Hoelang overstaptijd in USA?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Schuur_

Hoelang overstaptijd in USA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-24 07:41

Hoi Bokkers,

Ik ben bezig om tickets te boeken voor een familiebezoek in South Carolina voor november.

Nu heb ik er gevonden voor 600 euro retour incl bagage maar wel met 2x overstappen. Niet erg maar mijn twijfel zit nu dat de overstaptijd op JFK 2u is. Is dit haalbaar? En wat als we het niet halen door een lange rij bij de paspoortcontrole?

Het is alweer een paar geleden dat ik naar de US ben gevlogen dus heb geen idee hoe dat er tegenwoordig aan toe gaat.

Myrthee_

Re: Hoelang overstaptijd in USA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:43

Met welke maatschappijen wil je vliegen en naar welke andere luchthaven zal je dan gaan vanaf JFK?

Dit kan allemaal invloed hebben op de lengte van de overstap namelijk.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 07:51

Ik had vorig jaar een overstap in Atlanta van 2 uur. Allebei met Delta. Dat was prima te doen. Weet niet hoe het via JFK is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-24 07:52

Ik boek via SAS, van Amsterdam naar copenhagen naar New York. En van New York verder naar Orlando. KLM, Delta en SAS zijn de maatschappijen volgens mijn boekingsinformatie

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 08:30

Je moet kijken naar de Minimum connection time op een vliegveld. Dat verschilt dus per vliegveld. En dan zou ik daar wel even iets bij op tellen is mijn persoonlijke ervaring als je je niet te veel wilt haasten.
In principe tonen boekingssites, ook de verzamelsites zoals cheaptickets e.d. geen tickets met overstappen die korter zijn dan de minimum connection time.

Ik ben 2 keer in Amerika geweest en 1 keer had ik maar net iets langer dan de mct, en ik heb daar ook maar net het vliegtuig gehaald, heb stevig moeten doorlopen om op tijd bij de gate te zijn. Maar ook daar is het gelukt. Maar een volgende keer zou ik toch wel graag 15 minuten extra speling hebben.

In principe kies ik dus bij tickets gewoon met de kortste overstaptijd. Vorig jaar in Zürich hadden we 40 minuten overstaptijd wat ook precies de minimum connection time is en we stonden binnen 15 minuten na landen en nieuwe ticket ophalen al weer bij de volgende gate. Daar was het zelfs niet haasten.
In Amerika kan die immigrations gewoon lang duren, ik race altijd het vliegtuig uit zodat ik daar goed vooraan sta. Stond ik toen achteraan, dan had ik mijn vlucht gemist. Maar in principe houdt de minimum connection time daar wel rekening mee.

Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-24 08:48

Ik heb niet geboekt via een verzamelsite maar via een luchtvaartmaatschappij. Waar kan je de MCT vinden? Als ik google kom ik alleen maar op blogsites uit?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:06

Ik ben behoorlijk vaak naar Amerika gevlogen en mijn ervaring is dat 2 uur prima te doen is tenzij alles op tijd gaat natuurlijk. Ik ben al een tijdje niet op JFK geweest maar je hebt op veel vliegvelden tegenwoordig ook digitale paspoortcontroles waardoor de rij bij immigrations een stuk korter is/een stuk sneller gaat.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 09:11

Schuur_ schreef:
Ik boek via SAS, van Amsterdam naar copenhagen naar New York. En van New York verder naar Orlando. KLM, Delta en SAS zijn de maatschappijen volgens mijn boekingsinformatie

Ik heb even voor je gekeken. De minimale overstaptijd op Copenhagen is 50 minuten. De minimale overstap tijd in New York is 1 uur en 45 minuten.

Ik zou er voor zorgen dat de overstap wat langer is dan dat. Liever wat langer wachten dan erg haasten.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:22

Ik heb wel eens 4 uur op JKF moeten wachten. Ik vermijd sindsdien JKF als de pest.
Ik heb ook een hekel aan lang vliegen, dus voor mij zou via Kopenhagen naar Orlando met 2 overstaps veel te veel vliegveld/wachttijd en vliegtijd zijn. Tijd die je beter kunt gebruiken - bij je familie, in jouw geval.

En gevoelsmatig zou ik - in this day and age - eerst een uur de verkeerde kant op vliegen ook bij voorkeur niet doen. Iets met het milieu en het klimaat en zo.

Ik zou doorzoeken of er geen betaalbare rechtstreekse vlucht is, of desnoods via London of Parijs bv, dan via 'de verkeerde kant op en dan nóg een keer moeten overstappen op de belabberdste luchthaven by far' te vliegen, en eerder nog (veel) meer willen betalen dan zo'n moeizame reis te moeten maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:28

Je moet bij je eerste overstap in Amerika je koffers ophalen en weer inchecken. Liever mijd ik ook altijd overstappen in Amerika.

Is er een mogelijkheid dat je via Dublin met aer lingus kan? De Amerikaanse douane is namelijk op Dublin en dat scheelt je echt veel tijd.

Ik ben al heel lang niet meer op jfk geweest dus weet niet hoe het nu is.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 11:01

Er loopt een topic USA deel 2 hier op Bokt waar ik voor de reis van mijn man en dochters mijn vragen kwijt kon en waar ik fijn geholpen werd :j
Bij mijn man en dochters ging de bagage op Atlanta automatisch naar de volgende vlucht naar Memphis en liep alles gesmeerd.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-24 11:56

Ik heb ondertussen geboekt voor nog minder, 550 euro pp. Als ik kijk naar vluchten die rechtstreeks of met maar 1 overstap gaan ben ik minimaal 800 euro kwijt incl ruimbagage dus dat is best een groot verschil. Kunnen we al zeker een huurauto en lekker eten van betalen :o
We zijn gebonden aan datums en vertrekluchthaven.

Heen gaan we zonder ruimbagage om tijd te sparen. Mijn familie heeft vast nog wel een koffer die we kunnen meenemen op de terugweg om het geshopte spul in te doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie