Wat te doen in Wenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Wat te doen in Wenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 10:30

Tja, ik stap vanmiddag op het vliegtuig naar Wenen om naar het concert van Taylor Swift te gaan... Althans, daar zou ik naartoe gaan, maar helaas -O- Ik reis samen met mijn beste vriendin en we hebben afgesproken dat we onze lol niet gaan laten verpesten door een stelletje idioten, dus we gaan toch en proberen er het beste van te maken (voor zover dat op een veilige manier kan natuurlijk!). Maar door de gewijzigde plannen hebben we ineens best wel wat gaten in onze agenda, en ik weet zo snel niet hoe we die het beste kunnen vullen.
Ik ben al eerder in Wenen geweest, en mijn beste vriendin nog nooit, dus de klassiekers gaan we sowieso af: Schönbrunn, Hofburg, Opera, Prater, de Spaanse Rijschool, en de Stephansdom.

Hebben jullie nog tips voor leuke activiteiten, wandelingen, restaurantjes, noem maar op? *\o/*

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 10:57

De dierentuin achter Schönbrunn

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:01

Ohh wat rot! Ik vind het een eng idee dat ondanks ze mensen opgepakt hebben, ze het alsnog hebben moeten annuleren. Maar beter zekere voor het onzekere!

Ook het Hundertwasserhaus, ben ik nog nooit geweest maar plaatjes zien er mooi uit
en een stukje Sachertorte eten in hotel Sacher!

Lau07
Moderator

Re: Wat te doen in Wenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 11:49

Bedankt voor de tips! Sachertorte klinkt als een heel erg goed idee, en het hundertwasserhaus ziet er ook leuk uit :D

De dierentuin ga ik bekijken, had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:50

Het Sissi museum!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:54

Spaanse rijschool!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:09

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:58

Balen dat het concert niet doorgaat! Ik ben een paar weken geleden naar Wenen geweest.

Aanraders: Schonbrunn (zorg dat je er om 08.30 uur bent, anders is het stervensdruk) en de Lindt winkel ernaast O:). Verder het Natural History Museum en de Mariahilfer Strase (winkelstraat).
We hebben ook echt fantastisch (vegetarisch) gegeten in Wenen. Bij Makom, Vevi, Drechsler Wienzeile en Swing Kitchen.

De Naschmarkt vond ik tegenvallen (tenzij je dol bent op baklava, dat wordt bij zo'n 30% van de kraampjes aangeboden).

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:28

Wenen is prachtig!
De dierentuin is echt een aanrader, vergeet ook het PalmHaus niet.

De metro en trams zijn geweldig, gewoon met je bankpas.

Schonbrunn is inderdaad mooi, maar zorg dat je tijdig een kaartje koopt, wij waren er en dan moet je een tijd wachten.

Het natuur historisch museum is echt zooo mooi!!

Wij hebben echt genoten van Wenen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:31

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 13:41

Tegenover elkaar liggen twee werkelijk prachtige musea, een kunstmuseum en een natuurhistorisch museum. Absoluut de moeite waard.
De Spaanse rijschool is natuurlijk befaamd. Verder staat Wenen vol prachtige gebouwen (veel jugendstil) en is een leuke stad om in rond te lopen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:18

Iets wat nog niet genoemd is maar de moeite waard: Demel. Er is een rij als je daar wil eten, maar als je alleen wil kopen kan je zo naar binnen. Heerlijke chocolade, viooltjes in suiker (een favoriet van Sisi en van mij).

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:26

Ik lees nu dat ze ook daadwerkelijk wat wilde gaan doen daar, het is maar goed dat ze gepakt zijn en het niet doorgaat. Las ook dat je je geld terug krijgt. Dus er komt dan geen nieuwe datum misschien?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:35

Van alles! Ik woon in Wenen dus als je specifieke tips nodig hebt kun je me PB'en.

Ik kan je het nationaal park Donau Auen ook aanbevelen (inclusief zwemmeer), natuurlijk Mariahilf voor het winkelen en de boerderij waar ik woon & werk (vrij toegankelijk inclusief cafe, dieren en natuur) in de Lobau.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:58

Sachertorte bij café Sacher, het café hoort bij het hotel en is een goed alternatief als er een flinke rij staat voor het hotel. Zelfde heerlijke taart, minder wachten (en ik vond het café ook heel erg leuk qua sfeer).
Vond naar een opera gaan ook ontzettend leuk, wij hadden staanplaatsen, kan je niet vooraf reserveren en zijn echt spotgoedkoop, tip: neem wel een sjaaltje mee om aan de reling te knopen om jouw plek te claimen, dan kan je in alle rust vooraf en in de pauzes door het gebouw lopen.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 16:07

Dankjewel voor alle tips! Ik ga ze vanavond in het vliegtuig even rustig doornemen. <3

De Sachertorte en Bemel heb ik alvast genoteerd, en ook de musea gaan op het lijstje.

Dankjewel voor het aanbod HopeMyDay, misschien kom ik daar nog op terug :D

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 16:17

Als je naar de rijschool gaat neem dan vooral een duurder ticket. Wij zaten helemaal bovenaan en dan kijk je net als een drone op de paarden neer. Ik vond er niet veel aan zo.
Verder vond ik gewoon wandelen in Wenen een hele ervaring want alles is daar zo machtig groot en imposant :wow: Kasteel van Sisi en de tuinen vond ik erg mooi. En het schmetterlinghaus vond ik ook leuk. Klein maar even iets anders.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 16:21

Op Corneliusgasse is een friendshipbracelet trading tree, misschien leuk om daar even naar toe te gaan. Er zullen wel wat swifties zijn, is er misschien toch nog een beetje een sfeertje

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 17:22

Wij zijn in 2017 geweest en gaan de 17de weer (voor het concert van Coldplay).
Wat ik in ieder geval kan aanraden is Figmuller, ja kan daar echt zalige schnitzels eten (geen echte Wiener schnitzel, maar ze blijven zalig) en Cafe L' Europe, daar kon je in 2017 ook echt heerlijk eten.

heidy_wilco schreef:
Iets wat nog niet genoemd is maar de moeite waard: Demel. Er is een rij als je daar wil eten, maar als je alleen wil kopen kan je zo naar binnen. Heerlijke chocolade, viooltjes in suiker (een favoriet van Sisi en van mij).

Oeh, die ga ik onthouden :j

Katyatje schreef:
Als je naar de rijschool gaat neem dan vooral een duurder ticket. Wij zaten helemaal bovenaan en dan kijk je net als een drone op de paarden neer. Ik vond er niet veel aan zo.
Verder vond ik gewoon wandelen in Wenen een hele ervaring want alles is daar zo machtig groot en imposant :wow: Kasteel van Sisi en de tuinen vond ik erg mooi. En het schmetterlinghaus vond ik ook leuk. Klein maar even iets anders.

Wat voor een ticket had jij?
Wij hebben de tickets ruim van te voren geboekt, maar ik vond het maar verwarrend, in 2017 hadden wij de S VIP tickets en nu waren dezelfde kaarten (ik heb exact dezelfde plaatsen geboekt) in eens 5de rang of zo :')
Ik ga daar echt heel slecht op dus ik heb mij echt moeten bedwingen om niet voor rang 1 te gaan.
Toen zaten we mooi, het zijn dezelfde plekken dus nu zullen we ook wel gewoon mooi zitten... Hoop ik :+

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:20

Het is lang geleden dat ik in Wenen was, maar toen was er een vlindertuin en die was prachtig. Ook was er ergens een plein waar iedere dag een makt was. En voor de rest de dingen die hier al benoemd zijn. Veel plezier.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:10

Ik weet niet of je van de alcohol bent, maar wij hebben ons destijds vermaakt bij het Schnapsmuseum. Daarnaast vind ik een free walking tour altijd fijn om (een bepaald deel van) de stad te zien. Vaak krijg je dan ook tips voor leuke en lekkere eettentjes/ musea/ etc.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 06:34

Het natuur historisch museum is inderdaad prachtig! De vlindertuin is ook leuk, maar niet zo groot.