Stedentrip Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Stedentrip Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 20:51

Ergens dit jaar willen wij een tripje naar Berlijn maken. Vervoermiddel; de trein en de hond gaat niet mee. Wat is nu een leuke wijk om een hotel te zoeken en welk hotel dan? Ik zie er zoveel en op internet zien ze er allemaal geweldig uit. Het hoeft niet voor een habbekrats, liever wat duurder en goed en midden in de stad dan een achteraf vlooienhol. Nou ja, beetje gechargeerd, maar jullie snappen me :D

Imre

Re: Stedentrip Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:45

Motel1 Alexanderplatz. Leuk hotel, leuke omgeving waar je genoeg kan beleven en met u-bahn/s-bahn ben je ook zo op andere locaties. Ik ben hier nu 3x geweest, zou zo nog eens gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:58

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 22:15

Ik heb ooit in het intercity hotel bij Hauptbahnhof gezeten. Ideaal, want je loopt er vanaf de trein in een paar minuten naar toe. En vanaf het hotel kan je ook makkelijk alle kanten op.
We hebben er toen niet ontbeten, omdat we het toen juist leuk vonden om in de stad te ontbijten.

Edit:
Twee jaar geleden hadden we geboekt via de anwb. Was een heel goed hotel, maar wel buiten het centrum. We hadden wel een tram-halte voor het hotel.
Berlijn heeft veel ov-mogelijkheden, dus het is slim om te kijken bij welke lijn je hotel in de buurt zit en of dat past bij jouw plannen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:00

Wij zaten een aantal jaar terug geloof ik in het Select Hotel Checkpoint Charlie. Maar ik weet het niet meer 100% zeker. Was wel een heel fijn hotel met goed ontbijt en ik vond de ligging aan Checkpoint Charlie best fijn. Je kon vanaf daar snel de metrolijn in, maar wij hebben ook een dag gebruikt om vanaf het hotel een hele ronde door Berlijn te maken te voet van monument tot monument. Als we er nog eens heen zouden gaan zou ik zeker weer een hotel zoeken rondom Checkpoint Charlie denk ik vanwege de fijne ligging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 08:00

ievie schreef:
Ik heb ooit in het intercity hotel bij Hauptbahnhof gezeten. Ideaal, want je loopt er vanaf de trein in een paar minuten naar toe. En vanaf het hotel kan je ook makkelijk alle kanten op.
We hebben er toen niet ontbeten, omdat we het toen juist leuk vonden om in de stad te ontbijten.

Edit:
Twee jaar geleden hadden we geboekt via de anwb. Was een heel goed hotel, maar wel buiten het centrum. We hadden wel een tram-halte voor het hotel.
Berlijn heeft veel ov-mogelijkheden, dus het is slim om te kijken bij welke lijn je hotel in de buurt zit en of dat past bij jouw plannen.

Dat hotel leek mij ook wel wat.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:29

Midden op de alexanderplatz zit ook een fijn hotel, daar ben ik een paar keer geweest. Park Inn heet het.

Propeller Island was ook altijd echt leuk, maar ik denk dat die inmiddels gesloten is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:46

Ik zat vorig jaar in Oost Berlijn in MEININGER Hotel Berlin East Side Gallery. Heel mooi hotel, met verschillende opties voor kamers. Betaalbaar en naast het Berlin Ostbahnhof station met de East Side Gallery op loopafstand. Ik vond het ideaal.
Toen wij er waren was er onder ons raam Oktoberfest met veel muziek, maar omdat we hoog zaten hadden we daar met het raam dicht helemaal geen last van.

Wij hadden ook een OV kaart waarmee je voor één prijs onbeperkt kan reizen door Berlijn met het OV. Je kan dan verschillende zones kiezen. Ik vond het ideaal, was wel met de auto heen gegaan omdat ik nog op andere plekken in Duitsland ben geweest, maar in Berlijn heb ik de auto niet gebruikt.

Ook de hop-on-hop-off tours zijn ideaal, je komt op alle hoogtepunten en je hebt er in principe ook OV bij :D
Die had ook een opstappunt bij Ostbahnhof trouwens :j

Veel plezier! Berlijn is een fantastische stad <3

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:21

Er zijn heel veel leuke hotels in Berlijn en zodra je wat meer betaalt kom je niet snel in een vies vlooienhol :+ Het is vooral goed om te bedenken wat je zoal wilt doen en daar je hotel op aan te passen. Dat gezegd hebbende; ik heb op veel plekken geslapen in Berlijn en dit zijn mijn favorieten:

Hotel Romy by Amano, pal achter Hauptbahnhof, dus veel uitvalsmogelijkheden. Het nadeel vind ik dat de buurt zelf niet super gezellig is.

The Circus Hotel aan het Rosenthaler Platz (direct bij U-bahn Rosenthaler Platz). Heel tof ingericht, wel wat duurder, maar ik vind dit een heel gezellig hoekje van Berlijn (als je daar slaapt, moet je even aan de overkant bij Zeit für Brot een kaneelbroodje (Zimmtschnecke) halen, die zijn zooo lekker).

25Hours Hotel Bikini Berlin, ook heel leuk van binnen. Aan het begin van de Kurfürstendamm en met uitzicht op de dierentuin.

MEININGER Hotel Berlin East Side Gallery vond ik inderdaad ook prima, beetje een hostelvibe met een gezamenlijke keuken, maar wel heel netjes :-)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:27

Berlijn is een super leuke stad en er is genoeg te vinden qua goede accomodatie. Ik heb meerdere keren rondom Kreuzberg verbleven en de laatste keer zat ik in Hotel Berlin Berlin, onderdeel van Raddison en dat is ook meer dan prima bevallen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:32

Wij zijn wel fan van de Motel One keten.
Zitten door de hele stad.
Wat ik zelf ook fijn vind is een appartement, ik vind rond de Hakescher Höfe een heel gezellige buurt

Je zegt ergens dit jaar, dan zou ik gaan voor dd periode dat het Festival of lights plaatsvindt. Dat is echt zo mooi. Dit jaar de 20e editie