Wat is een geschikte strand(tent) voor oudere mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Wat is een geschikte strand(tent) voor oudere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:12

Laatst is het idee ontstaan om mijn lieve opa en oma een middagje mee te nemen naar het strand.
Hun eerste reactie was: 'och kind maar we kunnen niet meer zo ver lopen hoor'.
Maar toen ik hen uitlegde dat we gewoon heerlijk bij een strandtentje kunnen zitten voor een kopje koffie of een lekkere lunch en gewoon lekker kunnen genieten van het uitzicht begonnen ze toch te stralen. <3

Ze zitten veel binnen, dus het is heerlijk voor hen om er gewoon even uit te zijn. En het lijkt me fijn om hun een fijne rustige middag te kunnen geven zonder al teveel gedoe :)

Ik had op het internet rondgekeken naar 'rolstoelvriendelijke' stranden (mijn opa kan nog wel lopen maar grote stukken gaan niet meer), maar veel van de linkjes die ik tegenkwam leken verouderd.

Aangezien ik weet dat bokkers door heel nederland wonen ben ik benieuwd of er iemand een plek weet waar je:

- de auto dichtbij het strand kan parkeren
- een leuke strandtent zit, die niet té druk is (dat kun je natuurlijk nooit helemaal vantevoren in schatten, maar bijv. ook niet te gehorig of te harde muziek)
- waar je ook op een verhard betonnen stuk kan lopen naar de zee.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 29-08-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Wat is een geschikte strand(tent) voor oudere mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:14

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:29

Bij ons in Katwijk aan zee kun je onder de duinen parkeren, je loopt dan zo de boulevard op, of je loopt naar beneden en komt dan op strand, we liggen overal stelcomplaten tegen de duinen aan waardoor de strandtenten goed te bereiken zijn voor mensen die minder goed ter been zijn.

Mijn oma loopt ook erg slecht maar wij zijn laatst wel nog lekker uit eten geweest met haar!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:34

Wat een mooi idee TS!

Het kan in mijn stadje ;)

Bij het Zuiderstrand (strandslag 12) heb je een parkeerplaats direct bij de strandopgang. Je moet wel een klein duintje over lopen (1min lopen). Aan de andere kant heb je meteen een strandtentje en een verhard pad dat een eind het strand oploopt.

Of bij Scheveningen haven, daar zit tegenwoordig een Q park parkeergarage bij het Noordelijk havenhoofd. Daar heb je een handvol strandtenten voor je neus (bijna allemaal bereikbaar vanaf een verhard voetpad, geen duinen die je nog over moet). Kan wel aardig druk zijn, maar op een mooie dag met wind heb je bijv ook leuk uitzicht op (kite)surfers.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:36

Op Ouddorp heb je Strandclub Zee. Hele mooie locatie, rolstoel vriendelijk en heerlijk eten. Auto kan je vrijwel voor de deur parkeren, met een rolstoel of rollator kan je makkelijk over de loopbrug. Met name in de avond met een mooie zon is het uitzicht fantastisch. :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:39

leeslampje schreef:
Wat een mooi idee TS!

Bij het Zuiderstrand (strandslag 12) heb je een parkeerplaats direct bij de strandopgang. Je moet wel een klein duintje over lopen (1min lopen). Aan de andere kant heb je meteen een strandtentje en een verhard pad dat een eind het strand oploopt.

Of bij Scheveningen haven, daar zit tegenwoordig een Q park parkeergarage bij het Noordelijk havenhoofd. Daar heb je een handvol strandtenten voor je neus (bijna allemaal bereikbaar vanaf een verhard voetpad, geen duinen die je nog over moet). Kan wel aardig druk zijn, maar op een mooie dag met wind heb je bijv ook leuk uitzicht op (kite)surfers.

Strandslag 12 wilde ik ook aanraden, zit je imo veel leuker dan op Scheveningen :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:43

Hoek van Holland is ook een optie. Ook alles naar de strandtenten verhard en de auto kun je dichtbij parkeren.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 12:45

Kijkduin kan je ergens zitten op de boulevard en dan op het strand kijken.
Noordwijk kan dat ook.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:47

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Zulke tips zijn erg fijn! :)

CupCakes_ schreef:
Op Ouddorp heb je Strandclub Zee. Hele mooie locatie, rolstoel vriendelijk en heerlijk eten. Auto kan je vrijwel voor de deur parkeren, met een rolstoel of rollator kan je makkelijk over de loopbrug. Met name in de avond met een mooie zon is het uitzicht fantastisch. :D

De roots van mijn oma liggen in Goerree Overflakkee! Nu is het vanaf hun huidige woonplaats wel een stukje langer rijden, maar dit ziet er wel heel goed uit en ga ik zeker in overweging nemen :D

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 16:08

Foaly schreef:
leeslampje schreef:
Wat een mooi idee TS!

Strandslag 12 wilde ik ook aanraden, zit je imo veel leuker dan op Scheveningen :D

Dit lijkt inderdaad een mooi rustig stukje strand, ik zie hier alleen bijna geen strandtenten, alleen "la cantina" en ik zoek nét iets met wat meer uitstraling.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:46

Ja dat is wel een leuke plek, maar er zijn zeker veel strandtenten met meer uitstraling dan La Cantina :')

Alleen die zitten daar inderdaad niet. Het gaat een beetje hand in hand met de rust die je zoekt: er zitten minder strandtenten bij strandslag 12 omdat het wat rustiger is. Ga je richting naar Kijkduin of richting het Noordelijk havenhoofd op Scheveningen, dan heb je veel meer keuze in strandtenten. Maar dus ook meteen drukker.

Misschien is De Waterreus wat voor jullie? 3min lopen over verharde stoep vanaf parkeergarage Q Park Strandweg.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:09

Is Egmond aan zee te doen voor je?

https://www.nautilusaanzee.nl/

Ik vind dit echt heerlijk om te zitten. Hier kan je sowieso met de rolstoel naar binnen dacht ik.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:29

Misschien is Beachclub Lekker in Vrouwenpolder een optie?
Of Pier7 in Vlissingen.

Zoet of Zout in Stellendam? Het eiland van je oma.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 15:11

CupCakes_ schreef:

Ik wil je nog hartelijk bedanken voor deze tip! We zijn uiteindelijk naar Strandclub Zee geweest! Echt een heel leuk plekje zo aan zee, een mooi terras en heerlijk eten! Het was een lange autorit, maar dat maakte het juist ook wel weer leuk om zo'n lange tijd met elkaar op te trekken, mijn opa & oma hadden echt het idee een hele 'reis' gemaakt te hebben. Mijn opa heeft met zijn beginnende dementie wel zo'n 4 x gevraagd aan mijn man 'waar gaan we ook alweer heen' ;)
De mosselen eten vond hij een hele beleving, en als toetje vroeg hij 'poffertjes', na een fronsende blik van mijn oma (die normaal al snel zou zeggen doe toch niet zo gek) deed hij vandaag lekker waar hij zin in had :D. En met mijn oma, zoals verwacht, veel herinneringen opgehaald van vroeger. Waar mijn opa dan ook weer volop in mee kan praten. Een erg geslaagde dag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 02-09-24 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 15:21

Klinkt heerlijk TS, goeie keuze gemaakt +:)+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:19

Klinkt als een goed geslaagde dag! Die kan je weer in de herinneringen opslaan <3