Geen idee waar vsar precies ligt en of je je hele vakantie daar zit maar wij hebben een paar dagen Slovenië eraan geplakt en dat was echt heel erg leuk! Daar is een bepaald bos waar heel veel beren zitten en waar je goede kans hebt ze te zien.
Ik zou ook Slovenie meepakken! Vintgar Gorge vond ik heel gaaf om te wandelen, echt fantastisch mooi. Ljubljana is ook een leuke stad, maar erg klein. Lake Bled is prachtig, maar onwijs toeristisch en gigantisch duur in de omgeving
Plitvice wel vroeg in de ochtend doen, dan kun je nog relaxed wandelen en is het minder warm.
Wij zijn pas terug uit Kroatië. Ik ben helemaal verliefd geworden op Rovinj. Deze stad "moet" je echt bezoeken. Het leukste is dan om 'savonds te gaan. Eerst lekker struinen, dan romantisch eten op 1 van de terrasjes aan de zeekant. Reserveren is wel aanbevolen. Wij waren niet eens in het hoogseizoen en hebben al 3 kwartier bij een restaurant staan wachten. Wij hebben gegeten bij Restaurant Stella di mare. Goed eten met prachtig uitzicht.
Pula vonden wij wat tegenvallen. Het amfitheater is mooi, maar de stad zelf niet bijzonder. Wij hebben vanuit Pula wel een boottocht gemaakt rondom de Bruijni eilanden en als toegift veel dolfijnen gezien.
Groznjan is ook een leuk stadje om te bezoeken. We waant je even in Italië, omdat dat daar de voertaal is.
Als jullie naar Slovenië gaan zijn de grotten van Postojna aan te raden. Lekker koel ook. Daar vlakbij ligt de plaats Lipica waar een prachtige Lipizaner stoeterij is, welke je kunt bezoeken.