Het Duitsland ticket.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Het Duitsland ticket.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 14:02

Hi!

Omdat dit niet helemaal in het interrail topic past, een nieuw topic!

Wie heeft ervaring met het Duitsland ticket? Dan reis je 1 maand voor 49 euro door heel Duitsland. Ik zou graag in september z'n 7/10 dagen weg willen en trein reizen lijkt mij nu ontzettend leuk!

Ik woon in Drenthe en zou vanaf Meppen met de trein kunnen in Duitsland. Ik hou van een combinatie stad, natuur, strand.

Mij lijkt het ook heerlijk om met een backpack op een dag van de ene plaats naar de andere plaats te wandelen en vervolgens weer een dag met de trein te gaan.

Wie heeft leuke ideeën?

topsylover

Re: Het Duitsland ticket.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:07

Ik heb vorig jaar door Duitsland gereisd met het Deutschland ticket! We zijn eerst met de ICE naar Berlijn gegaan om een concert bij te wonen, en daarna via de oostkant naar beneden gezakt. Ik vond het ticket echt een uitkomst! Je springt zo in (bijna) elke trein,bus of metro die je tegenkomt, je hoeft niet na te denken want het verschil tussen een IC en RE zie je heel gemakkelijk. Ook voor de langere afstanden was het prima te doen. We hebben meerdere keren 5-7 uur in een trein gezeten met slechts 1 overstap.
De Mahlerweg op de grens bij Dresden heeft een treinspoor erlangs lopen in het dal. Hier zou je gemakkelijk een aantal dagen kunnen backpacken en met de trein weer terugkeren naar je startpunt.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 14:20

topsylover schreef:
Ik heb vorig jaar door Duitsland gereisd met het Deutschland ticket! We zijn eerst met de ICE naar Berlijn gegaan om een concert bij te wonen, en daarna via de oostkant naar beneden gezakt. Ik vond het ticket echt een uitkomst! Je springt zo in (bijna) elke trein,bus of metro die je tegenkomt, je hoeft niet na te denken want het verschil tussen een IC en RE zie je heel gemakkelijk. Ook voor de langere afstanden was het prima te doen. We hebben meerdere keren 5-7 uur in een trein gezeten met slechts 1 overstap.
De Mahlerweg op de grens bij Dresden heeft een treinspoor erlangs lopen in het dal. Hier zou je gemakkelijk een aantal dagen kunnen backpacken en met de trein weer terugkeren naar je startpunt.

Oh dat laatste ga ik zeker even opzoeken!

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:25

Ohh nu twijfel ik! Ik wilde eigenlijk gaan interrailen (Innsbruck, Bratislava, Praag) maar dit is wel véél goedkoper...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 14:32

ik verplaats je topic naar bokt Erop uit, daar past het beter

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 14:37

Dresden is echt wel ver vanaf Meppen zie ik..

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-24 19:27

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 07:32

Ja, hele mooie regio! Na Mainz zou je dan bijvoorbeeld verder kunnen naar Heidelberg of door de Eifel terug.
Denk er wel aan dat het Duitsland Ticket een abonnement is dat voor de 10e van de maand opgezegd moet worden. Mocht je reis dus later in september zijn en je koopt het ticket op de 11e, dan zit je er automatisch ook voor oktober aan vast. Het beste boek je dus begin september en zeg je dan direct op.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-24 08:25

Ik heb een reisplan uitgedokterd!

Van Meppen naar Hamburg.
Van Hamburg naar Schwerin
Van Schwerin naar Rugen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:37

Herfstblad schreef:
Ik heb een hele leuke treinreis gevonden lijkt het!

https://missrailway.nl/treinreizen/duit ... len-mainz/

Met een tussenstop in Koblenz!
Iemand nog tips voor na Mainz?

Je zou kunnen kijken naar de steden Worms en Heidelberg, en natuurgebied Neckartal. De Neckar rivier stroomt in de Rijn bij Mannheim.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 17:38

Mag ik dit topic omhoog schoppen? Jullie nog tips?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 18:07

Iemand een idee hoe je je registreert bij de DB app? Of wat een handige site is om treinritten te plannen?