Hoi, In augustus ga ik naar de Ardennen, naar Houffalize. Wat zijn leuke uitjes in de omgeving? Het zit tegen de grens van Luxemburg aan dus sta er ook voor open die kant op te gaan. We houden vooral van de natuur en rustige activiteiten. Of bv kastelen. Iemand bekend in die omgeving die een mooi park weet?
Idd naar LaChouffe Je kan vanaf daar ook echt hele mooie wandelingen maken. Zijn jullie ook van het mountainbiken? Die kun je daar evt ook huren en hele mooie routes fietsen.
Dagje naar de Hoge Venen. Heel bijzonder landschap. Mooie natuur.
Getup
Geplaatst: 05-07-24 21:42
In La Roche en Ardennes is ook een kasteel. Dit is niet te ver van Houffalize vandaan. Wandelen kun je overal goed. Rond Houffalize, maar ook net over de grens in Luxemburg. Er zijn genoeg wandelroutes daar in t grensgebied.
Müllerthal in Luxemburg is heel apart inderdaad, en niet t einde vd wereld, maar ook niet bepaald om de hoek
Vianden is n leuk dorp met kasteel. Ook Bourscheid heeft er 1.
Wij zijn een dagje naar Dinant geweest toen we in Maasmechelen verbleven. Dat vonden we een heel mooi stadje. Rondvaart gemaakt ook daar, vond ik echt de moeite waard.
Getup
Geplaatst: 05-07-24 22:06
Cemlys schreef:
Wij gaan naar de grotten van han, zit ook een wildpark bij
Als je wil rijden en een unieke ervaring wil hebben ga dan naar La Roche www.Villalesolivettes.be Ook het plaatsje la Roche is heel leuk om te bezoeken.
Durbuy is een mooi stadje, je hebt daar ook een super leuk Adventure Park. Waar ze een heel klimbos hebben, rots muur om te klimmen, moutenbike pad, en nog veel meer. Kun je je makkelijk een dag vermaken
Selina
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-24 14:47
Voor wie nog inspiratie zoekt zal ik even delen wat we hebben gedaan:
We hebben een wandelroute gedaan in Achouffe. Specifiek de Promenade de la Vallée des Fées - 5.9km. Deze gaat langs een rivier en met stukje klimmen. Wij hebben 0 ervaring en waren ook onze wandelschoenen vergeten maar het ging. Was echt een mooie route.
Op dag 2 zijn we naar de grotten van Han geweest en het bijbehorende wildpark. De grotten vond ik wel tof om te zien maar na 20 min heb je dat ook wel gezien. Het wildpark is verder niet bijzonder maar met een gratis touring car doe je zonder moeite een rondje. Wij hebben kaartjes gekocht via VakantieVeilingen. Scheelde de helft.
Op dag 3 zijn we wezen kajakken in La Roche en Ardenne. We hebben de 6 km route gedaan en zonder spierballen ging dat net. Je hebt ook andere bedrijven die routes van 9 en 12 km doen als je wel wat armspieren hebt
Oh en de pizza uit een automaat is echt prima te eten Qua uit eten zat er een vloek op want of we bestelden iets maar het kon niet (om vervolgens een ander tafeltje het wel te zien krijgen) of het was dicht. Gelukkig had het huisje een volwaardige keuken dus koken ging prima.
Han hebben wij ook gedaan, inderdaad de grottenwandeling (kleine) van een uur ongeveer wat zat. Wildpark hebben wij grotendeels gewandeld.
Kajakken hebben wij in Durbuy gedaan, bij Adventure valley en dan de 8km (zonder spierballen en ik had een 3tal maand geleden mijn hand gebroken, dus ik was blij dat we aankwamen ik heb hier nl geen talent voor, misschien ook doordat een arm dus minder bespierd was, maar ik zigzagde 8km lang :,) ) overall wel erg leuk.