden er allemaal goed uit zagen, eigen tuig hadden en heel veel buiten kwamen op grote weides. Ze wisten ook veel van de omgeving en prachtige gezichten op zee ook. Pasten de rit aan op de ruiters en hadden paarden voor elk niveau/grote. Gezellige begeleiding die ook nog wat wisten te vertellen van alles

https://www.seacliffstables.co.uk/

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 15:01

AbleToDream schreef:
Warboel schreef:

Ik ben bij deze stal gaan rijden 2 jaar terug met vriendinnen, was zeker een oke rit, paarden zijn wel wat anders gestald dan hier bij ons maar waren goed verzorgd, ze hadden caps om te lenen en waren zeer vriendelijk. Bij ons was het wel enkel een stap rit aangezien we 1 iemand meehadden die niet meteen wou draven of galopperen.

En 4 jaar geleden ben ik ook heen geweest, dan ben ik met een vriendin gaan rijden bij Strathspey Highland Ponies, deze vond ik zelf iets leuker omdat we bij Highland horse een deel de baan hebben moeten nemen, bij strathspey konden we meteen de bossen in vanaf hun stal en hebben we door de heide kunnen wandelen. Een pak rustiger gelegen, en ook zeer vriendelijke mensen en mooi verzorgde paarden.

Wij hebben uiteindelijk geboekt bij Strathspey Highland Ponies. Bedankt voor de tip! Het is maar een rit van een uur, maar qua prijs en locatie ook wel erg fijn. We gaan het combineren met Inverness :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-25 13:30

Ik negeer even de rode letters ;)

We hebben een heerlijke rit gehad bij Strathspey Highland Ponies. Zoals Bokker AbleToDream aangaf, waren de mensen zeer vriendelijk en de paardjes effectief goed verzorgd! Het voelde zeker niet toeristisch. De paarden hadden elk hun karaktertjes :D Helaas weinig galopjes door de harde ondergrond wegens de aanhoudende droogte, maar wel eentje gedaan op een grasveld. We waren met 4 in totaal, inclusief onze begeleider. Het mocht van ons zeker langer duren dan een uurtje wel. De omgeving was erg mooi, heidegebied met zicht op de bergen. Ook het cafeetje in Rothiemurchus vlakbij de stallen was een aanrader. Wij komen hier wel eens terug denken we. :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding