Puglia --> agriturismo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Puglia --> agriturismo's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 13:34

Ik ben op zoek naar een toffe agriturismo oid in de omgeving van puglia.
We zijn met 3 volwassenen, 2 kleine kinderen. Liefst in 1 appartement met 3 slaapkamers, maar 2 kleinere appartementje bij elkaar is ook oké.

Must haves: Zwembad(je), iets van een restaurantje, kindvriendelijk.
Nice to have: een stal om paard te rijden en eventueel (kook)workshops in de omgeving zijn leuk.

We hebben vorig jaar echt op een droomlocatie in toscane gezeten dus de lat ligt hoog maar mogelijk kan bokt helpen :D

Earth

Re: Puglia --> agriturismo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:59

Het gebied is groot genoeg dus dat zou moeten lukken toch? :P

Mmm eerste zoektocht op airbnb doet me toch denken dat daar minder agriturismo zit. Waarom zoek je perse daarnaar? Wat zijn voor jou de voordelen? Ik vind namelijk wel wat locaties die erop lijken maar niet echt 1 op 1 at zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 14:22

Het hoeft niet per se geclassificeerd te zijn als agriturismo nee. Maar wel een boerenbedrijf, een beetje in de rust, met appartementjes en dus de aangegeven eisen/wensen.

Ik heb zelf uiteraard ook gezocht maar kom nog niks tegen binnen mijn eisen. En wat ik vind is over de kop luxe met ook welness ed erbij, dat zoek ik dus niet.

Ter vergelijking, in toscane zaten we hier. Dat was echt perfect, maar die regio hebben we nu ook wel gezien.
https://www.diacceroni.com/

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:28

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 14:35

Wat ik zo zie zijn dit "gewoon" huizen/villa's die je kan huren. Maar dus niet op een boerenbedrijf. Dat vonden we vorige keer juist zo leuk dus heeft wel de voorkeur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:50

Ja klopt, al lijken sommige wel op een landgoed te liggen dus vandaar dat ik ze deelde.
Jammer dat de website agriturismo.it het steeds niet doet, daar staan volgens mij wel een paar mooie plekken op. Ik vond deze nog:
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/75243

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 14:55

secricible schreef:
Het hoeft niet per se geclassificeerd te zijn als agriturismo nee. Maar wel een boerenbedrijf, een beetje in de rust, met appartementjes en dus de aangegeven eisen/wensen.

Ik heb zelf uiteraard ook gezocht maar kom nog niks tegen binnen mijn eisen. En wat ik vind is over de kop luxe met ook welness ed erbij, dat zoek ik dus niet.

Ter vergelijking, in toscane zaten we hier. Dat was echt perfect, maar die regio hebben we nu ook wel gezien.
https://www.diacceroni.com/

Wij zijn hier tijdens onze rondreis ook geweest maar dan voor een paardrijtocht. Inderdaad een prachtige plek! Wij zijn ook in Puglia geweest. Maar heb toen ook niet zoiets kunnen vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 09:42

Ik schop deze nog een keer omhoog voor tips :D