xchanel01 schreef:Wat leuk om dit topic tegen te komen! Ik ga begin december naar Sal, hoop daar te kunnen kitesurfen.
Maar nu ik de foto's van de andere eilanden zie begint dat toch ook te kriebelen, hoe hebben jullie tussen de eilanden gereisd? Met een ferry? las online dat die erg weinig gaan, lang duren en niet erg prettig zijn.
Ferry is niet altijd een pretje. Mensen gaan massaal overgeven, de stoelen zitten allemaal vlak naast elkaar dus dan krijg je dat echt wel mee inclusief de geluiden en stank.. en de airco's zijn soms stuk en dan met die hitte en geen ventilatie en op sommige boten geen optie om ergens anders heen te gaan dan die ruimte waar je allemaal op een kluitje zit. Mijn tip: ga voorin zitten want de zure lucht gaat naar achteren. En als de wc's links voor zijn, ga dan zelf rechts zitten
Maar nee de ferry is idd geen pretje. Ik heb alleen São Vicente - Santo Antão met de ferry gedaan. Dit kan niet anders want Santo Antão heeft geen luchthaven, maar die boot is niet zo erg.. Het is maar een uurtje en daar kun je je gewoon vrij over het schip bewegen. Als je zelf geen last van zeeziekte hebt kun je helemaal boven gaan zitten, want mensen die zeeziek zijn gaan daar niet heen omdat de boot daar veel meer schommelt. En dan heb je eigenlijk nergens last van.
Brava heb ik ook per boot gedaan, dat kan ook alleen per boot. Die reis was niet chill met al die kotsende mensen.
Dus als het kan zou ik zeker vliegen. Zoveel geld scheelt het niet eens. Vliegen kost ongeveer het dubbele tov de boot
Ik zou zeker niet op Sal blijven als ik jou was. Sal is geen mooi eiland. Je kunt alles wat je daar "moet" zien in 1 dagje wel bekijken, en zo geweldig is dat niet eens.
Dus.. ik zou eens op de website van Cabo verde airlines kijken welke vluchten wanneer gaan. De website werkt niet super goed maar even doorzetten en je redt het wel.
Hoe lang heb je de tijd?